Ett företags marknadsföringsinsatser behöver inte kosta en förmögenhet tech att skapa värde. Vad är en billig (eller gratis) tech hack som kan hjälpa dig nå ny kunder?
Dessa svaren tillhandahålls av Young Entrepreneur Council (YEC), en organisation som endast är inbjudna och består av världens mest lovande unga entreprenörer. YEC har också lanserat BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Verktyg för direktkontaktsökning
Verktyg som Hunter.io och PIPL låter dig hitta den direkta kontaktinformationen för alla potentiella kunder för cirka fem cent per kontakt. Då kan du nå ut till dessa potentiella kunder via e-post, telefon eller sociala medier med ett värdeerbjudande. Vi har fått många kunder på detta sätt. – Michael Hsu, DeepSky
2. Artiklar om tankeledarskap
Det handlar mer om tiden än kostnaden, men jag har hittat ny kunder bara genom de råd jag ger i mina blogginlägg om tankeledarskap och artiklar för olika butiker. Det bygger min trovärdighet hos målgruppen. – Serenity GibbonsKalender
3. Svara på frågor om Quora
Människor ställer frågor på Quora om nästan alla marknader där ute. Vi har haft stor framgång att ha en expert konsekvent svara på frågor i vår bransch. Undvik att vara ”säljare” – svara i stället med detaljer och icke-bias. Att lämna din webbadress i slutet av ett långt, genomtänkt svar kommer verkligen att få resonans hos läsarna. Gör detta ofta för att få jämn trafik. – Alex MillerUppgraderade poäng
4. Facebook-annonser
Förutom att ha en egen Facebook-sida bör alla företag seriöst överväga att investera i några riktade Facebook-annonser. Det är inte bara de billig, kan de erbjuda exponering för en gigantisk publik inom mycket specifik demografi. Dess inställning är låg risk och hög belöning och kan enkelt användas för A/B-test ny marknadsföringsstrategier. – Bryce Welker, CPA Exam Guy
5. Affiliate och Influencer Marketing
Affiliate- och influencer-marknadsföring fungerar vanligtvis genom att betala ut en provision när en försäljning görs eller genom att donera en produkt som influencern kan granska på webbplatser som YouTube. Båda marknadsföringskanalerna är verkligen billig. Faktum är att du inte betalar någonting med affiliate-marknadsföring om du inte får en rea. Det är en win-win för innehållsleverantörer och ditt varumärke. – Andy Karuza, FenSens
6. Visuellt innehåll
Bra marknadsföring handlar om stark kommunikation, och inget innehåll engagerar publiken bättre än visuellt innehåll. Att investera i några väldesignade delar av innehåll, som en rörlig grafik, interaktiv webbsida eller statisk mini-infografik för sociala medier, kan vara ett enormt lyft för dina marknadsföringsinsatser. Tittarna är mer benägna att köpa efter att de har sett en produktvideo. – Amy Balliett, Killer Infographics
7. Konsumentbarometer
Du kan aldrig veta för mycket om din potential kunder. Konsumentbarometern är ett verktyg som ger fördjupad insikt till kunder på global nivå. Här får du lära dig hur konsumenter handlar produkter i olika länder och vilka enheter som är populärast i vissa områden. Vad som är ännu bättre är att detta är ett gratis verktyg. – Codie SanchezCodieSanchez.com
8. Användargenererat innehåll
Människor är naturligtvis stolta över det de skapar. Instagram är ett perfekt exempel på kraften i användargenererat innehåll. Om du kan använda dina användare som en intern styrka genom att ge dem möjligheter att skapa användargenererat innehåll, då kan de också dela det innehållet. – Nicole MunozBörja ranka nu
9. B2B LinkedIn Connections
En sak som har fungerat för oss är helt enkelt att ansluta till vår B2B-demografi på LinkedIn. Koppla dig till de som har ett uppenbart intresse av dina tjänster, med någon som har högre status i företaget och är önskvärd att nätverka med. Slutligen, ha en tydlig och koncis profil som förklarar vilka tjänster du eller ditt företag tillhandahåller så att en anslutning omedelbart kan fatta ett beslut på begäran. – Vince Wingerter4LegalLeads.com
10. Partnerskap med icke-konkurrerande företag i ditt utrymme
Partnerskap är fortfarande ett enkelt och effektivt sätt att tjäna pengar kunder. Anledningen till att de flesta företag och småföretag undviker dem? De kräver verkligt arbete och strategi. Du måste hitta företag och influencers i ditt utrymme som också vill hjälpa din publik, samla dem och arbeta med dem för att sätta ihop erbjudanden och innehåll som är värdefullt för dina idealiska framtidsutsikter. – Brandon Pindulic, OpGen Media
11. Remissmarknadsföring
Den bästa gratis marknadsföringen kommer från din befintliga kunder. Ge utmärkt service och ge kunder ett incitament att marknadsföra ditt företag för sina vänner och kollegor. – Vik PatelFramtida värdskap
12. Skapa värde genom din tid och ditt intresse
Bästa sättet att nå kunder gratis är att ge gåvor av tid och intresse. Hitta någon i en organisation som skulle vara villig att lyssna på vägledning som hjälper dem att gå framåt, något som du känner tillräckligt väl för att verkligen hjälpa dem. Investera sedan lite tid på att ge verkligt värde till den personen och organisationen, inte bara ytvärde. Förhållningssättet och attityden kommer att ge utdelning. – Jeff JahnDynamiX