Överväldigar stora sociala medieplattformar ditt lilla företag? Känner du dig vilsen på LinkedIn? Vill du komma i kontakt med andra småföretagare?
Småföretagare förstår småföretagarens kamp. När de globala sociala medieplattformarna blev för stora bestämde han sig för att småföretag behövde en egen nätverkssida. Så han utvecklade Alignable.com – bara för småföretag och lokala marknader.
https://www.youtube.com/watch?v=C1VKVahDlKY
Lokalt nätverk genom justerbart
Hans mål var att ge småföretag en plats att ansluta och hitta hänvisningar till allt från nya kunder till anställda till produkter till tjänster. Och allt är gratis.
En av de bästa egenskaperna hos Alignable är att den är organiserad efter stadsnivå. Så du kan inte bara få kontakt med liknande företag runt om i landet utan med grannar som du inte ens visste att du hade.
Försumma inte de traditionella sociala medieplattformarna
Självklart, de stora pojkarna – LinkedIn, Facebook, etc. – har också värde för småföretagare, helt enkelt för att det finns så många människor och organisationer som använder dem. Men när du behöver en hyperlokal plattform som kan ge dig ett nätverk inom ditt företags fem mils radie, levererar Alignable.
Framgång på lokala sociala medier
En sådan användare är Jenni i North Carolina som äger ett marknadsföringsföretag. Med Alignable kan hon dela med sig av sin kunskap om inbound marketing. Som tur är behöver folk hennes kunskap och nya kunder strömmar till henne i massor för att se vad hon kan. Jenni får 70 % av sin kundkrets från Alignable.
Mun-till-mun-framgångar
Det finns flera sätt som småföretagare kan använda Alignable. En är att helt enkelt följa och chatta med andra företagare. Den andra är att aktivt dela det du vill att andra företagare ska dela. Att dela användbart innehåll fungerar, men du måste skapa det.
Även om anslutningarna som görs på Alignable är användbara, är ingen så användbar som den som gjordes munt-till-mun. Enligt Eric Groves, VD och medgrundare av Alignable:
”Den bästa källan till kunder är mun-till-mun-hänvisningar. Du måste investera tid för att komma in i ett mun-till-mun-nätverk.”
Groves föreslår att överväga munnar som nätverk och ord som innehåll. För att få munnen att dela måste man ha något att dela. Och det bästa sättet att göra detta är att publicera innehåll regelbundet. Detta kommer att hålla ditt företag i sinnet hos dem som läser ditt arbete. När ni kollegor på Alignable delar ert arbete, ger det er ännu mer exponering genom deras mun-till-mun-nätverk. Kom ihåg att om någon delar ditt arbete, bör du återgälda och dela deras.