Kryssningsbåtar erbjuder mycket exklusiva områden för tillträde för sina högst betalande kunder, som rapporterats av NY Times. De kan erbjuda vanliga kryssningar för $4 000 och erbjuda kryssningar för de mycket rika för $30 000.
Vad kan ditt företag lära sig?
Om du inte använder CRM-mjukvara för försäljning och marknadsföring kan du inte segmentera dina kunder ordentligt. Du vill segmentera dina kunder utifrån dina behov. Ska du till exempel segmentera kunder efter postnummer (geografisk plats), vad sägs om efter produkt de köpt, vad sägs om efter kön, ålder, etnicitet med mera.
Genom att förstå vilka dina kunder är, kommer du att kunna betjäna dem bättre och generera bättre intäkter i ditt företag.
Du kan erbjuda kunder av typ A en produkt och vet att det är precis vad de vill ha. Du kan erbjuda kunder av typ B ännu en typ av produkt och vet att det är precis vad de vill ha.
Om Cruse-fartyg kan segmentera sina kunder så kan ditt företag det.
Vad mer information om att segmentera dina kunder?