I den här artikeln får du reda på hur du kan spara tid och pengar och få bättre resultat genom att minska antalet verktyg du använder för hantering av sociala medier genom att endast använda Agorapulse.
När jag först lanserade RazorSocial fokuserade jag på att granska verktyg för sociala medier.
Vet du vad som var riktigt irriterande?
Jag var tvungen att använda så många olika verktyg för att uppnå de resultat jag ville ha. Varje verktyg hade någon funktion jag behövde som det andra verktyget inte hade!!!
Här är verktygen jag använde:
- Möt Edgar – Det här verktyget stöder endast schemaläggning av innehåll för sociala medier. Det introducerade dock ett bra koncept där du kunde lägga till innehåll i kategorier och sedan dela baserat på en kategori (t.ex. dela innehåll från kategorin influencer-citat, sedan dela innehåll från din blogg, etc.)
- Hootsuite – Jag använde Hootsuite för den dagliga hanteringen av mina sociala mediekonton. Jag gillade aldrig gränssnittet men det fungerade!
- Buffer – Om jag ville dela ett stycke innehåll medan jag surfar på webben, kunde jag göra detta med Buffers webbläsarplugin. Det gjorde att jag kunde klicka på en knapp för att dela innehållet.
- YouTube – jag kunde inte svara på kommentarer på mina videor via tredjepartsappar, så jag använde YouTube direkt.
På den tiden (för ett par år sedan) var Agorapulse inte heller perfekt.
Men….
….det har lagt till många fantastiska funktioner så jag använder inte längre Meet Edgar, Hootsuite, Buffer eller går direkt till YouTube för att svara på kommentarer.
Agorapulse ersatte allt detta.
Så låt oss ta en djupare titt på Agorapulse och du kommer att se varför det är mitt favoritverktyg för hantering av sociala medier.
Vad är Agorapulse?
AgoraPulse är ett verktyg för hantering av sociala medier som stöder Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram och Facebook-grupper.
Den erbjuder en omfattande uppsättning funktioner och den är lämplig för företag som har ett team av människor som arbetar på sociala medier.
Vad är mitt arbetsflöde?
För att hjälpa dig förstå hur du får ut det bästa av Agorapulse kommer jag att ge dig en genomgång av hur jag använder det här verktyget.
Hitta innehåll att dela
Jag vill dela värdefullt innehåll med min publik så jag är alltid på jakt efter högkvalitativt innehåll som jag kan dela på mina sociala konton.
Agorapulse har en Chrome-plugin som lägger till en liten knapp i min webbläsare.
När jag hittar bra innehåll att dela kan jag enkelt lägga till det i min kö.
Här är ett exempel på ett bra inlägg från Donna på Socially Sorted:
När jag klickar på min Agorapulse-knapp får jag det här:
Det jag verkligen gillar med det här är att:
- Den hämtar automatiskt rubriken från inlägget
- Det drar automatiskt bilden från inlägget
- Det visar mig exakt hur det kommer att se ut när jag delar
- Det gör det väldigt enkelt att dela bra innehåll
Dela mitt eget blogginnehåll
När jag producerar blogginnehåll lägger jag till det i Agorapulse. Vanligtvis kommer jag att dela det några gånger fördelat på några veckor.
Agorapulse ger mig alla schemaläggningsalternativ jag behöver:
- Jag kan schemalägga en gång
- Publicera regelbundet (t.ex. 5 gånger var 5:e dag)
- Schemalägg flera gånger vid specifika datum
Du kan också ställa in innehållskategorier, lägga till dina blogginlägg i dessa kategorier och publicera baserat på dessa kategorier.
Så tänk dig till exempel att du delade följande innehållskategorier:
- Mina blogginlägg
- Influencerinnehåll
- Inspirerande citat
- Min senaste lansering
Du kan lägga till ett gäng innehåll till varje kategori och istället för att säga åt Agorapulse att dela en uppdatering kan du be Agorapulse att välja ett innehåll från en av kategorierna.
På så sätt kommer du att se till att du delar en mängd olika innehåll och alltid har något att dela!
Hantera svar
När svar börjar komma in använder jag Agorapulse-inkorgen för att hantera dem.
Jag kan svara på uppdateringen eller tilldela mitt team.
Jag kan också använda en mall för ett svar och lägga till bilder eller emojis till svaren.
Jag kan använda variabeln ’namn’ för mallarna så att den automatiskt kopieras in i namnet.
Det här är ganska coolt!
Spåra resultaten
Agorapulse erbjuder fantastiska rapporteringsalternativ över en mängd olika kanaler.
Rapporterna är visuellt tilltalande och ger fantastiska data- och exportalternativ.
Till exempel:
Du kan exportera rapporterna till Powerpoint.
Lyssnar och spårar människor
Du kan ställa in övervakning för att spåra sökord, hashtags, användare och mer. Till exempel övervakar jag #smmw19 på grund av Social Media Marketing World 2019.
En annan användbar funktion i Agorapulse är den automatiska kategoriseringen av personer som twittrar.
Se nedan:
- Ambassadör – Det här är någon som har delat mitt innehåll tidigare
- Engagerad – Det här är någon som har nämnt mig i tweets
- Influencer – Det här kontot får ofta mer än 20 retweets
OBS! Alla funktioner är inte tillgängliga för alla sociala nätverk eftersom det finns vissa begränsningar beroende på det sociala nätverket.
Övrig funktionalitet
Det finns många andra funktioner inom Agorapulse som jag skulle kunna nämna, till exempel:
- När du tittar på ett objekt i din inkorg kan du se profilinformation för personen till höger. Detta är mycket användbart eftersom du kan se vem du interagerar med.
- Du kan använda filter på inkorgen för att spåra saker som vilken gruppmedlem som har tilldelat inkorgsobjekt. Hela teamets funktionalitet är mycket användbar!
- Du kan tillämpa regler på inkorgen, t.ex. tilldela varje artikel som nämner en viss produkt till en viss person.
- En riktigt snyggt designad mobilapp.
- En innehållskalendervy där du tydligt kan se vad som har publicerats och vad som är schemalagt för publicering. Du kan dra och släppa objekt som du vill.
- Lägg till anpassade taggar till dina uppdateringar så att du kan se vilken typ av tweets som fungerar bäst.
- Tilldela olika roller till användare. Du kan till exempel ha ett skrivskyddat läge.
- Skapa en process för innehållsgodkännande.
- Spåra svarstider för kundtjänstpersonal i ditt team.
Agorapulse Pris
Agorpulse börjar på $99 per månad eller $79 per månad om du betalar årligen i förskott.
För det får du mycket funktionalitet för 1 användare. Du kan lägga till användare till varje plan eller flytta till nästa plan.
Hur kunde Agorapulse förbättras?
När jag skapar ”svar på mallar” skulle jag älska möjligheten att ha ett snabbare sätt att lägga till dessa svar. Skriv till exempel ’a’ och detta visar automatiskt svaret för den tilldelade mallen.
Sammanfattning
Jag är så glad att jag kunde minska kostnaderna, spara tid och få bättre resultat från sociala medier genom att använda Agorapulse.
Det är ett extremt användbart verktyg som bara blir bättre!