När vi går in i höstens första dagar är det lättare att tänka på saker som klirrklockor och snöflingor. Om du är en småföretagare som vill avsluta 2016 med en BANG, då är det viktigt att du börjar planera din semesterkampanj nu. National Retail Federation rapporterar att företag kan göra så mycket som 30 procent av sin årliga försäljning bara i november och december! Det är hård konkurrens om att vinna kunder under semesterperioden, så en medioker marknadsföringskampanj duger helt enkelt inte.
Inspirerande idéer för lokal semestermarknadsföring
Många företag fokuserar sina semestermarknadsföringsinsatser online och förlitar sig på verktyg som sociala medier och betald reklam för att nå potentiella kunder. Lokala företag bör dock aldrig underskatta vikten av traditionellt och konkret marknadsföringsmaterial som skyltar, banderoller och vykort. Kunder kommer att kunna se och interagera med dessa element i verkligheten. De har en mer ”personlig” känsla och kan också driva mun-till-mun-marknadsföring i ditt närområde.
Så hur planerar du att marknadsföra ditt företag denna semester? Om du är i behov av inspiration, skulle jag vilja hänvisa dig till en artikel jag just läste på The Business Journals webbplats med titeln Hur 3 småföretag använder Staples Print & Marketing Services för att marknadsföra för semestern.
Jag kommer inte att ge bort några detaljer – du måste verkligen höra om dessa marknadsföringsidéer från småföretagarna själva! Få din kreativa lust att flöda denna semesterperiod genom att läsa artikeln här.
Den här artikeln skrevs i samarbete med Staples; alla åsikter och erfarenheter som uttrycks är dock mina egna.