I en tid när det verkar som om det finns Yet Another Massive Marketing Event Registration (YAMMER) varannan dag, varför skulle man sticka ut från de andra?
Vad kan få dig att välja att registrera dig och spendera en dag på det här evenemanget istället för det?
Såvida det inte är en organisation du är bekant med, eller det finns en talare du känner och som inte kan vänta med att lära dig av, har du kvar att snabbt avgöra om ett toppmöte är värt din tid – och kanske mer – eller inte.
Förutom den tid du kommer att investera på att delta i sessioner och med tanke på vad du har lärt dig, tar de flesta toppmöten ut en registreringsavgift eller en avgift för att få tillgång till sessionsinspelningar, och naturligtvis är tiden du investerar i att lära dig är det inte spendera på ditt jobb eller företag.
Så det finns en betydande kosta kopplat till någon händelse. Du måste se till att fördel du förväntar dig att vinna på ett visst toppmöte uppväger den kostnaden vida. De flesta händelser överlåter åt dig att ringa det samtalet, men inte Social Pulse Summit! De har samlat tio riktigt övertygande skäl att inte missa det här kvartalets upplaga, som vi delar med dig här:
Orsak #1 – Det är gratis!
Låt oss ta itu med de påtagliga kostnaderna och utgifterna för att delta i de flesta toppmöten och evenemang i förväg.
Personliga evenemang måste betala för en lokal och alla typer av fysiska kostnader, inklusive personal och utrustning. Som en konsekvens kan biljetter att delta ofta kosta tusentals dollar. För att inte tala om resekostnader om du inte har turen att bo i en stad som redan är värd för ett fantastiskt evenemang.
Och även om onlineevenemang inte behöver betala för en lokal eller personal, finns det fortfarande kostnader inblandade. Från mjukvara till marknadsföringskostnader till människor, onlineevenemang är det inte gratis att ta på. Inträdesavgifterna måste täcka dessa grundläggande kostnader, plus mer om arrangörerna går igenom allt arbete och stressar för att vara värd för ett evenemang i vinstsyfte.
Så varför är Social Pulse Summit annorlunda? Enkelt uttryckt är det värd och organiserat av Agorapulse, och de är ganska fantastiska. De är engagerade i att vara en enorm resurs för chefer för sociala medier, byråägare och företag, så att arrangera ett lärorikt och engagerande evenemang är helt enkelt en del av deras långsiktiga strategi.
Eftersom de har människorna på plats, både internt och externt i form av influencers och partners, är Agorapulse positionerat för att arrangera ett förstklassigt event och bokstavligen ge bort det.
Anledning #2 – Det är bekvämt!
Missförstå mig inte, jag saknar verkligen personliga händelser. Ansiktstiden och kamratskapet som kan uppstå i dessa korridorer och över måltider är oersättlig.
Ändå är det inte direkt bekvämt att delta i personliga evenemang. Det är vanligtvis resor inblandade, mycket promenader, potentiellt väntande i kö, att bära utrustning från rum till rum, ta itu med massor av andra människor…
Inget av det kommer att störa dig när du njuter av detta virtuella toppmöte från bekvämligheten av ditt eget hem.
Du kan gå upp när du vill, ha på dig vad du vill och göra miner mot högtalarna hela dagen. Ingen kommer att veta!
Schemat för just detta toppmöte är satt upp så att det kommer att kännas som ett normalt personligt evenemang, komplett med pauser och flera samtidiga spår av breakout-sessioner. Men varje enskild session spelas in och du har hela 30 dagar på dig att titta på eller se om varje presentation du behöver, utan extra kostnad.
Anledning #3 – De bästa högtalarna och sessionerna
Jag vet att en av de bekymmer jag ofta har när det gäller att lägga min tid på att delta i ett onlineevenemang är att jag sällan känner igen något av talarnas namn. Om jag bläddrar förbi talare efter talare, och jag har aldrig hört talas om någon av dem, är det en röd flagga.
Det antyder för mig att just det här evenemanget inte var tillräckligt etablerat för att säkra några av de ”stora namnen” i marknadsföringsutrymmet för sociala medier.
Så är inte fallet här.
Social Pulse Summit utnyttjar långvariga relationer med de bästa presentatörerna i sociala medier och tar dem till dig. Det här är personer som har hållit keynote-tal och breakout-sessioner för de största evenemangen i branschen. Social Media Marketing World. Content Marketing World. Social Media Days runt om i världen.
Prisbelönta talare och utövare som Goldie Chan, Chris Brogan, Neal Schaffer, Madalyn Sklar, Donna Moritz, Ian Cleary, Jay Acunzo, Heidi Cohen, Sarah Evans, Christopher Penn, Jessika Phillips och mer!
Naturligtvis består de bästa evenemangen inte av enbart välkända namn, vilket är en av anledningarna till att detta toppmöte fokuserar på…
Orsak #4 – Mångfald
Agorapuls är en fast övertygelse om värdet av mångfald och strävar obevekligt efter mångfald i ett antal aspekter.
För det första är det viktigt att ha en sund blandning av professionella presentatörer och taktiska utövare. Lyssnar på både typer av talare och sessioner ger dig en ovärderlig blandning av motivation och material att arbeta med.
För det andra är det också viktigt att använda plattformar som detta toppmöte för att ge röst åt både etablerade presentatörer och kommande stjärnor. Du kanske inte känner igen några av toppmötets talare idag, men du kan vara säker på att du kommer att se dem pryda de största scenerna av välkända evenemang imorgon!
För det tredje och kanske viktigast är mångfalden av bakgrund hos våra talare avgörande. Du kommer inte bara att hitta talare från en mängd olika yrkesbakgrunder och erfarenheter, du kommer att höra röster från olika kön och nationaliteter. Agorapulse är stolta över att stödja minoriteter, särskilt när det kommer till kvinnor och färgade kvinnor som inte har blivit erkända så ofta i andra evenemang som de borde.
Anledning #5 – En smart blandning av live och inspelad
Ur ett tekniskt perspektiv är virtuella toppmöten utmanande. Helst skulle varje session streamas live, men för varje session som genomförs på det sättet bjuder du in till ytterligare utmaningar och möjligheter för tekniska fel.
Å andra sidan, medan förinspelade sessioner sparar huvudvärk för livestreaming, förnekar det faktum att de är förinspelade möjligheten till högtalarinteraktion.
Eller gör de det?
På Social Pulse Summit har vi utnyttjat all tillgänglig teknik och resurser på plattformarna för att bygga en upplevelse som är det bästa av två världar.
De inledande och avslutande Keynote-presentationerna som alla deltagare deltar i streamas live till vår Social Pulse Community för alla att konsumera. Deltagarna kan kommentera livestreamen och ställa frågor och, till skillnad från personliga evenemang, kommer dessa huvudtalare faktiskt att svara på dessa frågor!
Varje breakout-session är förinspelad så att alla sänds i tid och utan problem, men som deltagare hittar du en livechatt som äger rum vid varje session! Ofta med den sessionens presentatör som deltar. Återigen, du hittar inte ofta den nivån av interaktion och engagemang ens med personliga evenemang, än mindre traditionella webbseminarier och toppmöten online.
Både keynote-inspelningarna och breakout-sessionerna är sedan tillgängliga att titta på, gratis, i en hel månad!
Anledning #6 – Fler live-frågor och svar-möjligheter
Jag nämnde det faktum att du kommer att kunna ställa frågor till huvudtalarna och de kommer att svara, och du kommer att kunna hoppa in i livechatt som sker under breakout-sessionerna. Men det finns ytterligare möjligheter att chatta direkt med dessa talare!
För det första är alla talare medlemmar i Social Pulse Community och kommer att övervaka inlägg och kommentarer och frågor som delas där.
För det andra, under perioden med virtuella bordssamtal mitt på dagen, kommer många av talarna att hoppa in i videosamtal för att chatta med dig om sina favoritämnen! Utnyttja dessa möjligheter medan du kan.
För det tredje kommer flera talare att intervjuas av Jennifer Watson, Agorapulses Social Media Manager, under dagen i Live VIP Speaker Q&A-sessioner. Det här är ytterligare Facebook-liv som kommer att sändas in i samhället och representerar fler chanser för dig att dyka upp, lära dig, ställa frågor och lära känna våra fantastiska talare.
Anledning #7 – Nätverksmöjligheter
Här är ett roligt faktum: medan du kommenterar i livechatten under keynotes eller breakout-sessioner, kommer du också att se och läsa kommentarer från dina meddeltagare.
Vilket innebär att varje gång du deltar och engagerar dig i en session skapar du möjligheter att träffa och nätverka med andra människor. Och jag måste säga er att dessa nätverksmöjligheter är de dolda skatterna vid alla bra evenemang. För det finns ett värde i relationer.
Du vet inte att gå in på toppmötet vem du kommer att träffa eller vad du kommer att lära dig, men om du dyker upp med ett öppet sinne och en vilja att träffa nya människor kommer du att komma bort från händelsen med otroligt kraftfulla och givande nya relationer.
Dessa kan vara kollegor, potentiella samarbetspartners, möjliga källor till remisser, eller kanske till och med kunder eller entreprenörer själva. Du kanske träffar någon som är en succé på Facebook Ads och precis den typ av hjälp du behöver. Eller så kanske du träffar någon annan som inte kan vänta med att anställa dig och utnyttja din särskilda talanger.
Anledning #8 – Dörrpriser, rabatter och gratiserbjudanden
Vem vill inte vinna priser?
Agorapulse gör alltid Social Pulse Summit roligt genom att erbjuda ”dörrpriser” – en samling värdefulla föremål som deltagarna kan vinna bara för att de deltar, som ett gratis år med Agorapulse, de senaste marknadsföringsböckerna eller till och med en iPad. Deltagarna kan öka sina chanser att vinna bara genom att berätta om toppmötet.
Dessutom delar evenemangssponsorer och talare båda en mängd gratiserbjudanden, som e-böcker och ytterligare workshops, eller rabatter som en gratis månad av deras tjänst, allt tillgängligt exklusivt för deltagare.
Vilket innebär att du får gå bort från detta toppmöte beväpnad inte bara med kunskap, utan också rabatter på de verktyg du behöver för att implementera dina nya strategier.
Orsak #9 – Plattformsfokus
Idag finns det mindre än tio stora sociala nätverk, men hundratals andra och tredje nivå nätverk, vilket leder till att företag känner sig överväldigade och osäkra på var de ska börja.
Ett toppmöte som är fokuserat på en viss plattform rensar bort allt tvivel och förvirring.
Visa upp och lär dig allt du och ditt varumärke behöver veta om just det nätverket, gå sedan och implementera det du lärde dig fram till Nästa toppmöte och fokuserat nätverk!
Under tredje kvartalet 2020 fick företag möjligheten att lära sig allt om LinkedIn, och nu kan de lära sig om Twitter. (Instagram kommer att vara Q1 2021!)
Anledning #10 – Möjligheten
Den underliggande sanningen vävd genom alla dessa skäl är att Social Pulse Summit erbjuder dig och ditt varumärke en aldrig tidigare skådad möjlighet att höja din onlinemarknadsföring.
Ingen annanstans kan du få tillgång till lärare och motiverande talare av denna kvalitet, med så mycket information och interaktion, och denna nivå av nätverkande med kamrater, för exakt $0.
Ingenstans.
Faktum är att registreringsavgiften på $0 nästan är en otjänst för kvaliteten på detta evenemang, särskilt eftersom andra organisationer tar ut hundratals dollar för exakt samma högtalare och information.
Låt inte den där billiga prislappen lura dig. Social Pulse Summit är en otrolig händelse som är värd din tid och uppmärksamhet.
Föreställ dig var ditt varumärke kommer att befinna sig om bara några månader efter att du har studerat denna rika väv av sociala strategier och sedan implementerat dem. Om du vill vara varumärket dina kunder surrar om på Twitter är detta toppmötet för dig.
En version av denna artikel publicerades ursprungligen här.
Omtryckt med tillstånd.
Vill du spara tid med din sociala medieaktivitet och ändå få ännu fler resultat? Använd det #1 rankade hanteringsverktyget för sociala medier, Agorapulse, och som en vän till Mike Allton är du berättigad att få dina första två månader gratis efter provperioden! Gå till https://www.Agorapulse.com/Allton för att lära dig mer och komma igång.