Sommaren har officiellt nått sin topp och många småföretag börjar se en avmattning i försäljningen. Det är varmt och folk vill spendera mer tid ute med sina familjer. Ramon Ray, grundare av SmallBizTechnology och SmartHustle.comdelar med sig av sina insikter om hur man kan hålla verksamheten flytande under dessa långsamma sommarmånader med Casey Messer från Kob 4, Albuquerque, NM i samarbete med American Express.
Eftersom verksamheten går relativt långsamt är sommarmånaderna det perfekta tillfället att ta sig tid att se till att ditt företag rör sig som det borde vara.
- När det gäller ekonomi är det viktigt att se till att varje produkt du lägger ut ger en rimlig vinst.
- Lär dina anställda hur man upprätthåller överlägsen kundservice.
- Kundtjänst är en nyckelkomponent i ett företag eftersom det avgör om de kommer att återvända till ditt företag.
- Det är också viktigt att se till att dina anställda/entreprenörer blir väl omhändertagna; de är ditt företags hjärtslag, och företagets framgång beror på dem.
- En annan sak du kan göra under denna långsamma säsong är att utveckla dina marknadsföringstekniker eftersom det är viktigt att få in nya kunder.
När sommaren sätter in och dina befintliga kunder är ute på semester, är det viktigt att du tar in nya kunder genom din dörr.
Detta kan göras genom enkla saker som tackkort eller sänkta priser för kunder som hänvisar ditt företag. En annan sak är att acceptera en mängd olika kreditkort, inklusive American Express-kortet. Marknadsföring är en nyckelfaktor för att säkerställa att nya kunder fortsätter att spela förmyndare för ditt företag.
Under dessa varma, fuktiga och långsamma sommarmånader kan småföretagare dra nytta av all fritid för att försäkra sig om att ditt företag går framåt. Håll en stadig koll på din ekonomi, skapa nya marknadsföringsfärdigheter, upprätthåll utmärkt kundservice och fortsätt att ta in nya kunder.