Vi vet hur upptagna småföretagare är, och det är därför vi skapade den veckovisa Smart Hustle Recap-funktionen – en funktion som låter dig snabbt fångas upp av de senaste småföretagsnyheterna, tipsen och verktygen. Varje vecka handplockar vi de berättelser som är mest relevanta för SmallBizTechnology-publiken, och den här veckan har vi en fantastisk sammanfattning som inkluderar råd om hur du använder frilansare, sätt att förbättra ditt företags säkerhet och tips för att lugna ner arga kunder. Kolla in sammanfattningen nedan.
Småföretagare kan dra nytta av frilansarbetare
Frilansarbetare utgör för närvarande 34 procent av USA:s arbetsstyrka. Har ditt lilla företag utnyttjat denna grupp av kvalificerade arbetare ännu? Om du sa nej är du förmodligen inte säker på vad frilansarbetare erbjuder ditt företag och hur man hittar dem. Den här artikeln kommer att reda ut alla dina frågor.
Artikeln innehåller en intervju med Constantine Anastasakis, Senior Director of Business Development på Fiverr. Constantine delar med sig av mer om hur Fiverr fungerar och hur du kan använda frilansarbetare för att driva ditt eget lilla företag framåt. Detta är en trend som alla småföretagare borde ta till sig! Lär dig hur du gör det genom att läsa den här användbara artikeln.
Klicka för att läsa Fiverr Interview: How to Use Freelancers as Your Competitive Advantage.
Öka din Small Biz-säkerhet
Hackare diskriminerar inte – ditt lilla företag är lika sårbart som dina större konkurrenter (och kanske ännu mer). Säkerhetsbrott kostar pengar (totalt 3,79 miljoner USD 2015) och de kan också kosta dina kunders förtroende. Lyckligtvis behöver det inte vara dyrt eller komplicerat att öka säkerheten för ditt småföretag. Den här artikeln tar upp 6 av de bästa sätten att säkra och skydda ditt småföretag.
Klicka för att läsa 6 enkla sätt att säkra ditt företag och få sinnesro.
Lugna ner arga kunder
Oavsett hur fokuserad på kundservice ditt företag är, kommer en arg kund så småningom att falla mellan stolarna och du måste veta hur du framgångsrikt ska hantera dem. När någon skriker på dig är det lätt att bli frustrerad och skrika tillbaka, men det gör bara saken värre. Så hur ska du hantera arga kunder? Den här artikeln är full av tips om vad du kan göra när saker och ting blir varmare för att vända den negativa upplevelsen och förvandla den arga kunden till en lojal anhängare av ditt företag.
Klicka för att läsa Hur du lugnar ner irriterade kunder till din fördel.
Så vad tänker du på den här veckan – bygga ett avlägset team av arbetare, öka säkerheten för ditt företag eller hantera arga kunder? Få hjälp med artiklarna ovan och kolla in Smart Hustle-hemsidan för att läsa de senaste berättelserna.