För några månader sedan släppte Symantec sin 2016 Internet Security Threat Report, och resultaten var en ögonöppnare för småföretagare. Genom att analysera data genom åren fann de en stadig ökning av säkerhetshot mot företag med mindre än 250 anställda. Faktum är att under 2011 var det bara 11 procent av alla spjutfiskeattacker som riktade sig mot småföretag; 2015 ökade dock siffran till 43 procent. Med risken för att säkerhetshot ökar, undrar småföretagare vad de kan göra för att förhindra attacker – eller återhämta sig om det faktiskt händer. I den här utgåvan av Smart Hustle Recap delar vi värdefull information om säkerhet för småföretag från Carbonites Norman Guadagno. Vi kommer också att dela artiklar om varumärkesbyggande och hur du säljer ditt hembaserade företag.
Skydda ditt småföretag från säkerhetshot
Hackare blir mer sofistikerade och nya hot dyker upp varje dag. Hur kan du hålla ditt småföretag säkert? I den här intervjun med Norman Guadagno från Carbonite delar Norman med sig av tre små steg som alla småföretagare kan ta för att förhindra säkerhetshot, inklusive virus, skadlig programvara, ransomware och hackningsförsök.
Klicka för att läsa How Small Business Can Prevent and Recover from Security Threats: An Interview with Norman Guadagno
Skapa buzz med ditt varumärke
Varumärke är en av de viktigaste delarna för att skapa ett framgångsrikt litet företag. Kan kunder omedelbart känna igen dig när de tittar på din logotyp? Hur skiljer du dig från konkurrenterna? Vilken typ av samtal har kunder om ditt varumärke? Den här artikeln delar fem hemligheter för att bli ett varumärke som folk älskar och vill prata om det.
Klicka för att läsa Hur man utvecklar ett varumärke som folk kommer att älska att prata om
Sälja ditt hembaserade företag
När vi tänker på att sälja ett företag, föreställer många av oss ett företag som har en fysisk plats där nycklarna bokstavligen överlämnas till den nya ägaren. Men många småföretag i USA är hemmabaserade. Är det möjligt att berätta för ett hemmabaserat företag också? ja! Den här artikeln täcker några av grunderna för att sälja ett företag samt faktorer som är unika för hembaserade företag. Följ dessa tips så är du beredd att sälja när tidpunkten är rätt.
Klicka för att läsa Hur du framgångsrikt säljer ditt hembaserade företag
Artiklarna ovan kommer att ge dig mycket att tänka på, oavsett om det gäller att skydda dig mot säkerhetshot, förbättra ditt varumärke eller förbereda dig för att sälja ditt lilla hembaserade företag. För andra spännande diskussioner om ämnen som drift, ekonomi, marknadsföring, teknik och försäljning, gå över till SmartHustle.com för att få scoop.