Många småföretagare har hört talas om termen ”målsida” även om de inte har använt en tidigare. Oavsett om du är nybörjare eller expert har vi en fantastisk historia i denna Smart Hustle-recap där vicepresidenten för marknadsföring för LeadPages förklarar hur man använder målsidor för att förvandla webbplatsbesökare till leads och leads till kunder. Vår sammanfattning innehåller också den inspirerande historien bakom Kauffman Foundation och varför du bör släppa perfektionismen i ditt lilla företag. För kunskap, inspiration och en viktig verklighetskontroll, upptäck dessa berättelser nedan.
Hur man använder målsidor
Målsidor är ett viktigt verktyg att använda mitt i din marknadsföringstratt. De hjälper dig att fånga information om webbplatsbesökare så att de blir leads som du kan kontakta – och sedan hjälper de till att flytta dessa leads till betalande kunder. I den här intervjun med Robert Nendza från LeadPages (ett målsidesverktyg) förklarar han hur man använder målsidor och beskriver processen så att du kan replikera den i ditt eget företag. Den här artikeln (och den medföljande ljudintervjun) kommer säkerligen att förändra ditt sätt att tänka och genomföra din marknadsföring.
Klicka för att läsa Hur man bygger en kraftfull marknadsföringsmaskin: Tips från LeadPages marknadschef
Den inspirerande berättelsen om Kauffman Foundation
Kauffman Foundation är en filantropisk organisation som ägnar sig åt att främja utbildning och entreprenörskap. Som småföretagare kan du ha stött på namnet tidigare och till och med besökt webbplatsen för resurser som ”Founders School” som ger värdefull information till entreprenörer. I den här artikeln får vi hela historien om mannen bakom Kauffman Foundation. I en exklusiv Smart Hustle-intervju berättar Matt Pozel från Kauffman Foundation den inspirerande historien om Ewing Kauffman vars försäljningsexpertis och affärskunnighet hjälpte honom att tjäna pengar för att starta stiftelsen. Det här är en berättelse som säkerligen kommer att inspirera och motivera din egen resa.
Klicka för att läsa Matt Pozel från Kauffman Foundation Shares the Story & Legacy of Ewing Kauffman (Intervju)
Sluta sikta på perfekt
Småföretagare är en mycket ambitiös grupp, ett faktum som gör många av oss benägna till perfektionism. Även om ”perfekt” kan vara den standard du har satt i ditt företag, förklarar den här artikeln varför perfektionism faktiskt kan skada, inte hjälpa, ditt företag. Om du behöver övertyga, har den här artikeln 5 anledningar till varför perfektionism inte är en bra modell. Det erbjuder också hjälp till de perfektionister som måste lära sig att släppa taget.
Klicka för att läsa 5 anledningar till att du behöver sluta sikta på perfekt i ditt företag
Kunskap, inspiration och verklighetskontroller – det är vad vi erbjuder dig i denna upplaga av den veckovisa Smart Hustle Recap. För hjälp med dina andra småföretagsfrågor och frågor, se till att kolla in hela Smart Hustle-webbplatsen här.