En online-närvaro av personligt varumärke gör att en butik kan utöka sina tjänster till kunder som inte kan besöka butiken eller som vill beställa en vara som är slut i lager.
E-handel har utvecklats från en personlig varumärkesnyfikenhet till en lyx till en nödvändighet. E-handel har blivit en nödvändighet för shoppare. De vill kunna beställa varor var som helst och få dem levererade inom 24 timmar.
Många butikswebbplatser har produkter som inte är tillgängliga i butiker och specialerbjudanden som inte är tillgängliga i butik. POS-system från hela landet har visat att gångtrafiken har minskat stadigt.
Pandemin förvärrade bara problemet. Black Friday var traditionellt sett den mest trafikerade dagen under semesterperioden, men gångtrafiken på Black Friday 2020 var lägre än 52 %. e-handel har dock sett en explosion. År 2020 gjorde mer än 2 miljarder konsumenter onlineköp. Detta bidrog till uppskattningsvis 4,2 biljoner dollar i amerikanska intäkter.
Online shopping är ett utmärkt alternativ för små och medelstora detaljhandelsföretag. Däremot kanske de inte vet hur de ska komma igång eller om de har ekonomiska medel för att få det att hända.
Planera
För att komma in i e-handelns lukrativa onlinevärld måste du först skapa en affärsplan online. Bestäm vilka produkter du vill erbjuda online och bestäm sedan var du ska lagra lager för att möjliggöra onlinebeställningar.
Bestäm sedan vilka betalningsmetoder du accepterar. Det finns flera tillgängliga betalningsalternativ: Apple Pay, PayPal, kreditkort och betalkort.
Säkra betalningsmetoder bör användas när du ställer in betalningsalternativ. Kundernas personliga information kommer att skyddas genom att välja säkra betalningsmetoder. Detta är avgörande eftersom hackare enkelt kan komma åt låggradiga skyddssystem. Du kommer då att behöva ta itu med arga kunder om din webbplats äventyras. Många av dem kanske aldrig handlar i din butik eller webbplats igen.
Personal Brand Shipping
Därefter måste du se till att frakten är säker och att det finns tillräckligt med förpackningar för att möta dina kunders behov. Du måste bestämma var och hur du ska utföra beställningar.
Oavsett vad du gör, se till att du skickar produkter snabbt och få dem påskyndat när du kan. Online shoppare kan vara mycket otåliga. Många näthandlare förväntar sig att deras varor kommer inom några dagar, om inte en vecka. Se till att du märker alla dina varor med leveransuppskattningar.
Etablera en online-närvaro av personligt varumärke
Det finns många sätt att bygga en webbplats med ett personligt varumärke, även om du inte har den nödvändiga kompetensen.
Färdiggjorda e-handelsmallar finns tillgängliga från många företag. Dessa mallar innehåller allt du behöver för att skapa din webbplats och marknadsföra den. En webbdesigner kan också anlitas för att skapa en webbplats åt dig. Vissa försäljningsställen erbjuder e-handelsfunktioner som appar och webbplatser.
Webbsökmotoroptimering (SEO), som hjälper din webbplats att rankas högt i sökmotorer som Google, är en annan faktor du bör överväga. Om din butik inte finns på sidorna ett till fem blir det svårare för folk att hitta den. Konsumenter kommer dock med största sannolikhet att välja webbplatser som finns på första sidan med sökresultat. Gör din research för att förbättra din webbplatss SEO.
Se också till att du övervakar din webbplatstrafik när din e-handelsplattform har lanserats.
Undersök varför din webbplats inte får så många besökare som du förväntade dig. Marknadsförs inte din webbplats så effektivt som möjligt, online eller i butik? Se också till att testa din webbplats för buggar. Det är inte bra att ha en kund som inte kan komma åt din sida men vill ha den. De kommer sannolikt att gå vidare till en annan sida och aldrig återvända.
Personal Brand Marketing
Det sista steget är att skapa en budget för marknadsföring av personligt varumärke för e-handel. Din webbplats kommer inte att sälja sig själv, även om det är användbart att ha en onlinenärvaro.
Du kan rikta in dig på befintliga kunder genom att dela ut broschyrer vid kassadiskarna. Annonsera i tidskrifter som är inriktade på din demografi. Om ditt företag ligger i ett spansktalande område kan du placera annonser i spanska tidningar eller andra spanska tidskrifter.
Dessa steg kan följas noggrant och noggrant av Mom-and-Pop-handlare. Detta kommer att göra det möjligt för dem att generera mer intäkter och imponera på kunder. Det kan också hjälpa till att skapa positiva ord till mun, vilket kan locka in nya och befintliga kunder.