Introduktion till MGID
Att välja ditt infödda annonsnätverk är inte på något sätt ett lätt beslut.
Det finns många variabler att ta hänsyn till som alla är lika inflytelserika på lönsamheten för ditt företag.
Bland de inbyggda annonsnätverken har MGID verkligen varit ett välrenommerat namn i mer än ett decennium, vilket är en av anledningarna till att vi har publicerat denna djupgående MGID-recension.
Med mer än 185 miljarder visningar per månad är MGID marknadsledare inom native advertising-branschen. Den globala plattformen för native advertising är specialiserad på native-, display-, push- och videoannonsering och är expert på innehållsmarknadsföring.
Självbetjäningsannonsnätverket erbjuder värdefulla trafikinsikter och kampanjverktyg, inklusive selektiv budgivning, målgruppsräckvidd och en motor för förutsägande prisrekommendationer, tillsammans med prissättningsmodellerna CPC och CPM, som alla hjälper till att säkra sin plats som en av de ledande inbyggda reklamplattformar av sitt slag.
Annonsörer och utgivare kan dra nytta av MGID:s adaptiva inbyggda annonseringsformat, som inkluderar widgets för varumärkesprestanda och push-meddelanden.
Det finns också en in-house integrerad DSP som låter användare köpa enorma trafikvolymer med en knapptryckning.
Annonsnätverket har ett brett utbud av automatiseringsverktyg, till exempel den uppmärksamhetsbaserade algoritmen för automatisk placering, som identifierar den annonsplacering som ger bäst resultat och automatiskt visar relevanta annonser för användaren.
MGID: Erbjudanden och vertikaler
MGID: Betalning & Investering
- Kostnadsmodell: Den mest använda prismodellen hos MGID är CPC. Prissättningsmodellen CPM är dock också tillgänglig för kampanjer för varumärkesmedvetenhet. Prata med din kontoansvariga för ytterligare support om nödvändig information och fakturor.
- Minsta insättning: 100 USD
- Betalningsmetoder: MGID har många val när det kommer till betalningsalternativ. Du kommer att se några metoder för att lägga till pengar som visas i instrumentpanelen. Dessa beror på användarens land. Utöver det kan du även skicka betalningar via Paxum, WebMoney och Swift i olika valutor: RUB, UAH, USD, EUR, INR, IDR, BRL, MXN, COP, ARS, CLP, THB.
MGID: Support
- Personlig Onboarding Manager: Ja. (min. insättning $500)
- Support svarshastighet: Mycket bra
- Supportbetyg: Mycket bra
- Kontaktmetoder: Livechatt, Skype, Telegrame-post
- E-postkontakt: support@mgid.com, Yevgeniy Britskiy – Skype: live:yevgen.brytskyi, E-post: yevgen.brytskiy@mgid.com
MGID historik
MGID reklamplattform grundades 2008 och växte snabbt till att bli ett av de största annonsnätverken i sitt slag. Den stöder för närvarande över 32 tusen direktutgivare i 200 länder, 185 miljarder månatliga visningar och mer än 750 anställda på 11 globala kontor, som talar totalt 70 språk.
MGID är inte främmande för framgång, och varumärket har vunnit massor av internationellt erkända branschpriser, som 2020 års bästa övergripande AdTech Company Award av MarTech Breakthrough och 2021 Bronze Stevie® Award for Innovation in Technology.
Om du är ny på MGID, få Mobidea Academy exklusiva 25 % MGID-kupong.
Inventering & Trafik
MGID arbetar med mer än 32 000 direktutgivare från hela världen för över 850 miljoner unika besökare varje månad. Tack vare ett expertteam för medieköp fortsätter detta antal att växa varje månad. De har också en integrerad DSP som du kan använda för att köpa extra högkvalitativ trafik i skala med minimal friktion.
MGID har trafik i 200+ länder och territorier och en räckvidd (månatliga visningar) enligt följande:
- APAC: 55B+
- CIS: 15B+
- Östeuropa och Mellanöstern: 60B+
- Europa: 30B+
- Indien: 19B+
- Latinamerika: 17B+
- Nordamerika: 18B+
- Ukraina: 5B+
Affiliates som regelbundet använder sociala annonser kan använda MGID som en alternativ trafikkälla till Instagram och Facebook.
Sociala nätverk är överbelastade med annonser och de erbjuder inte alltid de bästa trafikkällorna för att marknadsföra dina erbjudanden.
MGID erbjuder högkvalitativ trafik över hela världen och är en pålitlig källa för inhemsk trafik. Du kan bjuda på responsiva integrerade annonsformat i widgets för varumärkesprestanda och/eller push-meddelanden från över 32 000 toppinnehållswebbplatser.
Teamet kan också hjälpa dig med annonsmaterial, trafikanalys, optimeringshanteringsverktyg, MGID Academy och andra verktyg.
Redo att komma igång? Få en välkomstbonus på 25 % på din första insättning från $1 000 till $5 000!
Registrering
MGID-registreringsflödet är extremt intuitivt och lätt att arbeta med.
För att komma igång, besök vår exklusiva MGID-sida och klicka vidare Skapa din första kampanj. Välj vilken typ av konto du vill skapa (utgivare eller annonsör), ange din e-postadress och klicka på tillämpa, eller registrera dig med ditt Google-konto.
instrumentbräda
Efter detta kommer du att få ett e-postmeddelande med ditt lösenord till instrumentpanelen, och det är allt! Följ bara länken till din instrumentpanel för att komma igång.
MGID-annonsörens instrumentpanel
MGID Publisher’s Dashboard
Huvudsidan på din instrumentpanel innehåller alla funktioner du behöver för att lansera din första annonskampanj. Du kommer att se två tillgängliga avsnitt; en för annonsörer och en för utgivare, oavsett vilken kontotyp du skapade.
Lägga till medel
Lägg bara till pengar enligt beskrivningen i betalningssektionen och starta en kampanj.
Lanserar en kampanj på MGID
Att lansera en kampanj är otroligt enkelt. Öppna helt enkelt fliken Annonsörer på din instrumentpanel och klicka på knappen ”Lägg till kampanj”. Kampanjens lansering omfattar 13 steg.
Ange först den grundläggande informationen om din kampanj: Ett unikt namn, kampanjtyp, kampanjkategori, språk osv.
Annonsformat
Välj mellan responsiva integrerade annonsformat i widgets för varumärkesprestanda, inklusive videoformat, visnings- och push-meddelanden, beroende på dina mål.
Inriktning
Låt oss nu ta en titt på inriktningsinställningarna.
Välj först vilka länder du vill få trafik från för kampanjen. Lägg sedan till alla enheter du vill rikta in dig på. Du kan också välja webbläsare, språk och andra variabler här.
Observera knappen ”Trafikinsikter”: Det här avsnittet innehåller dagliga uppdateringar och innehåller listor över de mest effektiva inriktningsinställningarna, de minst konkurrenskraftiga GEO:erna (trafik av hög kvalitet till låga priser) och användbar information som hjälper dig att ställa in kampanj på bästa sätt.
Klicka på knappen ”Bekräfta” längst ned på sidan för att gå vidare till de sista stegen av att skapa kampanjen. Här kan du sätta upp ett schema för visning av annonser genom att välja start- och slutdatum för kampanjen, samt ange den dagliga gränsen.
Skapa sedan alla UTM-taggar som du vill använda för kampanjen.
Spårning
Slutligen, se till att du ställer in konverteringsspårning. MGID är helt kompatibelt med de flesta trackers, och använder du Binom, Bemob och Red Track kommer du att upptäcka att det är helt integrerat med dessa plattformar.
Du hittar ett gäng instruktioner om att integrera spårningsverktyg med MGID detaljerade och delade med skärmdumpar i MGID-kunskapsbasen.
Om du behöver hjälp med detta kan du alltid kontakta din dedikerade kontoansvarige, som hjälper dig att ställa in S2S-konverteringsspårning.
När du är klar med att skapa din kampanj, spara kampanjen genom att klicka på knappen längst ner på sidan.
Bra gjort! Du har skapat din första kampanj. Nu kan du lägga till dina annonsmaterial.
Annonsmaterial
Notera: Glöm inte att kontrollera reglerna och innehållspolicyerna för att undvika problem med kampanjgodkännande.
MGID-modereringsflödet är mycket intuitivt och lätt att förstå, och godkännandeprocessen kan ta upp till 72 arbetstimmar. Kolla in listan med regler innan du skickar in din kampanj så att dina annonser modereras på kortast möjliga tid.
Läs mer om hur man klarar måttfullhet och undviker avslag och förbjudet innehåll i MGID-bloggen.
Optimera dina kampanjer
Vi kom ikapp MGID-cheferna, som delade flera hacks för att optimera och förbättra prestandan för dina kampanjer.
Använd följande tips för att få bästa möjliga resultat från din trafik:
- Gå igenom dina målgruppssegment och optimera dina annonsmaterial. Använd dig av MGIDs automations- och optimeringsverktyg. Dessa inkluderar regelbaserad optimering, selektiv budgivning och prisrekommendationsverktyg.
- Du bör också samla in så mycket data som möjligt genom att ställa in S2S-spårning med MGID. Detta kommer att infoga en intuitiv informationsuppdelning i din kampanjstatistik.
- Använd verktyget för trafikinsikt när du skapar en ny kampanj. Detta kan hämta trender för det senaste landsvisa trafikflödet med dagliga visningar, dagliga klick och lägsta föreslagna CPC.
- Ta hänsyn till tidsinriktning, särskilt om din strategi är starkt beroende av ett callcenter och tidsbeställningarna görs. Om du inte är begränsad av dessa begränsningar, segmentera visningstiderna och anpassa dina annonser beroende på tid.
- Planera och strukturera din försäljningstratt så att den förbättrar användarupplevelsen och att användarna inte blir frustrerade.
- Kolla in artiklarna i MGID Academy att lära sig hur man använder annonsmaterial och målsidor för att öka dina konverteringsfrekvenser, utan att ge användarna konstgjort höga förväntningar och orealistiska löften.
Minsta insättning för MGID är $100. Du rekommenderas dock att börja med en initial budget på minst 500–1 500 USD. Detta ger dig tillräckligt med utrymme för att testa olika vinklar och kanaler för ditt specifika erbjudande och samla in tillräckligt med data för att skapa svarta och vita listor för kampanjen.
Som en bonus får du också upp till 10 annonser per kampanj från det kreativa teamet, tillsammans med fullt stöd från en personlig kontoansvarig för att hjälpa till med daglig kampanjoptimering.
MGID har nyligen tillkännagett det nya formatet Motion Ads (GIF-bilder) som ska användas som annonsmaterial för dina kampanjer, så se till att prova dem med dina kampanjer.
Rapportering och analys
Ställ först in din spårning enligt beskrivningen i den här artikeln. Prata med din kontoansvariga på MGID om du behöver hjälp med detta.
Rapporteringen kommer att spåra viktig statistik som klick, visningar och omvandlingar. För att kontrollera detta, öppna listan med annonser för kampanjen du vill spåra.
Du kommer att se visningar och klickdata, såväl som CTR-värdet, för annonserna. Du kan filtrera resultat efter daglig data, som visar dig en detaljerad uppdelning av statistik från de senaste 30 dagarna.
MGID-recension: Wrapping Up
MGID är ett annonsnätverk som har funnits i över 13 år. Det här är en lång tid i reklambranschen och företaget fortsätter att leda gruppen genom att aktivt utveckla och lägga till nya funktioner till plattformen.
Exempel på nyligen tillagda funktioner inkluderar regelbaserad optimering och automatisk budgivning.
MGID har trots allt alltid handlat om innovation och lösningar som ligger steget före konkurrenterna.
De erbjuder allt du kan förvänta dig av ett högkvalitativt annonsnätverk
Gå med i MGID idag och få en välkomstbonus på 25 % på din första insättning från $1 000 till $5 000!
Har du redan ett MGID-konto? Befintliga användare kan få en 10% bonus på påfyllningar med hjälp av kampanjkoden AKADEMI.
Annons
Registrera dig med MGID idag och ta din affiliatemarknadsföringsverksamhet till nya höjder!
Annons
Affiliate IndustryAnnonsnätverkAffiliate MarketingKampanjer Tjäna pengarOptimeringRecensionNative Advertising