Jag besökte nyligen min lokala Honda-återförsäljare för att få lite förebyggande underhåll gjort på mitt fordon. Tjänsten är utmärkt, inklusive gratis WiFi, en snackbar och vänlig personal i serviceområdet och i området för att köpa nya bilar.
En sak saknas dock – en app.
Varför ska min lokala Honda-återförsäljare ha en app? Jag ska berätta och kanske kan du lära dig av dem.
De köp här betala här nära mig Återförsäljaren har en återkommande verksamhet – kunder kommer till återförsäljaren för att fixa sina bilar – regelbundet. Jag rekommenderade att de hade en app som påminner kunder om att komma in och få sina bilar kontrollerade – olja, däckrotationer och etc.
Detta är en stor anledning till att jag rekommenderade att de skulle ha en app. En som påminner kunderna om att komma in och få sina bilar kontrollerade – olja, däckrotationer och etc. Den bästa funktionen med appen är att de tillhandahåller service av kollisionsreparation var som helst när som helst. Denna app kommer ytterligare att imponera på kunderna att deras lokala Honda-återförsäljare finns där för dem.
Hur är det med ditt företag? Ska man ha en app?
Jag tror inte att alla företag behöver en app – men varje företag bör utvärdera om de behöver en med säkerhet.
En app är ett sätt att ”nå ut och beröra” dina kunder, för att betjäna dem bättre och fungera som en påminnelse om de tjänster du kan tillhandahålla dem.