LinkedIn har en mer specialiserad publik än sociala medieplattformar som Twitter och Facebook, vilket gör det till en idealisk kanal för B2B-marknadsförare. Faktiskt, 40 % av B2B-marknadsförare håller med om att LinkedIn är den bästa plattformen när det gäller att generera högkvalitativa leads.
Medan basplattformen Sales Navigator erbjuder mer än tillräckligt med funktionalitet för små team, är Sales Navigator Enterprise ett mer robust val för större organisationer. I den här artikeln kommer vi att täcka allt du behöver veta om Sales Navigator Enterprise inklusive dess funktioner, fördelar, priser och hur den kan jämföras med den vanliga Sales Navigator-tjänsten.
Vad är LinkedIn Sales Navigator Enterprise?
LinkedIn Sales Navigator Enterprise är en försäljningsplattform som är utformad för att hjälpa företag att driva mer intäkter genom LinkedIn. Medan den grundläggande Sales Navigator-plattformen kommer till tre olika prispunkter, är Sales Navigator Enterprise mycket kraftfullare och är endast tillgänglig till anpassade priser baserat på din organisations sociala försäljningsbehov.
Den extra funktionaliteten i Enterprise kan vara till hjälp för nästan alla B2B-företag. Enterprise kommer dock att vara bäst för företag som vill göra en stark satsning på LinkedIn-försäljning.
LinkedIn Sales Navigator Enterprise Fördelar
LinkedIn Sales Navigator Enterprise är nu Advanced Plus. Trots förändringen i varumärket är produkten i stort sett densamma som den var under namnet Enterprise. Om du uppgraderar till Advanced Plus får du allt som normalt följer med LinkedIn Sales Navigator Teams/Advanced samt några ytterligare verktyg.
Sales Navigator Enterprise inkluderar de standardfunktioner du kan förvänta dig från alla SaaS-lösningar på företagsnivå. Till exempel kan Enterprise-medlemmar ställa in enkel inloggning för att effektivisera åtkomsten och göra användarkonton så säkra som möjligt.
TeamLink Förläng är en annan viktig funktion som är exklusiv för Enterprise-utgåvan av Sales Navigator. Det här verktyget integrerar hela din organisations nätverk i Sales Navigator – inklusive anslutningar från medlemmar som inte är med i ditt säljteam.
Däremot kan basanvändare av Sales Navigator endast skapa förbindelser genom andra användare med en Sales Navigator-plats. Varje Enterprise-prenumeration kommer med 1 000 extra platser via TeamLink Extend. Detta är en avgörande utgåva för större företag som vill maximera värdet av sina kombinerade LinkedIn-nätverk.
Advanced Plus-medlemmar får också tillgång till avancerad CRM-integration för plattformar som Salesforce och Microsoft Dynamics 365 Sales. Synkronisera data fram och tillbaka i realtid och koppla LinkedIn Sales Navigator till resten av ditt försäljningsarbetsflöde. Kontakter du ansluter till via LinkedIn läggs sömlöst till i ditt CRM.
LinkedIn Sales Navigator Enterprise-funktioner
LinkedIn Sales Navigator är ett viktigt verktyg för företag som vill generera mer intäkter genom LinkedIn. Det effektiviserar olika aspekter av leadgenerering och låser upp försäljningsmöjligheter som inte är tillgängliga för andra LinkedIn-användare.
Utan Sales Navigator är en av de mest utmanande delarna av LinkedIn-försäljning att du bara kan skicka direktmeddelanden till användare som du redan är ansluten till. För att kontakta en lead måste de först acceptera din anslutningsförfrågan. Detta lägger till en kritisk barriär mellan dig och potentiella kontakter.
Som tur är kommer Sales Navigator med månatliga InMail-krediter utan extra kostnad. Varje kredit kan användas för att skicka ett meddelande till en användare som du inte är ansluten till. Alla tre Sales Navigator-prenumerationsnivåer inkluderar 50 InMail-krediter per månad.
Verktyget Advanced Lead and Company Search är ytterligare ett mervärde för användare av Sales Navigator. Utöver LinkedIns grundläggande sökfunktioner introducerar Sales Navigator extra funktioner som gör det mycket lättare att hitta de potentiella kunderna du letar efter. Du kan använda den här sökningen för att identifiera bästa potentiella kunder och prioritera dina InMail-krediter.
Gratis LinkedIn-användare är begränsade till filter som namn, bransch, språk, skola och titel. Med Sales Navigator har du tillgång till dessa plus en lång lista med andra filter inklusive:
- Företagsstorlek
- Senaste LinkedIn-aktivitet
- Senioritetsnivå
- Företagets intäkter
- Senaste ledarskapsbyten
- År i nuvarande position
- Många fler!
När du tillbringar lite tid med att använda Sales Navigator börjar den automatiskt rekommendera nya potentiella kunder baserat på din försäljningshistorik. Både Lead Recommendations och Advanced Lead and Company Search ingår i alla Sales Navigator-planer, så du behöver inte ett Advanced Plus-medlemskap för att få tillgång till dessa funktioner.
Du kan se föreslagna potentiella kunder genom att hitta ett målföretag och sedan kolla deras kontoinformationssida. Detta verktyg effektiviserar processen att identifiera rätt intressenter och beslutsfattare vid försäljning till en ny organisation. Alternativt kan du se idealiska potentiella kunder från flera företag i listan Rekommenderade potentiella kunder.
LinkedIn Sales Navigator Enterprise Prissättning
LinkedIn annonserar inte några tydliga prisplaner på sin webbplats för Advanced Plus-tjänsten. Baspriset är känt för att vara 1 600 USD per plats och år, men du kanske kan få ett bättre erbjudande beroende på din volym och längden på ditt abonnemang.
Det kan låta som mycket pengar, men det är i slutändan inte mycket mer än vad du skulle betala för andra Sales Navigator-planer. Till exempel börjar Sales Navigator Core på 79,99 USD per månad som faktureras årligen, vilket ger nästan 1 000 USD per år. På samma sätt är baspriset för Advanced $131,25 per månad som faktureras årligen ($1575 per år).
LinkedIn erbjuder en gratis provperiod för Core- och Advanced-planerna, men det är värt att notera att du måste ange betalningsinformation. Du kommer att faktureras automatiskt i slutet av provperioden, så se till att avbryta din prenumeration före den tiden om du inte är intresserad av att betala för tjänsten.
Du kan vanligtvis få volym- och långtidsrabatter för Sales Navigator, så det är en bra idé att kontrollera dessa priser om du jämför olika abonnemang. 1 600 $ per år är en betydande investering, även för större företag. Som tur är, LinkedIn erbjuder en gratis demo där du kan ställa frågor och få en känsla för hur tjänsten skulle fungera i din organisation.
Få ut det mesta av LinkedIn Sales Navigator Enterprise
Sales Navigator Enterprise är en kraftfull tjänst, men dina resultat kommer i slutändan att bero på hur du använder den. Låt oss ta en titt på några av de mest effektiva Sales Navigator Enterprise-strategierna för både generering av potentiella kunder och intäktstillväxt.
Utnyttja filter
Sales Navigators filter kan vara överväldigande, men de är ett otroligt kraftfullt verktyg när det gäller att hitta rätt leads. Se till att dra fördel av dessa inriktningsfunktioner för att generera fler omvandlingar. Du bör också använda TeamLink för att leta efter potentiella kunder som har kopplingar till medlemmar i din organisation.
Använd alltid dina InMail-krediter
Medan InMail-krediter rullar över månad till månad, finns det en gräns för det totala antalet krediter du kan ha när som helst. LinkedIn kommer att sluta lägga till nya krediter till ditt konto tills du använder några av de krediter du redan har. InMail är en av de bästa förmånerna med Sales Navigator, så se till att använda dina krediter varje månad.
Installera Sales Navigator-tillägget
Sales Navigator Chrome-tillägget kan identifiera LinkedIn-konton från e-postadresser som du interagerar med i G Suite. Om du skickar e-post till en potentiell kontakt i Gmail kan du enkelt hämta deras LinkedIn-information och fortsätta interaktionen där. Även om du vanligtvis använder en annan webbläsare är det värt att installera Chrome bara för att komma åt den här funktionen.
Slutgiltiga tankar
Om du vill utveckla en stark B2B-säljtratt på LinkedIn bör du seriöst överväga att investera i Sales Navigator Enterprise. Enterprise kommer med flera viktiga fördelar jämfört med den vanliga versionen av Sales Navigator, och det kan hjälpa till att generera en omedelbar ökning av din LinkedIn ROI.
Samtidigt är Sales Navigator begränsad till säljfunktionalitet. För att generera leads behöver du också en stark LinkedIn-närvaro för att visa din varumärkesauktoritet. Oktopost är det bästa sättet att optimera LinkedIn-kampanjer och utveckla en bra grund för B2B-försäljning. Schemalägg en demo idag för att lära dig mer om hur Oktopost kan höja din LinkedIn marknadsförings- och försäljningstaktik.