När det kommer till dina marknadsförings- och försäljningsinsatser är en av de viktigaste sakerna du behöver göra att spåra statistik relaterad till dina framsteg. Hur skulle du annars veta när något fungerar (eller inte fungerar)? Hur skulle du annars kunna förfina dina kampanjer och förbättra ditt resultat? Ett av de mest användbara verktygen för att hålla reda på vad som händer på din webbplats är Google Analytics, men det kan vara lite förvirrande för de otränade företagsägarna – det finns siffror och diagram överallt, så hur vet du vilka du ska vara uppmärksam på till? I den här utgåvan av Smart Hustle Recap presenterar vi en artikel som ger viktig information om hur du kan spåra dina sociala mediekampanjer. Vi har även råd från experten Adrian Miller om hur du kan återhämta oss från en försäljningsnedgång och ett utmärkt argument för varför du INTE ska fokusera på att ”gå viral” i din innehållsmarknadsföringsstrategi. Här får du det bästa utbildning för google analytics i Singapore med dina omfattande marknadsföringsinsatser med Google Analytics.
Använda Google Analytics för att spåra sociala kampanjer
Även om det finns flera verktyg för hantering av sociala medier, gör rikedomen i Google Analytics-rapporter den idealisk för att spåra dina sociala kampanjer. Visste du att du kan använda Google Analytics för att spåra nätverkshänvisningar, omvandlingar, målsidor och sociala plugins? Den här artikeln berättar hur du kommer igång med Google Analytics, sätter upp mål och fem topprapporter från Google Analytics att titta på för att förstå hur dina sociala mediekampanjer går.
Klicka för att läsa Hur man spårar Social Media Analytics med Google Analytics
Återhämta sig från en försäljningsnedgång
Tyvärr kommer alla att uppleva en försäljningsnedgång någon gång i sin karriär. Biz-experten Adrian Miller säger att det första viktiga är att förstå varför svackan hände så att du kan ta itu med orsaken! Men om du befinner dig i en svacka finns det massor av saker du kan göra för att återhämta dig. Adrian recenserar fyra av de bästa sakerna du kan göra för att få säljbollen i rullning igen.
Klicka för att läsa Hur du förnyar ditt företag i en ”försäljningsnedgång”
Small Biz Owner: Fokusera inte på att bli viral
Guldstandarden inom innehållsmarknadsföring är ett fenomen som kallas ”going viral” – när ditt innehåll (oavsett om det är ett blogginlägg, video, meddelande i sociala medier eller något annat) får uppmärksamheten från masspublik som strömmar till din webbplats och ” upptäck” ditt företag, vilket gör dig till en sensation över natten. Även om det definitivt är bra att bli viral, finns det många anledningar till varför småföretagare inte borde göra det fokus på att bli viralt. Den här artikeln utforskar anledningarna och vad småföretagare bör göra istället för att se till att deras innehåll är en hit bland målmarknaden.
Klicka för att läsa Content Marketing 2016: Why Small Business Shouldn’t Focus on Going Viral
Smart Hustle Magazine har åtagit sig att hjälpa småföretagare genom alla vändningar med att driva ett företag – höjdpunkterna (som att bli viral), lågpunkterna (som att uppleva en försäljningsnedgång) och alla experiment som pågår i mellan (inklusive spårning av kampanjanalyser på plattformar som Google Analytics). För fler råd – oavsett i vilket skede av spelet du befinner dig – kolla in SmartHustle.com eller delta i diskussionen i Smart Hustle Community.