Inbyggda annonsnätverk hjälper annonsörer och webbansvariga generera fler leads och konverteringar via deras hemsidor. De gör detta genom att koppla innehållsskapare till utgivare med massiv onlinetrafik som går med på att visa annonser på sin plattform. Det vanliga resultatet är att utgivare snabbare kan tjäna pengar på sina onlineplattformar.
Dessutom stöder inbyggda reklamplattformar skapandet och distributionen av annonser eller betalinnehåll som matchar formen, stilen och funktionen hos de medier där de visas. BNär de smälter in i målplattformens inbyggda innehåll upplevs dessa annonser som mindre påträngande och ibland är läsarna till och med omedvetna om inläggets reklamkaraktär.
Inbyggda annonser presenteras vanligtvis som in-feed-annonser som visas i sociala medier, marknadsförs via söklistor eller visas som relaterat innehållsrekommendationer. De kan till och med blandas in i sociala medieplattformar, streamingtjänster och nyhetssajter. Ofta blir de plockade upp av reklambyråer och affiliate-marknadsförare.
Dessa typer av annonser blir ett allt populärare format för annonsörer. Native advertising kan betraktas som en del av alla företags annonsdistributionsverksamhet. De är ofta en del av ett företags övergripande innehållsmarknadsföringsstrategi.
Majoriteten av inbyggda annonseringsplattformar kommer att erbjuda A/B-testning, annonslagerhantering, affiliate-hantering, AI/maskininlärning, analys/spårning av annonsattribution, målgruppsinriktning, automatisk publicering, beteendeanalys och budgivningsstrategier. Vissa tjänster erbjuder ännu fler funktioner. Det är värt att notera att dessa typer av plattformar vanligtvis stöder Cloud, SaaS och webbaserade implementeringar.
Inbyggda annonsnätverk kan hjälpa till att öka varumärkesmedvetenheten snabbt
Om du letar efter en effektivt sätt att skapa ökad medvetenhet för ditt varumärke, produkt eller tjänst är native advertising värt att överväga. Inbyggda annonsnätverk representerar en möjlighet som kan ge mycket valuta för pengarna. Nedan listas nio av de bästa integrerade annonsnätverken.
1. Taboola
Taboola har en global räckvidd på 1,4 miljarder besökare per månad, cirka 44,5 % av den globala befolkningen av internetanvändare. Ungefär 50 % av Taboolas trafik kommer från länder som USA, Storbritannien, Frankrike och Japan. Taboola samarbetar med 10 000+ toppwebbplatser inklusive Fox Sports, NBC, USA Today, Business Insider, Bloomberg, MSN, CBS News, etc. Deras annonser levereras som rekommenderat innehåll och inmatat innehåll på alla partnerplattformar.
2. Outbrain
Outbrain rankas bland de tre bästa plattformarna för native advertising i världen. Den har för närvarande en räckvidd på 1,2 miljarder besökare per månad. Företaget samarbetar med premiumutgivare i olika länder, inklusive USA och Storbritannien, och levererar annonser i form av rekommenderat innehåll, inflöde, sök och marknadsförda annonser.
3. MGID
MGID har bedrivit native advertising i 12 år. Det är rankat bland de tre bästa annonsnätverken i världen och MGID:s räckvidd motsvarar 850+ miljoner unika månadsbesökare från webben. MGID samarbetar med toppwebbplatser och bloggar runt om i världen.
4. Revcontent
Revcontent levererar inbyggda annonser i form av rekommenderat innehåll och inmatningsinnehåll över premiumutgivare som USA Today, Tribune media, Nasdaq och liknande. Deras annonsutrymme omfattar e-handel, ekonomi, hälsa, skönhet och politik. 50 % av företagens trafik kommer från USA och Storbritannien.
5. Yahoo Gemini
Yahoo Gemini har en räckvidd på över en miljard unika månadsbesökare, med 50 % av deras trafik från USA, Storbritannien och Frankrike. För att börja annonsera med Yahoo Gemini måste sökande ha minst 25 USD insatta på ett Yahoo-annonskonto.
6. Blandare
Med över 10 års erfarenhet är Admixer en annan veteran inom den infödda reklambranschen. Deras annonser levereras som in-stream, in-artikel, inbyggda visningsbanners över de främsta publiceringsplattformarna.
7. Plista
Plista samarbetar med över 1 500 webbplatser runt om i världen. Ungefär 80 % av deras trafik kommer från Tyskland, Polen, Ryssland och Australien, så thans distribution gör Plista tilltalande för annonsörer som är intresserade av att driva högkvalitativ trafik från dessa länder. Tföretaget debiterar kunderna med en kostnad per klick-faktureringsmodell.
8. TripleLift
Enligt deras affärsuttalande lovar TripleLift att hjälpa annonsörer att generera tre gånger högre varumärkeskännedom och konsumentköpavsikt. TripleLift-inriktning baseras på land, region, webbläsare, operativsystem. De samarbetar med topputgivare som USA Today, BuzzFeed, eBay, BBC och liknande.
9. Nativo
Nativo har cirka 220 miljoner unika besökare bara från USA. Detta gör Nativo till en av topparna inbyggda reklamplattformar för att rikta in sig på målgrupper i USA, Storbritannien och Kanada. Nativo vidare riktar sig till målgrupper baserat på land, enhet, region och operativsystem.
Inbyggda annonsnätverk kan hjälpa till att minska bruset
I dagens mediemättade värld bör native advertising vara en central del av varje framgångsrik marknadsföringsstrategi. Integrerade annonser efterliknar omgivningen där de visas. Detta säkerställer att ditt meddelande levereras så diskret som möjligt och låter dig fånga och hålla kvar en användares uppmärksamhet.
Det finns många infödda annonsnätverk där ute, så att göra lite efterforskningar är definitivt i sin ordning. De nio som listas ovan är de bästa nätverken du kan lita på för att hjälpa dig att få ditt varumärkesbudskap inför din målgrupp. Beroende på din nisch har du en bättre chans att konvertera och generera kvalitetsleads när annonser inte uppfattas som avbrott.