16 januari 2023 – 4 min läsning
Annons
De som är bekanta med PropellerAds vet att de har varit i reklambranschen ganska länge och är experter på området. Sedan grundandet 2011 har företaget vuxit till ett av de ledande annonsnätverken i branschen idag.
Med den bakgrunden är det ingen hemlighet att de är hyperfokuserade på tillväxt. Inte bara som företag utan också för sina kunder. Deras uppdrag har alltid varit att hjälpa medieköpare och publicister att skala sina vinster med innovativa annonsvisnings- och optimeringsteknologier – och idag är det inte annorlunda – PropellerAds har officiellt meddelat att de har vuxit till en plattform med flera källor.
PropellerAds bakgrund: hur det hela började
Låt oss ta en titt på hur PropellerAds växte till en plattform med flera källor – den historien börjar ända tillbaka 2011.
Från att vara ett litet popunder-nätverk var PropellerAds huvudmål att tillhandahålla den bästa annonsvisnings- och optimeringstekniken för både marknadsförare och utgivare.
Men det som började som ett litet nätverk växte snabbt. År 2017 lade företaget till push-meddelanden som ett annonsformat – ett drag som skapade ett prejudikat för hela branschen.
PropellerAds tog fart av fortsatt tillväxt och introducerade push-annonser på sidan, högteknologiska funktioner som CPA-mål, användaraktivitet, intresseinriktning, märken för push och mer.
I dag? De är officiellt en multisource plattformsom erbjuder flera, exklusiva och väl beprövade trafikkällor till medieköpare och marknadsförare, via ett enda annonsörskonto.
PropellerAds-teamet säger att de är stolta över att kunna meddela att hela deras tekniska system har förbättrats av den här uppdateringen. Nu lägger de till trafikförsörjningspartners enklare och snabbare än någonsin, så att kunder kan komma åt nya trafiktyper som skjuta i höjden deras annonsresultat högre än tidigare.
Ännu bättre, de planerar att lägga till fler trafiktyper, budgivningsmodeller och avancerade annonsväxlingsalgoritmer som riktar sig till mycket relevanta, högkvalitativa målgrupper.
Matt Schmidt, chef för PropellerAds annonsörsavdelning upprepar spänningen kring dessa imponerande tekniska förbättringar,
Annons
”Vi har arbetat med förbättringar och högteknologiska lösningar från den allra första dagen av PropellerAds existens. Vi började som ett litet Popunder-nätverk, och se var vi är nu!
Nu är vi en plattform med flera källor med utökade annonseringsmöjligheter speciellt när det kommer till leadgenerering och kommunikation med din publik.
Vår teknik låter dig arbeta med olika källor, bearbeta många användare och hitta den mest relevanta målgruppen för ditt företag. Och vi har fler spännande innovationer att presentera mycket snart!”
Vill du lära dig mer om deras plattform? Läs vår djupgående PropellerAds-recension.
Vad är en Multisource-plattform?
Erfarna annonsörer kanske redan är medvetna om vad en multisource-plattform är, men låt oss dela upp det.
En multisource-plattform är en reklamplattform som använder flera utbudskällor och leverantörstyper för att nå din målgrupp. Det är den perfekta lösningen för annonsörer som vill nå ett brett spektrum av människor och samtidigt behålla högkvalitativ trafik.
Varför är detta en viktig uppdatering?
Det här är inte bara en betydande uppdatering – det är en gamechanger.
För att uttrycka det mer kortfattat – kunder kan höja sina annonseringsinsatser genom att nå de mest relevanta målgrupperna för sina företag och få tillgång till maximala skalningsmöjligheter.
Som alltid fortsätter PropellerAds att leverera en tjänst som prioriterar kundernas resultat och bekvämlighet, samtidigt som de tillgodoser behoven hos deras partners – och med denna uppdatering har plattformen introducerat betydande tekniska uppdateringar för att gynna båda:
- Marknadens bästa trafiktyper för att utöka medieköpsstrategier
- Enorma trafikvolymer tillgängliga från betrodda partners
- Nya budmodeller
- Nya annonsrotationsalgoritmer
- Exceptionell trafikkvalitet och renhet, etablerad av den senaste anti-bedrägeriprogramvaruuppdateringen
Varför gör PropellerAds detta?
PropellerAds meddelade att 3 av deras största prioriteringar är:
- Hjälper kunder att skala sina kampanjer för användarförvärv.
- Lägga till nya, pålitliga, unika källor utan att offra konverteringsfrekvensen.
- Att hålla sig maximalt transparent med alla kunder, så att de vet hur allt fungerar med 100 % tillförsikt.
Med den här uppdateringen av deras tillgänglighet med flera källor kan kunder vara lugna med att veta att dessa prioriteringar uppfylls.
PropellerAds ger inte bara kunderna mer än bara en trafikkälla, utan ett helt tekniskt system som gynnar intäktsgenerering. Faktum är att strukturen på deras system har förändrats avsevärt för att bättre passa trenderna på trafikmarknaden.
Med allt detta i åtanke är det ingen överraskning att PropellerAds-partners trafikkvalitet är känd i hela branschen. Så även om företaget fortsätter att förändras, växa och skala, förblir dess höga standard för alltid konstant.
Det har aldrig funnits en bättre tid att ta din reklam till nästa nivå med PropellerAds.
Det är dags att skala dina intäktsgenererande ansträngningar med flerkällor, högkvalitativ och hög volym trafik från en branschjätte är nu.
Kolla in vad som är nytt.
Annons
Affiliate industri