Scott C. Wilson, grundare på That Software Guy hjälper växande företag. Han hjälper företag att sälja online med hjälp av plattformar som Zen Cart, som är egenvärdiga mjukvarupaket med öppen källkod som låter människor se online hantera sina kunddata, hantera sitt lager och hantera orderflödet. Många företag kan använda svart fredag-annonser som är helt gratis för att öka online shoppingnätverket.
https://www.youtube.com/watch?v=Bz04qwaZycE
Känn dina styrkor
Scott betjänar en mycket nischmarknad och har varit mycket framgångsrik med att fokusera sina ansträngningar på Zen Cart-utveckling och anpassning och på småföretag som säljer en viss typ av försäljning och som behöver en professionell utvecklare för att hjälpa dem eller för att stödja deras webbplats. Scott gav ett exempel på hur han stödjer flera kunder som använder en drop shipping-modell och hur man med det ”vill ha en viss nivå av automatisering eftersom du inte vill hantera var och en av beställningarna själv.” Scott har hjälpt sina kunder genom att automatisera back-end-beställnings-, leverans- och spårningsprocesserna för dem så att deras företag fungerar smidigare.
Scott hjälper växande företag att nå en högre nivå av automatisering. Scott påpekar att som småföretagare kan du mycket väl anpassa och hantera dessa processer själv, men ”Jag är expert på det här och det är du inte.” Han bekräftar att det är bättre för hans kunder att spendera sin tid på att driva sina företag och göra de saker de älskar istället för att lägga tid på de saker de skulle kunna vara anställa honom att göra för dem.
Salesforce är för de minsta företagen
Salesforce Essentials är designat för även de minsta företagen. Software Guy är så liten som ett litet företag kan bli. Scott kör hela showen själv. Han kan i princip göra detta genom att använda Salesforce. Även om Salesforce är en företagslösning har de en förminskad version som heter Salesforce Essentials, ”som jag använder för att hålla all min kunddata organiserad.” I flera år berättade Scott att han använde fem eller sex olika lösningar för att hålla jämna steg med sina kunder, som Dropbox, Google Kontakter och kalkylblad, och han ”blev trött på det!” Han sa att han tappade saker och ting genom att använda alla typer av olika datalager för sina kunddata. ”Det är väldigt svårt att hålla reda på saker när all data finns på olika platser.” Så han använde Salesforce SMB Essentials för att effektivisera sin verksamhet. Scotts ord för småföretagare som ännu inte använder Salesforce Essentials, ”Du kommer att vara så glad att du har flyttat all din data till ett ställe … det är bara ett bättre sätt att arbeta.”
Vi bad Scott att ta av sig sin ”teknologiska hatt” och prata om hur lätt Salesforce Essentials är att installera. Även för småföretagare som inte är så tekniskt kunniga är det relativt enkelt att installera Essentials. Scott släppte till och med en öppen källkodsversion av importen han gjorde.
Framgångsrik försäljning online
Scott rådde småföretagare att fundera över hur man gör särskilja dig och använda den för att lyckas sälja online. Om du vill konkurrera, ta reda på hur du kan tillföra värde till den marknaden. Oavsett om du är expert på det området, du har läst mycket, har många kontakter eller om du har en bra köprelation med en tillverkare, är det särskilt viktigt för småföretag och soloentreprenörer att särskilja som skarpt som möjligt eftersom det finns så många aktörer på marknaden och så många leverantörer som tillhandahåller så många tjänster.”