Ett bra e-nyhetsbrev kan vara livsnerven i ditt företag. Många framgångsrika företag prioriterar e-postmarknadsföring, och av goda skäl: e-post ger en häpnadsväckande ROI på 43 USD för varje spenderad USD.
De bästa nyhetsbreven via e-post är inte försäljning. Snarare ger de värde som hjälper abonnenter att lösa problem, förbättra sina liv och uppnå sina mål. Om du kan göra det kommer försäljningen att följa. Här är fyra sätt att skapa ett vinnande nyhetsbrev via e-post som främjar försäljning, komplett med exempel.
1. Främja förtroende och etablera expertis
Glöm försäljningsargumenten. Skapa istället övertygande nyhetsbrevsinnehåll som främjar förtroende och etablerar din expertis. Erbjud verkliga, praktiska råd som hjälper din publik (oavsett om de gör ett köp eller inte).
Använd en samtalston och relatera till din publik för att främja en känsla av solidaritet. Du är en av dem, och ni är med i det här tillsammans.
Idéer inkluderar:
- Instruktionsartiklar
- Verkliga fallstudier
- Snabba tips och tricks
- Fördjupade guider
Till exempel kan ett cateringföretag skicka ett nyhetsbrev via e-post som beskriver hur man planerar den perfekta semesterfesten. Cateringmästarens publik skulle säkert vara intresserad av festplanering. Om företaget erbjuder användbara tips kommer prenumeranter att lita på sin expertis – och vissa kommer att anställa dem.
Brainstorma e-postinnehållsidéer som din publik kommer att älska. Identifiera deras problem och skriv vad du vet. Goda råd ger förtroende och en förtroendefull publik kommer att köpa av dig.
2. Skapa spänning
Visste du att 90 procent av konsumenterna föredrar att få uppdateringar via e-postnyhetsbrev? Det är en gyllene marknadsföringsmöjlighet, men för många e-postmeddelanden är packade med torrt, tråkigt innehåll som ingen vill läsa. Stick ut från konkurrenterna och inspirera din publik med e-postkopia som skapar spänning.
Idéer inkluderar:
- Illustrera fördelarna med att följa ditt råd: Till exempel, en finansiell rådgivare ska inte bara säga att det är klokt att investera i en IRA – de borde säga att det är klokt att investera i en IRA så att du kan gå i förtidspension
- Peppra din kopia med lösningar: Det betyder inte att du pitchar dina produkter via din e-post, men det betyder att du kan nämna dem som naturliga lösningar på vanliga problem. Plantera tanken att det finns ett enkelt sätt för kunder att dra nytta av fördelarna med dina råd
- Lägga till stora, spännande bilder till dina nyhetsbrev via e-post: Engagera din publik visuellt med bilder som skapar lust och inspirera
Spänning motiverar till handling, och det finns ingen bättre plattform för att konsekvent skapa spänning än e-post.
3. Automatisera ditt nyhetsbrev via e-post
Du vet förmodligen att e-post är ett av de mest prisvärda sätten att marknadsföra ditt företag. Visste du att verktyg för e-postautomatisering gör det till ett av de enklaste?
Identifiera sätt att automatisera din e-postmarknadsföring så att du kan fokusera på affärsoptimering och tillväxt. Börja med ett anmälningsformulär som automatiskt utlöser en serie förinställda e-postmeddelanden – din uppfostrande kampanj.
Designa din kampanj för att tjäna förtroende och i slutändan försäljning. Idéer inkluderar:
- Ändra webbplats- och blogginnehåll till en serie användbara e-postmeddelanden
- Att intervjua kunder och publicera fallstudier som prenumeranter kommer att relatera till (visa dem lösningar)
- Utveckla en uppfostringskampanj där du skickar en rad rent informativa e-postmeddelanden, som begränsas av ett sista e-postmeddelande som innehåller ett speciellt kampanjerbjudande
Hur ofta ska du skicka mejl? En studie visade att 48 procent av konsumenterna föredrar att höra från företag varje vecka, men du kan skicka e-postmeddelanden oftare så länge du inte spammar prenumeranter.
Oavsett hur ofta du skickar e-post, dra fördel av e-postautomatisering för att konsekvent placera dina meddelanden inför en mottaglig publik. På så sätt kommer de oundvikliga affärsproblem och prioriteringar som dyker upp inte att spåra ur din e-postkampanj – den kommer att vara på autopilot!
4. Inkludera en uppmaning
Dina e-postmeddelanden bör inte vara uppenbara försäljningsargument, men du kan fortfarande designa ditt e-nyhetsbrev för försäljning. De flesta e-postmeddelanden du skickar bör innehålla en övertygande uppmaning till handling (CTA).
Idéer inkluderar:
- Placera en CTA i slutet av din informationskopia
- Placera en CTA i ett sidofält för e-post eller ett av dina e-postlayoutblock
- Lägger till CTA-knappar i artikelteasers och gör sedan din pitch på plats
- Skickar en serie e-postmeddelanden och reserverar din pitch och CTA för den sista i serien
Kom ihåg att folk prenumererar på ditt nyhetsbrev för e-post för löftet om dess värde. Om du är alltför reklam, kommer de att avsluta prenumerationen. Fokusera på att ge värde och placera sedan CTA:er strategiskt för att motivera svar. Det är så du skapar ett vinnande e-nyhetsbrev för försäljning.
Exempel på nyhetsbrev via e-post
Hitta inspiration i följande exempel på nyhetsbrev via e-post.
Detta e-postmeddelande från Real Adventures ger värde med insikter om att resa på Kuba. I slutändan har den en tydlig CTA för sin app.
Det här automatiska välkomstmeddelandet från Patagonia förklarar företagets uppdrag och engagemang för miljömässigt och socialt ansvar – saker som nya abonnenter och potentiella kunder sannolikt är intresserade av. Sedan ger den en uppmaning till handling för sina Patagonia-bestämmelser.
Oscars månatliga nyhetsbrev innehåller informativa hälso- och försäkringsartiklar. Det är ett bra exempel på hur du kan återanvända blogginnehåll till ett nyhetsbrev via e-post. Varje berättelse innehåller en CTA för att läsa mer på bloggen, och mejlet avslutas med en uppmaning att följa företaget på sociala medier.
IFTTTs e-postnyhetsbrev erbjuder tips och tricks – eller ”recept” som de kallar dem – för att använda sin plattform för att utföra specifika uppgifter. Dessa uppgifter erbjuder värde för prenumeranter och uppmuntrar engagemang med IFTTT.
xq
Kom ihåg att de mest effektiva e-nyhetsbreven erbjuder värde och begränsar försäljningsargumenten. Använd dessa tips för att skapa det övertygande innehåll som din publik längtar efter och skapa spänning för dina produkter och tjänster. Leverera sedan en naturlig CTA som motiverar prenumeranter att ta nästa steg i köpprocessen.
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2023, Vertikalt svar. Alla rättigheter förbehållna.