Semestersäsongen är bokstavligen en försäljningsberg-och dalbana. I november och december rider du högt när kunderna ivrigt letar efter de perfekta presenterna och spenderar rikligt. Sedan rullar januari och du ser försäljningen rasa när kunderna nyper sina slantar och stänger sina plånböcker.
Vad ska en småföretagare göra?
Om du har åkt den här berg-och-dalbanan tidigare har du förmodligen insett att du måste ta ett lite annorlunda tillvägagångssätt beroende på säsong. Även om du alltid vill ge kunderna en trevlig och positiv upplevelse, kräver varje säsong sin egen unika satsning på kampanjer och marknadsföring för att locka shoppare till din butik, vare sig det är fysiskt eller online.
I en ny artikel på The Business Journals med titeln Hur Staples hjälper den här återförsäljaren att klara dvalet efter julförsäljningsrusetläste jag om hur ett företag använder Staples Print and Marketing Services för att anpassa sig till årstiderna och ge kunderna en positiv upplevelse.
En klok småföretagare vet värdet av att planera i förväg. Kolla upp The Business Journals artikel för att lära dig hur en annan företagare förlitar sig på Staples för att öka försäljningen under semesterperioden och därefter. Det kommer säkert att väcka några kreativa idéer för hur ditt företag framgångsrikt kan åka berg-och-dalbanan för semesterförsäljningen.
Den här artikeln skrevs i samarbete med Staples; alla åsikter och erfarenheter som uttrycks är dock mina egna.