Millennials hänvisar till den demografiska gruppen födda mellan 1981 och 1996. Enligt statista.com finns 72 miljoner människor inom denna demografiska grupp bara i USA. De har olika tankesätt, teknikpreferenser, kommunikationsstilar och förväntningar än andra generationer. För att lyckas med e-postmarknadsföring till millennials måste du förstå deras attityder och beteenden när det kommer till teknik, kommunikation och marknadsföring.
Här är några insikter om deras vanor:
- Personer under 35 föredrar e-postkommunikation framför sms och chatt.
- De lägger mer tid på att kolla e-postmeddelanden än någon annan generation.
- 44 % började använda e-post innan de fyllde 15 år.
- De spenderar 6,4 timmar om dagen på att kolla e-post.
- 23 % har mindre än 5 olästa e-postmeddelanden i sin inkorg.
- Denna demografi är 63 % mer sannolikt att påverkas av ett reklammeddelande.
Ett av de mest effektiva sätten att nå millennials är genom e-postkampanjer. Men att bara skicka ut samma gamla e-postblaster fungerar inte. För att engagera millennials och få dem att agera måste du skapa kampanjer som är relevanta och intressanta för dem, här är 5 tips som säkert kommer att hjälpa dig!
1. Fokusera på anpassning:
Millennials värdesätter att känna sig speciell, så det är viktigt att skräddarsy dina e-postmeddelanden efter deras intressen och preferenser. Att segmentera din e-postlista i olika grupper baserat på ålder, plats eller annan demografi kan hjälpa dig att skapa kampanjer som är mer relevanta och engagerande. Du kan också använda dynamiskt innehåll som personliga bilder och rekommendationer för att göra dina e-postmeddelanden ännu mer personliga.
2. Dra nytta av millennials intresse för teknik:
Millennials älskar att använda teknik, så det är viktigt att använda de senaste innovationerna i dina kampanjer. Inkludera interaktiva funktioner som omröstningar och undersökningar, såväl som integration av sociala medier, i dina e-postmeddelanden. Du kan också dra nytta av mobilvänlig design för att se till att millennials kan komma åt dina kampanjer när du är på språng.
3. Lägg till bilder:
Millennials svarar också bra på bilder, så det är viktigt att använda dem i dina e-postkampanjer. Visualiseringar som foton, videor och GIF:er kan hjälpa till att fånga millennials uppmärksamhet lättare än texttunga e-postmeddelanden. Animationer och infografik kan också användas för att förmedla viktig information utan att överväldigande millennials med för mycket detaljer.
4. Fokusera på att göra skillnad:
Värden driver millennials, så dina e-postkampanjer bör fokusera på att göra en positiv inverkan. Genom att lyfta fram hur millennials kan göra skillnad genom sina köp eller handlingar, kommer du att kunna utnyttja millennials känsla av syfte. Du kan också fokusera på socialt ansvar och miljömässig hållbarhet i dina kampanjer för att visa att du är engagerad i att göra skillnad i världen.
5. Erbjud incitament:
Millennials motiveras också av incitament, så att erbjuda rabatter och belöningar kan vara ett effektivt sätt att driva engagemang. Du kan erbjuda exklusiva kampanjer som de bara kan komma åt via e-post eller skapa lojalitetsprogram för dina mest engagerade kunder. Detta kommer att visa millennials att du värdesätter deras verksamhet och uppmuntra dem att fortsätta komma tillbaka för mer.
Genom att följa dessa tips kan du skapa e-postkampanjer som millennials faktiskt kommer att älska. Att använda anpassning, bilder och incitament hjälper dig att bygga relationer med millennials och uppmuntra dem att vidta åtgärder. Med rätt tillvägagångssätt kan du se till att dina e-postkampanjer blir framgångsrika med millennials!
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!2
© 2022, Vertical Response. Alla rättigheter förbehållna.