Visste du att, enligt Review 42, skickades (och togs emot) över 300 miljarder e-postmeddelanden varje dag under året 2020? Under 2019 fanns det dessutom nästan fyra miljarder användare av e-post globalt, och det finns runt en miljard Google-e-postkonton globalt.
Med tanke på denna statistik är det tydligt hur viktigt det är för småföretag att fokusera på sina e-postmarknadsföringsinsatser.
En av de viktigaste delarna av e-postmarknadsföring är e-postmarknadsföringsmått. Men om du äger ett litet företag och inte vet hur du ska hålla reda på dessa mätvärden kan detta vara ganska stressigt.
Lyckligtvis kommer vi i den här artikeln att granska hur du kan hålla reda på dessa mätvärden. Äntligen kan du förbättra din e-postmarknadsföring och få fler kunder än någonsin. Läs vidare för att lära dig mer.
Klickfrekvens
När det kommer till e-postmarknadsföringstips är en av de vanligaste att lära sig vad klickfrekvensen är för dina e-postmeddelanden så att du kan ta upp dem över tid. Men du kanske undrar ”Vad är en klickfrekvens?”
Klickfrekvensen för ett e-postmeddelande är procentandelen personer som klickade på en länk eller länkar som finns i det e-postmeddelandet.
För att beräkna denna frekvens måste du dela de unika klicken eller det totala antalet klick med det totala antalet e-postmeddelanden du har levererat. Sedan måste du multiplicera detta med 100, och du får din procentsats.
Detta hjälper dig att förstå hur bra ett e-postmeddelande fungerar.
Genom att använda en mjukvarulösning som Vertical Response kan du ta reda på dina klickfrekvenser.
Allt du behöver göra är att gå till deras jämförelserapporter för att se hur bra de e-postmeddelanden du har skickat klarar sig i jämförelse med andra du har skickat när det gäller klickfrekvens och andra sätt.
Avvisningsfrekvens
Ett annat viktigt mått att ha när det gäller att göra dina e-postmarknadsföringsstrategier så effektiva som möjligt, är avvisningsfrekvensen. Avvisningsfrekvensen representerar procentandelen av dina e-postmeddelanden som inte skickades till mottagarnas inkorg.
För att beräkna denna frekvens måste du dividera det totala antalet e-postmeddelanden som studsas med det totala antalet e-postmeddelanden du har skickat. Multiplicera sedan detta med 100 för att få din procentsats.
VerticalResponse gör det också möjligt för dig att ta reda på vad din avvisningsfrekvens är. Allt du behöver göra är att gå till avsnittet Domänrapporter i programvaran.
Sedan kan du ta reda på den information du behöver för att ändra dina e-postmeddelanden så att de är mindre benägna att studsa.
VerticalResponse gör det också möjligt för dig att komma åt din avvisningsfrekvens genom Multiple Lists Metrics. Detta är användbart om du har en kampanj som du skickar till mer än en e-postlista.
Öppna Rate
Ett annat viktigt e-postmarknadsföringsmått är öppningshastigheten. Denna frekvens är andelen mottagare av din e-post som, efter att ha tagit emot e-postmeddelandet, öppnar den. Det är dock viktigt att notera att klickfrekvensen är viktigare som en frekvens.
Du kan dock fortfarande använda den öppna kursen om du ska använda den på ett jämförande metriskt sätt.
Du kan till exempel jämföra detta mått från en vecka och veckan innan när du jämför två olika e-postmeddelanden som skickats till samma lista.
Genom VerticalResponse kan du spåra öppningshastigheten för e-postmeddelanden.
Gå helt enkelt till Comparison Rates, där du kan ta reda på vad dina öppna priser är, i förhållande till både antalet ord i ditt e-postmeddelandes ämnesrad och till tecknen i ditt e-postmeddelandes ämnesrad.
Avsluta prenumeration
Avregistreringsfrekvensen är ett annat e-postmarknadsföringsmått som du kan använda för att förbättra dina e-postmarknadsföringskampanjer. Denna ränta är den procentandel som representerar hur många mottagare av dina e-postmeddelanden som avslutar prenumerationen från ditt företags sändlista efter att ha öppnat ett e-postmeddelande.
Det är viktigt att notera att denna frekvens inte är lika viktig som andra mätvärden eftersom många människor kommer att ”avsluta prenumerationen” utan att faktiskt göra det (till exempel ignorera e-postmeddelanden från ditt varumärke eller radera dem).
Det är dock viktigt att hålla reda på detta mått på lång sikt eftersom det hjälper dig att förstå lite mer om den övergripande tillväxten av din e-postlista.
Du kan använda VerticalResponse för att förstå vad din avregistreringsfrekvens är.
Det finns två sätt du kan göra detta. Det första är att gå till avsnittet Domänrapporter, varefter du kan lära dig hur varje e-postmeddelande fungerar på flera sätt, inklusive avregistrering.
Den andra är att gå till Multiple Lists Metrics. Som med andra priser som du kan hitta i den här delen av programvaran, kan det vara till hjälp för att förstå hur ett e-postmeddelande fungerar på flera listor.
Som ett resultat kan du förstå dina avregistreringspriser i termer av hur de fungerar när du skickar dem till flera listor.
Vill du lära dig mer om hur du använder e-postmarknadsföringsmått?
Nu när du har lärt dig hur du håller reda på e-postmarknadsföringsstatistik med VerticalResponse, kanske du vill lära dig mer om hur du använder dem. Kanske vill du lära dig hur du förbättrar dem eller vilka andra mätvärden du kan få genom att använda den här programvaran.
Vad du än vill lära dig kan du lära dig mer genom att kontakta oss på VerticalResponse.
Vi är experter när det kommer till e-postmarknadsföring och kan hjälpa dig med en mängd olika e-postmarknadsföringsbehov. Vi erbjuder även programvara för e-postmarknadsföring. För att lära dig mer om denna programvara, få mer information nu.
© 2022, . Alla rättigheter förbehållna.