Med över en miljard användare världen över, som tillsammans tittar på hundratals miljoner timmar av innehåll varje dag, är att bygga en effektiv YouTube-närvaro en av de viktigaste marknadsföringsmöjligheterna för att bygga en varumärkesnärvaro online. I hjärtat av varje onlinevideostrategi sitter din YouTube-kanal. Många företag får gratis Youtube-visningar på sina produktvideor för att locka fler kunder. Överraskande nog är det dock ofta en av de mest försummade och förbisedda tillgångarna som företag har i sin digitala arsenal. Jo du kan prova youtube till mp3-konverterare med undertexter online som bara kostar 5-10 sekunder för konvertering. Med detta är det lätt för användare att konvertera originalvideo och hålla med dem.v
Att bygga en framgångsrik kanal tar tid och ansträngning, men att följa dessa tumregler hjälper dig att maximera din kanals överklagande och prenumerantbas, såväl som den bredare räckvidden för ditt YouTube-innehåll i allmänhet.
Videooptimering
YouTube fungerar som en sökmotor, och en väl genomtänkt strategi för sökmotoroptimering (SEO) är avgörande om du ska öka räckvidden för din kanal, såväl som de videor du håller på den.
Det första du ska göra är att undersöka vilka typer av videoinnehåll som sannolikt kommer att bli viralt inom din nisch eller sektor och fråga dig själv om du har införlivat något av dessa element i din video. Detta säkerställer att du har en fången publik men ditt innehåll måste hittas, så det är viktigt att se till att du också använder relevanta sökord i dina videotitlar, såväl som genom hela din kanalbeskrivning.
En framgångsrik implementering av sökord i videotitlar och beskrivningsrutor säkerställer att YouTube rankar ditt innehåll på rätt sätt och ger användarna en förståelse för vad de kan förvänta sig. Det finns många verktyg för sökordsforskning med Googles sökordsplanerare en av de mest populära (delvis för att den är gratis). Verktyg som SE Ranking, SEM Rush, Moz Keyword Explorer är också alla utmärkta, men kräver att du betalar för en prenumeration.
Topptips: undvik alltid nyckelordsfyllning och se till att du i stället bibehåller en naturlig ton genomgående, med 3 eller 4 hyperrelevanta sökord, med den första presenten inom de första 20 orden.
Miniatyrer
När du konstruerar din miniatyrbild måste ditt kärnmål vara att skapa en bild som lockar uppmärksamhet och lockar din publik att klicka sig fram för att se din video. Vi har lagt ut några enkla göra och inte göra för miniatyrer, som kommer att utgöra det visuella godiset för din YouTube-kanal.
Do:
- Inkludera titeln eller några ord för att ge sammanhang för den del av din publik som bara tittar på miniatyrbilder när de bläddrar igenom sina prenumerationer.
- Se till att din design är iögonfallande och relevant för videon och ditt varumärke.
- Se till att det är visuellt intressant, men undvik överdrivna clickbait-tekniker, glöm inte att du också köper riktiga YouTube-visningar för att vinna mer popularitet.
Gör inte:
- Nöj dig med en generisk estetik – du måste sticka ut från mängden.
- Bli för repetitiv, men försök skapa en signaturstil, så att din publik omedelbart vet att det är en video från dig.
- Var rädd för att byta miniatyrbilden till något annat, om den inte fungerar så bra som förväntat.
Övervaka och spåra din YouTube-kanal
Att hålla reda på din analysdata är en av de viktigaste delarna av alla digitala strategier eftersom det låter dig identifiera vad som fungerar och vad som inte fungerar och att fokusera budgeten där den tjänar bäst. Att välja det perfekta måttet eller KPI för att göra detta med videomarknadsföring är inte lätt och YouTube är inget undantag. Här är några viktiga överväganden när det kommer till YouTube-statistik.
- Visningarna är utmärkta, eftersom de visar räckvidden för din kanal och effektiviteten av din optimeringsstrategi.
- Genomsnittlig visningstid gör att du kan hålla ett öga på hur länge folk tittar på ditt innehåll. Kommer tittarna till exempel till slutet av dina videor? Om inte, kanske du vill överväga att göra kortare eller mer uppmärksammade videor.
- Ett annat viktigt mått är hur ofta din publik delar ditt innehåll på andra plattformar. Detta är extremt viktigt om engagemang är nyckeln till din kampanj eller CTA.
Vid sidan av din webbplats och bredare smm panel närvaro bör YouTube vara en viktig pelare i din videomarknadsföringsstrategi. Med så många välkända varumärken som inte lyckas etablera en övertygande närvaro på YouTube med en ordentligt organiserad YouTube-kanal, finns möjligheten att verkligen påverka.
Att använda dessa tekniker på din YouTube-kanal hjälper dig att skapa den bästa möjliga plattformen för din spirande videokampanj och etablera dig som en auktoritet inom din nisch.
Kanalstruktur
YouTube är traditionellt sett inte den bästa plattformen för att driva hänvisningstrafik men det är ett otroligt kraftfullt verktyg för varumärkesbyggande. I den meningen kan det hjälpa att tänka på din YouTube-kanal som startsidan för ditt videoinnehåll; ett nav som effektivt ska kommunicera vem du är, vad du gör och vad du har att erbjuda genom dina videor.
Nedan följer tre gyllene regler när det gäller att faktiskt bygga din YouTube-kanal.
1. Separera ditt konsument- och kommersiella innehåll
Att förstå hur din publik vill engagera sig i dina videor hjälper dig att segmentera ditt videoinnehåll korrekt. När du skapar varje video bör du alltid ha en klar uppfattning om vem ditt budskap är till för. Att presentera en konsument med innehåll avsett för en mer företagspublik kommer inte att gå särskilt bra, vilket är anledningen till att det är viktigt att ta sig tid att förstå din publik.
Topptips: förstå exakt vad du vill att din kanal ska hjälpa dig att uppnå och fundera över hur varje beslut du tar kommer att föra dig närmare dina mål.
2. Beställ inte ditt innehåll efter popularitet
Att vilja visa hur många visningar en av dina äldre videor fick är naturligt, men ge inte in i frestelsen. Fokusera istället på att marknadsföra innehållet som effektivt återspeglar ditt nuvarande budskap. Att se till att du fortfarande har något relevant att säga kommer att uppmuntra din publik att fortsätta att komma tillbaka till din kanal regelbundet. Det finns många sätt du kan lära dig hur får man fler visningar på youtube kanal eller videor.
Topptips: du vill aldrig se ut eller känna dig stillastående. Inse när du behöver ändra saker och agera snabbt.
3. Fortsätt skapa konsekvent
Konsekvens är en integrerad del av varje strategi och dess betydelse här kan inte överskattas. Oavsett om du ska ladda upp varje dag eller en gång i veckan måste din publik veta när de kan förvänta sig att se något nytt från dig. Upprätta ett schema och håll dig till det.
Topptips: kolla in din analysdata och se när din målgrupp är mest sannolikt att vilja titta på nytt innehåll. Skräddarsy ditt uppladdningsschema efter de mest populära tiderna och dagarna i veckan, för att säkerställa att ditt meddelande når så många människor som möjligt.