I många branscher är e-post fortfarande det mest effektiva sättet att marknadsföra. Det är också en av de mest pålitliga formerna av kommunikation. Minst 77 % av människorna föredrar att använda e-post och det är därför så många företag använder automatiserad e-post i sin marknadsföringstaktik genom att arbeta med en e-postmarknadsföringsbyrå.
Även om många aspekter av e-postmarknadsföring kan automatiseras, så borde även statusen för själva e-postsystemet. Sidor för svarsstatus är avsedda att göra svarsspårning mer effektiv. Det kan också täppa till luckorna i statusen för öppna incidenter.
Fortsätt läsa för att lära dig exakt vad en svarsstatussida är och vad den betyder för dig.
Så, vad är sidan för vertikal svarsstatus?
Att arbeta med en e-postmarknadsföringsbyrå borde vara mer praktiskt. Att implementera en statussida för våra kunder är ett av de bästa sätten att göra det. Poängen med sidan Vertikalt svar är att tillåta slutanvändare att se när vårt e-postsystem är igång eller när det är nere.
Poängen med sidan är att förbättra kundkommunikation och insikt. Från att ta reda på mer om våra tjänster och se framstegen i dina projekt till att kommunicera med vårt team och välja att ta emot aviseringar. Den här sidan spårar öppna föremål och tidigare förfrågningar, och låter dig också registrera dig för aviseringar på ett ställe.
Genom att använda den vertikala svarsstatussidan kan du välja att få uppdateringar. Allt som krävs är din e-postadress. När du har valt att få aviseringar kommer du att bli varnad när Vertical Response gör en ändring.
Detta inkluderade att skapa nya incidenter eller uppdateringar för det. Detta inkluderar även att få aviseringar om gjorda upplösningar. Om du låter användare göra detta kan du spara tid och hålla dig uppdaterad.
Använda en e-postmarknadsföringsbyrå för att hålla dig uppdaterad om e-postavbrott
Medan e-postplattformar vanligtvis är tillgängliga 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, händer det ibland saker som kan göra att ett e-postsystem blir otillgängligt under en kort tidsperiod. Till exempel, om vår e-posttjänst är nere på grund av underhåll eller ett systemproblem, kanske du inte kan skicka eller ta emot meddelanden under den tiden.
Även om något sådant här kan orsaka oro, är det mindre oroande när du har en källa som du kan hänvisa till för information baserat på statusen för vårt e-postsystem. Att få aviseringar om våra e-postmarknadsföringstjänster är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad.
Även om vissa driftstopp kan vara nödvändiga och planerade, kan det också finnas andra tillfällen då de är oplanerade. Detta är en av huvudorsakerna till att den här typen av sida skapades, för att ge trygghet och transparens.
Detta kan också vara till stor hjälp om du använder automatiska e-postsvar i din taktik för sociala medier. Det bästa sättet att hålla sig informerad om eventuella driftstopp är att kontrollera den här sidan regelbundet eller när du vill ta reda på det. Detta kan spara tid och ge dig en resurs att använda för statusövervakning på egen hand.
Hur skulle du använda statussidan?
Kort sagt är en svarsstatussida i huvudsak en sida som visar och spårar öppna och tidigare förfrågningar eller incidenter. Den här sidan kan hjälpa till att tillhandahålla sätt att hålla jämna steg med incidentsvar. Det är också ett sätt att tillhandahålla bilder om e-postsystemstatus.
I det här fallet var statussidan utformad för att tillåta användare att följa tillgängligheten för våra e-postmeddelanden. På den här sidan kommer du att ha två mätare som identifierar om systemet är i uppetid eller driftstopp. Du kommer också att kunna berätta hur nära systemet är det ena eller det andra.
I grund och botten är det ett sätt för användare att se om systemet för närvarande är i drift eller inte. Att använda uppdateringsalternativet tillsammans med det du ser på den här sidan är också fördelaktigt. Genom att registrera dig för uppdateringar får du mer än bara meddelanden om incidentskapande och lösning.
Du kommer också att ha möjlighet att registrera dig för slack notifications. Detta är ett annat sätt för dig att få dessa meddelanden och för att säkerställa att du inte missar någon kommunikation som kan behöva din uppmärksamhet.
Du kommer också att kunna ta dig till vårt supportflöde med liten ansträngning. Användare kan också förvänta sig att ha enkel tillgång till våra RSS- och Atom-flöden.
Poängen med den här sidan är att ge dig flera sätt att ta emot aviseringar och se e-poststatus. Användare kan också se historisk drifttid.
Vertical Response Marketing har beslutat att använda den som en kundcentrerad sida. Det betyder att sidan designades kring vad kunden kanske vill ha och vad de kan behöva se.
Finns det några fördelar?
Att ha en statussida gör det enklare för slutanvändaren men det ger också ytterligare fördelar. Några av dem kan vara;
- Ett enklare sätt att ta emot aviseringar
- Mindre oroa dig för e-poststatus
- Färre upptagna telefonlinjer för support
- Pålitlighet
- Genomskinlighet
- Effektiv kommunikation
Användare kan dra nytta av den här sidan när de har en oro över framgången med e-postsystemet eller eventuella öppna incidenter som har gjorts om det.
Håll koll på svarsstatus och förbli hands-off
Att arbeta med en e-postmarknadsföringsbyrå kan hjälpa dig att effektivisera ditt sätt att göra affärer. I grund och botten kommer en e-poststatussida att fungera som ett sätt att se den aktuella utvecklingen av själva systemet.
Oavsett om du behöver marknadsföring för ditt småföretag eller vägledning i sociala medier är att arbeta med Vertical Response ett utmärkt sätt att få expertlösningar för marknadsföring och att hitta en pålitlig tillgång som hjälper ditt företag att lyckas. Vi gör allting ännu enklare genom att ge användarna en användbar statussida.
Starta en gratis provperiod idag för att få en bättre uppfattning om vad vi gör.
© 2022, . Alla rättigheter förbehållna.