[This blog was originally posted on
Bakgrundsbilder är som grädde på moset i marknadsföringsmejl. Du har arbetat hårt med innehållet i mejlet; Om du nu backar upp den med en pixelperfekt e-postbakgrundsbild som är nära relaterad till antingen ditt varumärke eller innehållet i din e-post, ökar du avsevärt dina chanser att få bättre omvandlingsfrekvenser.
Varför e-posta bakgrundsbilder?
Vår hjärna kan bearbeta bilder med en otrolig hastighet 0,013 sekunder. En annan forskning visar det 92,6 % av människor säger att den visuella dimensionen är den primära faktorn som påverkar deras köpbeslut. Således förlitar sig varumärken ofta på produktbilder och grafik för att skapa intresse för marknadsföringsmejl; och att lägga till bakgrundsbilder är ett sådant kraftfullt verktyg som de använder. Enkelt uttryckt, e-postbakgrundsbilder accentuerar det visuella tilltalande av din e-post och uppmuntrar dina läsare att interagera med innehållet.
Denna designteknik tillämpas väl i webbens värld, men tyvärr, vad gäller e-postmeddelanden, är marknadsförare fortfarande ovilliga att använda detta riktigt tilltalande marknadsföringsverktyg. Varför?
Huvudproblemet med att lägga till en bakgrundsbild i e-postmeddelandet är att det inte stöds i alla e-postklienter (bildblockering). Till exempel är det en och en halv uppgift att rendera en Outlook-bakgrundsbild. Så om du vill skapa den där wow-faktorn med bakgrundsbilder i en e-postmall, måste du veta vilka ESP:er som kommer att stödja dina bilder och vilka som förväntar dig att du ska gå den extra milen för att se till att din design ser ut precis som du vill ha den till. Det innebär att bekanta dig med renderingsreglerna som är associerade med varje klient. En Outlook-bakgrundsbild, till exempel, visas bara korrekt när det finns en bakgrund för hela e-postmeddelandet. Om du försöker ha olika bakgrunder för olika e-postelement börjar buggarna att meddela sig själva.
Blockering av e-postbilder är ett resultat av många e-postleverantörers standardinställningar eller personliga preferenser som de tillhandahåller. Blockering kan hämma din marknadsföringskampanj och till och med misslyckas med att påverka potentiella kunder; i vissa extrema fall kanske du bara får ett ogynnsamt intryck på dina läsare.
Ett felaktigt text-till-bild-förhållande (som inte är 80:20) kan vara katastrofalt för din e-postkampanj om e-postklienten blockerar dina bilder. Bästa praxis att följa för perfekt text-till-bild-förhållande i e-postmeddelanden >>
Så låt oss fokusera på ett verktyg som hjälper din e-postbakgrundsmall att renderas över alla e-postleverantörer – ja nästan alla.
Hur man lägger till bakgrundsbilder – ett skottsäkert verktyg
Den främsta boven verkar vara Outlook 07/10/13, som inte stöder varken tabellbakgrundsbilder för e-post eller bakgrundsbildstilar. Campaign Monitors skottsäkra bakgrundsbildteknik kan vara en bra lösning på detta problem. Se till att du kontrollerar om dina ESP:er stöder VML-kodning (Vector Markup Language) om du har en enda hel bakgrundsbild för din e-post. Men ifall du upprepar bakgrundsbilden för e-postmallen kan du applicera den i body- och topptabelltaggen med repeat-egenskapen och den renderas i Outlook 7, 10, 13 även utan VML-kod.
Du kan kolla in det på backgrounds.cm
Här får du möjlighet att applicera färgglada bakgrunder för e-postmall på hela e-postmeddelandet samt tabellceller; och du kan generera en kod för båda scenarierna.
Det enda problemet som kan uppstå är storleken på bilden. Om Outlook 2000 och högre anser att din bild är för stor (storlek eller mått), kan den krascha. Så innan du väljer en HTML-bakgrundsbild för e-post är det mycket viktigt att du kontrollerar om dina bilder har rätt storlek. Testa också din e-post i en live-exemplar av Outlook. För fler iögonfallande e-postmallar, klicka här.
För att vara på den säkrare sidan är det alltid bra att ha en ALT-text för dina bilder. Inkludera måtten på din bild – bredden och höjden på din e-postbild ger din ALT-text en visningsbehållare när bilder är inaktiverade. Om du inte nämner måtten, kollapsar vissa e-postklienter det området, och din ALT-text försvinner också.
Ett annat alternativ som kan övervägas om bilden inte öppnas i e-postmeddelanden är att ställa in en bakgrundsfärg som reserv. Detta säkerställer att innehållet i ditt e-postmeddelande är läsbart mot reservfärgen, även om bakgrundsbilden inte visas.
WOW-faktorn
Låt oss ta en titt på några intressanta e-postmeddelanden med fantastiska bakgrundsbilder som fångar ögonglober.
SÄLJKRAFT
Salesforces event promotion email har en illustrativ bakgrundsbild med text i förgrunden på ett sådant sätt att uppmärksamheten delas lika.
MINTEL
Mintels bakgrundsbild för e-post liknar inte allt du hittar i din inkorg. Förutom att omedelbart fånga ögonglober, kompletterar detta vackert utformade abstrakta collage perfekt ämnet för deras e-post också.
NATIONELLA GEOGRAFISKA
National Geographic är känt för att göra djärva uttalanden genom sina fotografier och budskapet förmedlades på liknande sätt här i det här e-postmeddelandet där rubriken matchar bakgrundsbilden för nyhetsbrevet.
MAMMUT
Finns det något bättre än att använda en bakgrundsbild som perfekt resonerar ett varumärkes etos? Det här mejlet från Mammut är ett perfekt bevis på den filosofin. Även om det är en ganska enkel teknik, gör den underverk när det gäller att förmedla ditt varumärkes identitet till dina kunder.
AMC STUBS
Genom att tona ut bilderna för att synkronisera med texten har denna bakgrundsbild i e-post HTML av AMC Stubs fått kopian att dyka upp väldigt bra.
ACNE
Modemärket Acne lägger inte bara till en fantastisk bild i bakgrunden i e-postmallen (hela e-posttexten) utan leker också med färgband för att göra bakgrunden ännu mer imponerande.
BLANCA RESORT OCH SPA
Detta e-postmeddelande från BLANCA Resort and Spa ger en verklig känsla av resorten genom bakgrundsbilderna i tabellcellerna (inte hela e-postmeddelandet). Bakgrundsbilden, i det här fallet, förmedlar atmosfären och faciliteterna de ger på ett imponerande sätt.
PELOTON
En enda titt på bakgrundsbilden från detta engagemangsmejl från Peloton räcker för att berätta vad deras tjänster går ut på. Oavsett vilken kreativ riktning varumärken kan ta med sina bakgrundsbilder, måste de i slutändan representera varumärkets etos; något som Peloton har gjort här ganska graciöst.
Takeaways
- Den visuella dimensionen är den primära faktorn som påverkar köpbeslutet
- Bakgrundsbilder kan alltså hjälpa till vid konverteringar
- Bilder stöds inte i alla e-postklienter, särskilt Outlook
- Testa din bakgrundsbild HTML-e-post i live-exemplar av Outlook; stora bilder kan krascha
- Lägg till en ALT-text för dina bilder
- Nämn bildens storlek; din ALT-text kommer att finnas i den ramen
- Ställ in en bakgrundsfärg som reserv