Det finns miljarder användare, det är jag och du, som använder digitala medier och sjunger reklam som SEG-tygskärmarna. Detta inkluderar Google, Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, YouTube och Instagram. Naturligtvis inkluderar den också miljontals webbplatser, appar och andra ”digitala” innehållskällor.
Google tillkännages idag, att Google gör det ännu enklare för mindre företag att skapa och visa annonser i sitt nätverk med smarta kampanjer.
Att stödja mycket av innehållet vi ser gratis är reklam.
När du söker efter något på nätet, troligtvis med hjälp av Google eller YouTube, kommer du att hitta en annons som köpts för av ett stort varumärke, till exempel en restaurang som Chick-fil-A, en klädaffär som Charles Tyrwhitt eller något annat större märken.
Du kommer också att hitta en annons som köpts av ett lokalt (eller regionalt) företag, oberoende ägt – ett litet företag.
Många av dessa mindre företag förlitar sig på Google Adwords, nu kallat Googld Ads, för att visa sitt reklambudskap inför rätt målgrupp, vid rätt tidpunkt, på rätt enhet till rätt pris.
Även om det för vissa är relativt enkelt att skapa en annons, är det fortfarande lite komplext. Med smarta kampanjer vill Google göra det ännu enklare för företagsägare och små byråer att skapa, köpa och visa annonser på Googles digitala plattform.
Men till och med innan du annonserar på Google eller någon annanstans, GÖRA dina gratisuppgifter på Google med Google with Business
Kraften med Google, som jag diskuterade med Kim Spalding, General Manager & Product Lead, Small Business Ads, är att Google hjälper företag att få kontakt med sina kunder vid avsiktsögonblicket.
Lyssna på hela intervjun med Kim här:
Se den här videon om Smart Campaigns-resultat med några oberoende företagsägare.
s