Visste du att utgifterna för Alla hjärtans dag 2022 nådde rekordstora 23,9 miljarder dollar? Det är inte konstigt att alla hjärtans dag får företagares hjärtan att svälla.
Enligt en studie av Prosper Insights & Analytics för National Retail Federation, planerade den genomsnittliga personen att betala ut mer än $140 på traditionella alla hjärtans dag-varor, med kunder i åldrarna 25 till 34 som de största spenderandena. Konsumenter, på det stora hela, planerade att spendera totalt:
- 4,7 miljarder dollar på smycken
- 2 miljarder dollar på blommor
- 1,8 miljarder dollar på godis
- 894 miljoner dollar på gratulationskort
- 1,5 miljarder dollar på presentkort
Föremålen för deras tillgivenhet inkluderade makar och betydande andra, barn och föräldrar, klasskamrater och lärare, vänner och till och med Fido – med uppskattningsvis 20 procent av konsumenterna som köper alla hjärtans dag-presenter till sina husdjur. Dessutom planerade 27 procent av konsumenterna att fira högtiden genom att unna sig själva eller umgås med familj och vänner.
Alla hjärtans dag kan vara lukrativ för nästan alla företag
Eftersom det inte bara är för älsklingar, kan Alla hjärtans dag vara lukrativ för nästan alla företag, från restauranger och återförsäljare till bilaffärer och kaféer. Så var inte blyg! Vinn kunders hjärtan och affärer med e-postmarknadsföringskampanjer som är värda att svimma. Läs vidare för inspiration:
The RealReal: Ingen partner? Inga problem – Handla alla hjärtans presenter för att ge dig själv
RealReal tar en ny inställning till Alla hjärtans dag genom att fira singelskap. Ämnesraden tilltalar personer som inte har partners men ändå vill ha och förtjänar presenter. Varför inte unna dig själv?
Keurig: Från Keurig, med kärlek
Denna Alla hjärtans dag gör Keurig det enkelt för kunder att beställa en kaffebryggare, plus en mängd läckra drycker. E-posten är lätt att navigera, precis som Keurigs automatiska leveranstjänst, så att kunderna inte kommer att ha några problem med att fylla på med sina favoritbryggningar.
HejFresh: Sätt kärlek på menyn: Din alla hjärtans guide
Det här e-postmeddelandet från HelloFresh innehåller en smart kopia och en oemotståndlig uppmaning: ”Rädda min alla hjärtans dag.” Ingen vill ha sin romantiska middag bortskämd, så om alternativet är att gå till en överfull restaurang kan HelloFresh bara vara ett gångbart alternativ.
Minibar leverans: Kyss av en rosé
Minibar använder en söt ordlek i ämnesraden och en rolig och originell dikt för att göra detta e-postmeddelande POP.
Molekule: Ett alla hjärtans meddelande från Molekule
Molekule tar en extremt fnromantisk produkt (en luftrenare) och förvandlar den till en perfekt praktisk alla hjärtans dag-present. Det är en bra påminnelse om att du inte behöver sälja blommor och godis för att fira högtiden.
Maison Impeccable: MI Intel | Kärlek är på gång
Bortsett från den lekfulla ämnesraden, har Maison Impeccable en samtalsvänlig, klickvärd uppmaning till handling.
Gymboree: Hejdå, fri frakt! Godnatt, Valentine!
Gymboree förringar alla hjärtans dag men blir djärvt med en enorm, uppmärksammad annons för 70 procent rabatt, rea i hela butiken.
Francescas samlingar: Alla hjärtans dag val för dig!
Francesca’s Collections gör ett fantastiskt jobb med att visa kunderna kärleken med rabatter och erbjudanden, garderobsmode för en romantisk kväll och sista minuten presentförslag.
JR Cigarrer: Gå med i Romeo Lovefest och få 20 gratis cigarrer!
JR Cigars använder humor för att skapa en medryckande ämnesrad som lockar stjärnkorsade Romeos och Julietter. Naturligtvis finns det också en bra anledning att shoppa — 20 gratis cigarrer!
Modkat: Alla hjärtans special – kärlek vid första ögonkastet.
Modkat känner definitivt sin publik och inser det faktum att kattälskare inte kommer att glömma sina lurviga vänner på Alla hjärtans dag.
Lensabel: Från Lensable With Love: 25 % rabatt på alla linser!
Lensabl kombinerar en hjärtlig alla hjärtans dag-hälsning med ett sött endagserbjudande. Gåva eller ingen gåva, varför inte skicka en alla hjärtans dag till dina kunder?
SinglesSwag: Februari Box Reveal
Alla älskar en överraskning, eller hur? SinglesSwag väcker kundernas intresse genom att ge kunderna en tjuvtitt på deras februarilåda full av godsaker. Budskapet innehåller en känsla av brådska att vädja till människors rädsla för att missa och få dem att agera snabbt.
Få kunderna att mysa till ditt företag
Här är några idéer för innehåll och kampanjer som får kunder att mysa till ditt företag:
- Erbjud en köp-en-få-en-godbit att dela med sin valentin
- Bjud in kunder till ditt anti-valentinsfirande
- Tilltala kärlekslystna människor med en ”brunch med krossat hjärta”
- Marknadsför ett ”Kärlek stinker!” illaluktande ostförsäljning
- Skicka middagsgäster en kupong för en gratis hjärtformad dessert
- Maila en presentguide för alla hjärtans dag
- Marknadsför tidiga specialerbjudanden för tårtor, blommor och presenter
- Håll hjärtvärmande evenemang som en matlagningskurs eller vinprovning
- Erbjud en special för bildetaljer för kundernas älsklingar
- Erbjud en special för skadedjursbekämpning, så att kunderna kan njuta av en romantisk Alla hjärtans dag utan att bli avlyssnad
Om denna Alla hjärtans dag är något som liknar förra årets semester, vill du definitivt inte missa det. Kom ihåg att du inte behöver sälja blommor, kort eller choklad för att fira. Fokusera på att visa dina kunder hur mycket du älskar och uppskattar dem. Men vänta inte på att Cupid ska göra sin magi på potentiella kunder.
Få ut det mesta av dagen med e-postmarknadsföringskampanjer som dina kunder säkerligen kommer att älska!
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2023, Vertikalt svar. Alla rättigheter förbehållna.