Jag har berättat för dig förut och jag säger det igen, om du vill lyckas med digital marknadsföring EN av sakerna du MÅSTE göra är att bygga din e-postlista. Samla e-postadresser vid varje tillfälle – särskilt på din webbplats. Facebook ändrar sin algoritm för att säkerställa att den ger TOP-nyhetsflödesinlägg till vänner och familj.
Du måste målmedvetet använda rullgardinsmenyn på gilla-knappen för att berätta för Facebook att du vill höra mer från dina favoritmärken, om du vill höra från dem.
NY Times skriver – Adam Mosseri, Facebook-chefen som ansvarar för nyhetsflödet, sa i en nyligen intervju att att informera och underhålla användare också var en del av företagets uppdrag. Men han gjorde klart att nyheter och underhållning var sekundära sysselsättningar.
”Vi tänker mer, spenderar mer tid och arbetar med fler projekt som försöker hjälpa människor att uttrycka sig med sina vänner eller lära sig om sina vänner eller ha konversationer med sina vänner,” sa han.
Så ja, använd sociala medier, lägg upp engagerande innehåll och var organisk. JA – köp reklam på sociala nätverk för att få mer synlighet för ditt innehåll. Men det är viktigt att ÄVEN bygga din e-postlista så oavsett vilka algoritmer som är förändringar på sociala nätverk har du fortfarande ett direkt sätt att nå dina kunder, potentiella kunder eller fans – via e-post eller sms eller till och med traditionell post!
Medan marknadsföring i sociala medier är kraftfullt – kan e-postmarknadsföring vara lika kraftfull eller till och med kraftfullare.