Låt oss spela en snabb omgång med ordassociation. Vilka ord och fraser tänker jag på när jag säger ”juli”?
Det finns en god chans att du tänker på grillning, strandpauser, picknick, cocktails och den 4 juli.
Men även om avkoppling i solen kanske är i fokus för konsumenter, är juli ingen tid för e-handelsmarknadsförare att luta sig tillbaka och bli solbränd.
På en allt mer konkurrensutsatt marknad är det viktigt att dina meddelanden är på plats. Det måste vara säsongsbetonat, skräddarsydda för din publik och tillräckligt övertygande för att avsluta affären.
Här är nio exempel på nyhetsbrev från juli från märken som gör rätt.
Exempel på nyhetsbrev för juli 101
Exempel #1: Skicka (relevanta) e-postmeddelanden från den 4 juli
Jag ska börja på det mest uppenbara stället: du kan bokstavligen inte stava ”juli”utan”den 4 juli.”
Förhoppningsvis är Independence Day redan en viktig del av dina e-postmarknadsföringsplaner i juli, eftersom det är ett viktigt shoppingevenemang.
Forskning från National Retail Federation upptäckte att 84 procent av amerikanerna planerade att fira tillfället 2021.
Den genomsnittliga respondenten hade för avsikt att lägga ut 80,54 USD enbart på matvaror, medan nästan en av tre planerade att köpa amerikanska flaggor, kläder, dekorationer och andra ”patriotiska föremål”.
Även om den 4 juli inte är direkt relevant för de produkter du säljer så borde du göra det förmodligen nå ut till dina kunder under dagen.
(OBS kolla in min artikel om 4 juli e-postmeddelanden för några av mina favoritexempel.)
Men om du är i en relevant vertikal är det en verklig no-brainer.
Green Chef är ett bra exempel på ett varumärke för vilket 4:an är en total slam dunk.
Det är i matnischen – och som jag redan har noterat är mat en av de främsta kategorierna när det gäller utgifter för självständighetsdagen.
Med det i åtanke, Grön kock lanserade en 4 juli-kampanj för att uppmuntra registreringar för sin måltidsprenumerationstjänst:
Det är ett tilltalande budskap för en sådan foodie-semester, och det passar bra med de imponerande klingande prisbesparingarna som erbjuds.
Sammantaget är det ett utmärkt exempel på hur man använder en vältajmad rabatt att bygga värdefulla långsiktiga kundrelationer.
Exempel #2: Erbjud aktivitetsbaserade produktrekommendationer
Skräddarsydda produktmail är ett smart drag när som helst på året, med 91 procent av konsumenterna säger att de är mer benägna att handla med varumärken som känner igen dem, kommer ihåg dem och ger dem relevanta erbjudanden och rekommendationer.
När det gäller din e-postmarknadsföring i juli betyder det att du lutar dig åt de typer av aktiviteter som människor mest sannolikt kommer att njuta av under sommarmånaderna.
Detta är en nyckelpunkt. Som jag kommer att fortsätta med att diskutera senare i artikeln, är människor bara mindre på nätet från juni till augusti, eftersom de är mer benägna att semestra. Så om dina nyhetsbrev inte talar till dem, förvänta dig inte att de lyssnar.
Goop förstår värdet av detta tillvägagångssätt.
I det här exemplet på nyhetsbrevet i juli erbjuder den produktrekommendationer baserat på viktiga säsongsbetonade aktiviteter, som att delta i BBQs, varva ner på stranden och åka på semester.
Detta är en smart pjäs för ett ”livsstilsmärke” som Goopsom säljer produkter inom en rad kategorier.
Det betyder att det kan ta den enkla idén om värd för en grillfest och förvandla det till en möjlighet att sälja allt från kläder och bärbara grillar till förkläden och uppblåsbara simbassänger.
Ärligt talat, den enda gränsen här är din kreativitet.
Exempel #3: Inrikta dig på semesterpubliken
Nog matsnack för nu; det gör mig sugen.
Låt oss istället fokusera på en annan viktig sommartrend: resor.
Enligt en undersökning från Out of Home Advertising Association of America85 procent av vuxna i USA förväntar sig semester i sommar. Vad mer, separera forskning från Semestern fann att en av fem planerar att resa internationellt under de varmaste månaderna.
Så betyder detta att du bara inte ska bry dig om att skicka nyhetsbrev i juli eftersom ingen kommer att vara i närheten för att läsa dem?
Inte alls; det betyder bara att din inriktning och meddelanden blir ännu viktigare.
Om du är i en nisch som på något sätt är relaterad till resor, bör semester vara ett stort fokus för din e-postmarknadsföring i juli.
Zalando har rätt i det här exemplet, och börjar med ämnesraden, som specifikt refererar till resor:
Utan att säga det uppenbara kan jag inte betona hur viktigt det är att spika dina ämnesrader. Enligt en studie, nästan hälften av e-postrespondenterna väljer att öppna dina meddelanden enbart baserat på ämnesradenmedan två tredjedelar rapporterar e-post som skräppost baserat enbart på ämnesraden.
Efter att ha vunnit klicket, Zalando fortsätter med att rekommendera sina mest relevanta produkter – i det här fallet bagage och resetillbehör.
Visst, detta är inte det mest originella tillvägagångssättet, men det fungerar.
Men vad händer om du letar efter något lite mer kreativt?
Denim och modemärke Veckodag tog saker och ting några steg längre i juli 2021 genom att lansera ett samarbete med den europeiska järnvägsoperatören Interrail:
Ett helt produktsortiment med resetema, lanserat i samarbete med ett högprofilerat resevarumärke? Det är vad du kallar lutar i en vinkel.
Det finns gott om bevis för att stödja detta tillvägagångssätt. Verkligen, forskning från Visual Objects upptäckte att 71 procent av konsumenterna tycker om co-branding partnerskap, så om du väljer rätt varumärke att samarbeta med kan det vara en enkel vinst.
(OBS vill du se mer sånt här? Kolla in min sammanfattning av 10 exempel på episka varumärkespartnerskap.)
Exempel #4: Fira BBQ-säsongen
Tillbaka till ”B”-ordet igen…
Det går inte att förneka att grillar är en bas i juli, och National Retail Federation avslöjar att de genomgående är det populäraste sättet att fira självständighetsdagen:
Så om du har fastnat för idéer för e-postmarknadsföring i juli kan du göra mycket värre än att marknadsföra något BBQ-relaterat.
Släng in en bild av några trendiga människor som står runt med solglasögon och äter korv så har du ett recept för framgång med e-postmarknadsföring.
Det är precis vad Team Man Crates gör här:
Som med så mycket av den mest effektiva marknadsföringen finns det inget särskilt komplicerat här.
Det är bara några tilltalande bilder, en liten kopia som talar till något som deras publik kommer att uppskatta och en massa relevanta produkter.
Gör det konsekvent så får du fler e-postmarknadsföringsträffar än missar.
Exempel #5: Lansera en sommarutförsäljning
Juli är traditionellt sett inte en av de stora månaderna när det gäller detaljhandelsutgifter.
Faktum är att konsumenterna spenderar mindre i juli än någon månad annat än januari och februari:
Om det inte vore för firandet av den 4 juli, skulle det troligen vara mycket lägre.
Så hur lockar du konsumenter att spendera pengar i en tid då de traditionellt vill ha dem i plånboken?
Med säsongsrea såklart.
Saken är att sommaren kan vara i full gång, men för återförsäljarna är den praktiskt taget slut.
De har massor av sommarlager liggande och de är desperata att flytta det innan hösten kommer.
Så att lansera en återförsäljning är inte bara ett effektivt sätt att driva på utgifterna; det är också ett bra sätt att rensa ut ditt lager.
Missguided gör detta med en 60-procentig e-postexklusiv kampanj för sommarkläder:
Det smarta här är att varumärket ger en extra rabatt för kunder som spenderar $100+, vilket är ett bra sätt att öka ditt genomsnittliga ordervärde.
Exempel #6: Hitta en somrig krok för icke-säsongsbetonade produkter
Marknadsföring är (jämförelsevis) lätt när du rekommenderar högst relevanta produkter vid exakt rätt tid på året.
Det krävs ingen MBA för att sälja julgranar i december.
Men de flesta produkter har inte så strikt säsongsvariation.
Hudvård är ett exempel.
Det är definitivt inte en sommarspecifik sak; Jag vill ha daggfri hud året runt.
Medan vi naturligtvis spenderar mer tid utomhus under de varmare månaderna, i slutändan människor alltid vill ha en frisk hud, så det finns ingen stor, tidsspecifik krok här.
Tricket för din e-postmarknadsföring i juli är därför att hitta ett sätt att göra icke-säsongsbetonade produkter känns mycket säsongsbetonade.
MAC Cosmetics klarar detta artighet av några snälla copywriting via e-post:
Jag gillar särskilt hur den placerar strålande hud som ultimata sommaraccessoarervilket tyder på att det är en viktig del av din sommargarderob.
Exempel #7: Utnyttja konsumenternas önskan att bli aktiv
Enligt en undersökning från National Recreation and Park Associationatt gå en promenad (eller en vandring) är amerikanernas andra favorit utomhus sommaraktivitet, bara efter att ha en picknick eller – det ordet igen – en BBQ:
Det betyder helt klart att juli erbjuder en stor möjlighet för alla märken som är på distans utomhus.
UNIQLO passar definitivt in i den nischen.
I det här exemplet på nyhetsbrevet i juli belyser det några av de mest relevanta säsongsbetonade produkter medan jag pratar med publiken smärtpunkter om önskan att vara både snygg och bekväm:
Återigen, det är inget speciellt komplicerat på gång här.
Det handlar bara om att hitta det bästa sättet att placera ditt varumärke eller produkt i centrum för vad människor redan gör.
Exempel #8: Glöm inte före hösten
Tror du att sommaren leder rakt in i höst?
Du jobbar uppenbarligen inte mode marknadsföring.
Även när konsumenterna fixerar sig vid det varma vädret har modemärken fått blicken fast på före hösten—alltså minisäsongen som först kommer i butik på försommaren.
Förhösten är ett mix av stilar.
Med tanke på dess timing innehåller den massor av sommarhäften, men för varje ljus och luftig klänning finns det en bit kraftiga ytterplagg för god åtgärd.
Det hela är väldigt förvirrande, men det talar till det alltmer globala året runt (och därför väldigt mycket osäsongsbetonad) modekalenderns karaktär.
Bortsett från semantiken, kanske före hösten inte är lika stor affär som vår/sommar eller höst/vinter, men det är fortfarande ett utmärkt tillfälle för återförsäljare att driva lite extra försäljning.
Damkläder märke Filosofi är väl medveten om detta och använder ett av sina nyhetsbrev för juli 2021 för att marknadsföra sitt utbud före hösten:
Exempel #9: Erbjud sommaroutfitinspiration
Ibland vet dina kunder exakt vad de vill ha.
Vid andra tillfällen vet de inte ens var de ska börja.
Verkligen, forskning från GlobalData fann att nästan hälften av klädshopparna känner sig överväldigade av mängden utbud som erbjuds från modeåterförsäljare, med yngre shoppare mer benägna än sina äldre jämnåriga att känna så.
Det är därför det är vettigt att erbjuda outfitinspiration och trendbaserad vägledning i dina nyhetsbrev via e-post.
Det är trots allt ni som är experterna.
Och alla behöver lite hjälpande hand då och då.
För alltid 21 får det här rätt med en outfitinspiration e-postbaserad kring 90-talsfit denim:
Tillsammans med uppmaningar till handling som skickar kunder till målsidor som innehåller alla utseenden från varje outfitrekommendation, detta är en mycket effektiv taktik för att driva flera försäljningar i samma transaktion.
Spika ditt nyhetsbrevsmarknadsföring med dropp
Har du någonsin känt att det är för mycket gissningar involverat i din e-postmarknadsföring?
Som att du aldrig riktigt förstår varför vissa nyhetsbrev skär igenom och andra faller platt?
Du behöver Drip.
Våra verktyg hjälper dig att komma till själva kärnan av vad som får dina kunder att sitta upp och lägga märke till.
Vill de ha samma typer av rabatter levererade till sin inkorg som clockwork, eller ett gäng enstaka överraskningskampanjer vid slumpmässiga tidpunkter?
Vilka uppmaningar leder mest sannolikt till klick och försäljning?
Hur ser den perfekta ämnesraden ut för ditt varumärke?
Men vi förväntar oss inte att du bara tar vårt ord för det.
Se själv genom registrera dig för en 14-dagars gratis provperiod.