Letar du efter sätt att få ett försprång på din e-postmarknadsföring för Black Friday 2022? I så fall har du tur! I det här blogginlägget kommer vi att diskutera några av de bästa sätten att förbereda sig för Black Friday och generera mer försäljning genom dina e-postmarknadsföringskampanjer. Håll utkik, för vi är på väg att dyka in i några av de mest effektiva strategierna som du kan börja använda idag!
😮 Visste du? Enligt drip.com US Black Friday steg onlineförsäljningen från 1,93 miljarder dollar 2013 till 7,4 miljarder dollar 2019
1. Ordna dig tidigt
Det första och viktigare att förbereda sig för Black Friday är att bli organiserad tidigt. Detta innebär att skapa en plan och avsätta tid varje vecka för att arbeta med dina e-postmarknadsföringskampanjer. Genom att komma igång tidigt kommer du att kunna se till att allt är klart när den stora dagen kommer.
2. Skapa lite FOMO
Ett av de bästa sätten att generera försäljning på Black Friday är att skapa en känsla av brådska i dina e-postmarknadsföringskampanjer. Du kan göra detta genom att erbjuda tidsbegränsade rabatter eller genom att lyfta fram doorbuster-erbjudanden som bara är tillgängliga under en kort period. Vad du än gör, se till att dina mottagare vet att de måste agera snabbt om de vill ta del av dina erbjudanden.
3. Gör det personligt
Ett annat bra sätt att öka din Black Friday-försäljning är att göra dina e-postmarknadsföringskampanjer mer personliga. Du kan göra detta genom att segmentera din lista och skräddarsy dina meddelanden till olika grupper av människor. Du kan till exempel skicka en typ av e-post till nya prenumeranter och en annan till personer som har köpt av dig tidigare.
4. Uppmuntra med en Giweaway
Att få folk att vidta åtgärder på dina Black Friday-e-postmeddelanden är att erbjuda ett incitament. Detta kan vara i form av en rabatt, gåva eller till och med en tävling eller giveaway. Genom att erbjuda något som dina mottagare vill ha, är det mer sannolikt att du får dem att vidta åtgärder
5. Ämnesrader
Se till att dina ämnesrader är tydliga, koncisa och raka. Det här är inte tiden att vara smart eller söt, eftersom dina mottagare helt enkelt raderar din e-post om de inte förstår vad det handlar om. Till exempel kan en bra ämnesrad för Black Friday vara ”Få 50 % rabatt på ditt köp idag!” eller ”Doorbuster-erbjudanden live nu!”. Här är ett tidigare blogginlägg om ämnesrader som hjälper dig!
6. Spåra dina analyser
Med så många e-postmeddelanden som skickas ut på Black Friday är det viktigt att spåra din analys så att du kan se vad som fungerar och inte. Detta hjälper dig att anpassa din strategi efter behov och se till att dina kampanjer blir så framgångsrika som möjligt.
7. Titta på dina konkurrenter
Slutligen vill du hålla ett öga på dina konkurrenter. Se vilken typ av erbjudanden de erbjuder och hur de marknadsför dem. Du kan sedan använda denna information för att förbättra dina e-postmarknadsföringskampanjer.
Så där har du det! Det här är bara några av de bästa sätten att få ett försprång på din e-postmarknadsföring för Black Friday 2022. Genom att komma igång tidigt och använda några av dessa strategier kommer du att kunna maximera din försäljning och öka ditt resultat. Så vad väntar du på? Kom igång idag
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2022, Fede White. Alla rättigheter förbehållna.