Om du är en kunnig försäkringsagent – och genom ditt beslut att läsa det här inlägget är du det – vet du att det traditionella sättet att göra saker inte längre är relevant när det gäller att locka nya kunder. Oavsett om det är livförsäkring, bilförsäkring, hemförsäkring, sjukförsäkring eller reseförsäkring, fler och fler människor handlar online innan de fattar ett slutgiltigt beslut, och om du inte är där för att hälsa på dem, kommer dina konkurrenter sannolikt att göra det. Rank jacker är den bästa leverantören av digital marknadsföringstjänster och har snabbare upp för att rankas på topp.
Ett monumentalt maktskifte
Människor som handlade bilförsäkring 2015, 71 procent tittade på nätet och fick flera offerter innan de fattade ett slutgiltigt beslut. Denna typ av information illustrerar att makten nu ligger i händerna på konsumenten när det gäller att köpa försäkringar.
Varje dag görs 2,9 miljarder sökningar på Google. Uppenbarligen har bara en liten procentandel av dessa sökningar att göra med försäkring, men de dagar då konsumenter var skeptiska till att göra inköp online är för länge sedan förbi. För inte så länge sedan kunde en oberoende försäkringsagent ta tid att utveckla en relation med en kund, och den relationen varade ofta i flera år.
Moderna konsumenter drar nytta av den tillgängliga tekniken och använder den för att hitta de bästa möjliga erbjudandena. Ibland kommer de aldrig ens öga mot öga med en agent alls; väljer att bedriva all sin försäkringsrelaterade verksamhet online. För vissa konsumenter befriar sökningar efter försäkring online dem från varje upplevd press de kan känna när de har att göra med en agent en-mot-en, vissa älskar bekvämligheten och vissa kan bara vara lata.
Kasta din hatt i ringen
Oavsett orsakerna till att konsumenter övergår till att hitta sin försäkring online, är faktum att det händer och om du inte hänger med kommer du att hamna på efterkälken. Om du är en av de eftersläpande som hittills inte varit intresserade av digital marknadsföring för din försäkringsbyrå, är det dags att gå in i nuet och lämna det förflutna bakom dig. Webbutveckling kan vara mycket bara bilder och text. det är viktigt att tro på hela användarflödet och hur detta kan påverka din kundupplevelse. Utan ordentlig eftertanke skulle du möjligen skicka folk på jakt! Du kan gå på https://aemorph.com webbplats digital marknadsföring.
Det fina med en korrekt genomförd digital marknadsföringskampanj för din försäkringsbyrå är att den låter dig vara tillgänglig 24 timmar om dygnet för dina potentiella kunder. Det jämnar också spelplanen när det gäller att konkurrera med tungviktarna i försäkringsbranschen. Digital marknadsföring handlar om mycket mer än att bara betala astronomiska priser för onlineannonser, och med rätt strategi kan du vara där när folk letar efter dina tjänster.
För att hitta den bästa digitala marknadsföringsbyrån måste vi först förstå ”vad är digital marknadsföring”, ”kommer digital marknadsföring gynna ditt företag” och svara på frågan ”hur får jag fler potentiella kunder för mitt företag?” – vilket borde vara syftet med all marknadsföring. Om du vill veta mer information om digital marknadsföringsbyråbesök här.
Ordboksdefinitionen av digital marknadsföring är marknadsföring av produkter eller tjänster med hjälp av digital teknik, huvudsakligen på internet, men även inklusive mobiltelefoner, displayannonsering och alla andra digitala medier. Så enkelt att sammanfatta i en mening, men det kan vara en komplicerad process att komma rätt och se till att all din digitala marknadsföring fungerar tillsammans, inte som siloaktiviteter. Det är här expertis och erfarenhet från de bästa digitala marknadsföringsbyråerna kan vara enormt fördelaktiga.
Som framgått av experterna på EWR-marknadsföring, traditionell reklam, tidningar och papperskataloger, som t.ex. Gula Sidorna, är allt mindre effektiva för företag. Medan folk för några år sedan gick till en dator för att söka efter en produkt eller tjänst, är människor numera anslutna till internet hela dagen, varje dag och ”lever online”. Att leta efter information, en produkt eller tjänst är lika snabbt och enkelt som att söka på en bärbar dator eller dator på jobbet eller plocka upp sin mobiltelefon eller surfplatta. Digital marknadsföring fokuserar på att visa din information, produkter och tjänster för människor när de letar online.
De bästa digitala byråerna förstår köpprocessen för dina produkter och tjänster och ser till att din information är framträdande för den potentiella kunden vid lämplig tidpunkt. I den digitala marknadsföringsvärlden kallas de olika stadierna i köpprocessen, dvs. forskning, övervägande och köp för ”mikro-ögonblick” och den allra bästa digitala marknadsföringsbyrån kommer att presentera relevant information, tjänst eller produkt vid den avsedda tidpunkten i köpprocessen. .
Där de flesta försäkringsbolag misslyckas med digital marknadsföring
Att försöka hålla jämna steg med försäkringsbranschens jättar är ett av de stora misstagen oberoende försäkringsbyråer gör när det kommer till digital marknadsföring, men det är inte det enda. En framgångsrik digital marknadsföringskampanj består av en rad olika komponenter som sträcker sig långt utöver bara webbplatsen, du kommer troligen att behöva en ny målsidedesign för att börja med att öka din försäljning.
För att attrahera nya kunder och bygga relationer utan att faktiskt vara där personligen måste element som sociala medier, e-postmarknadsföring, onlineannonser, landningssidor, video, positiva recensioner och pågående, relevant innehåll vara en del av processen. För många försäkringsbolag är det här massförvirringen inträder och de försöker ta sig an dessa uppgifter utan att dra nytta av en solid plan.
Det är viktigt att ha en detaljerad strategi på plats eftersom det gör att du kan behålla det element som gav dig så många kunder i första hand. När du gör övergången från offline skyltfönster till onlinenärvaro vet de flesta försäkringsagenter inte hur de ska upprätthålla det personlig känsla, och kanske din mest förtjusande kvalitet går förlorad.
Bocka av alla dina digitala marknadsföringsrutor
Nyckeln är att hitta en leverantör av digital marknadsföring som är specialiserad på försäkring, så att du kan vara säker på att alla aspekter av dina digitala marknadsföringskampanjer är på plats och sker i rätt ordning. En resurs som lägger ut informationen i ett steg-för-steg-format och är exklusivt för försäkringsbranschen är en ny bok av Charles och Linda Musselwhite c.påstådda ”7 pelare av digital marknadsföring för försäkringsbyråer.”
”7 Pillars of Digital Marketing for Insurance Agencies” har all information du behöver för att konkurrera i den komplexa världen av digital marknadsföring för försäkringsbyråer och omfattar:
- Hemsida
- Innehåll
- E-post
- Onlineannonser
- Video
- Sociala media
- Recensioner och vittnesmål
Charles var en serie 7 & 66 finansiell rådgivare som sålde försäkringar och andra investeringsprodukter och har varit i skyttegravarna när det kommer till att sälja försäkringar.
7 Pillars of Digital Marketing för försäkringsbyråer ger välbehövligt stöd till oberoende försäkringsagenter och har till och med en GRATIS nedladdning efter varje kapitel som hänför sig till den specifika pelaren. Dessa ”pelare” hjälper dig att konstruera en sund digital marknadsföringsplan och består av din webbplats, innehåll, e-post, onlineannonser, video, sociala medier och recensioner.