Visste du att en genomsnittlig amerikansk anställd får cirka 121 mejl per dag? Det är inte bara för många meddelanden att läsa, utan samma anställda skickar bara 40 e-postmeddelanden varje dag. Det gör att de allra flesta helt enkelt sitter där olästa och obekräftade.
Om du vill marknadsföra en produkt till intresserade konsumenter måste du skicka ett e-postmeddelande som sticker ut. Att använda en anpassad e-postmall kan hjälpa till att få mottagarna tillräckligt intresserade att klicka och läsa vad du har att säga. Läs vidare för att lära dig de specifika fördelarna med att använda en av dessa mallar.
Ökar personalisering
Omkring 90 % av konsumenterna tycker att personligt innehåll är mer tilltalande än dess generiska motsvarigheter. Dessutom nämner 70 % av köparna personalisering som en avgörande faktor för deras lojalitet till ett varumärke.
Tyvärr kan personalisering vara en utmaning eftersom många anställda helt enkelt inte förstår anpassning. Även de som gör det kanske inte har tid eller energi att få det att hända.
Att använda mallar för e-postmarknadsföring löser detta problem eftersom designteam kan skapa personliga mallar för flera målgrupper. Du kan ha olika mallar för personer i olika yrken och inkomstklasser som du riktar in dig på. Du kan använda olika mallar för målgrupper som behöver lösa olika smärtpunkter.
Allt som anställda behöver göra är att välja mallen och ange den begränsade information som behövs. Detta får flera riktade marknader anpassade och relevanta e-postmeddelanden med minimalt arbete från ditt företags sida.
Förbättrar svarsfrekvensen
Personalisering förbättrar svarsfrekvensen i och för sig, men e-postmarknadsföringsmallar ses också som mer ansedda än andra meddelanden. I en tid där nätfiske är vanligt förekommande är det osannolikt att människor klickar på meddelanden som de inte känner igen. 75 % av konsumenterna nämner professionella e-postadresser som en avgörande faktor för om de litar på ett meddelande eller inte.
Konsumenter kommer att se professionella mallar i sina inkorgar som matchar säljarens varumärkesbild. Detta får dem att förstå att de får information från en pålitlig källa snarare än en bedragare. De kommer att känna sig mer bekväma med att svara dig.
En anpassad e-postmall sparar tid
Om anställda behöver skriva ut fullständiga e-postmeddelanden varje månad måste de manuellt infoga bilder och unik HTML-kodning. De måste också göra detta för flera olika målgrupper eftersom det finns flera delar av din målmarknad.
Mallar fungerar som färdiga konturer för att eliminera behovet av bild/kodning. Detta kan spara dina anställda timmar per vecka och öka produktiviteten. De kommer att ha mer tid att spendera på andra marknadsföringsstrategier, utveckling av kärnprodukter, ledning av team, innovation och mer.
Ökar automatiseringens enkelhet
Ett annat sätt som e-postmallar sparar tid på är att göra automatiseringen enkel. Du kan fylla i mallar innan en e-postblast skickas ut. Dina anställda kan ställa in ett datum och en tid för e-postsprängningen och automatisera processen för att få dem till andras inkorgar.
På samma sätt kan dina anställda välja ett månadsdatum och tid för att skicka ut en e-postblast. Det betyder att du inte behöver oroa dig för att få ut meddelanden utöver det initiala valet av vilken mall som går till vem. Det betyder också att du kommer att börja få svar på en konsekvent tidpunkt och hantera svar på en gång.
VerticalResponse gör det också enkelt att skicka automatiska uppföljningsmail till de som inte klickade första gången. Du kan också skicka dem till dem som klickade men inte följde länkar till din webbsida. Detta låter dig nå upp till 40 % fler individer än du annars skulle göra.
Integreras med din SalesForce-plattform
Salesforce är en plattform för hantering av kundrelationer (CRM). Dess syfte är att effektivisera olika aspekter av verksamheten, inklusive din e-postmarknadsföringskampanj. Förutsatt att du använder rätt programvara för e-postmall kan du enkelt integrera dessa två plattformar för enkel e-posthantering.
Genom att synkronisera Salesforce med din VerticalResponse-plattform kan du flytta data mellan plattformar. Detta låter dig bättre förstå din målgrupp och kurera e-postmallar. Du kan också använda SalesForce segmenteringsverktyg för att automatiskt se vilka kunder och demografi som klickar på din e-post oftast.
Den största effekten är att du får en bättre förståelse för vilka målgrupper du bör fokusera på marknadsföring mot. Du kommer också att få en mer omfattande hantering av din e-postkampanj så att du kan skicka ut automatiska meddelanden snabbt, effektivt och effektivt.
Gör dokumenthanteringen enkel
De flesta företag har hundratals dokument som de lagrar i sina system. Vissa av dessa dokument är nödvändiga för att skicka ut e-postmeddelanden av hög kvalitet till konsumenter. Det tar ofta timmar för anställda att leta efter denna information (och i vissa fall kanske de aldrig hittar den).
Genom att använda e-postmallar kan all data och konturer lagras på en enda plats. Anställda behöver bara välja mallen som de behöver skicka. Det kan finnas mallar för att ta hand om potentiella kunder, göra försäljningar, informera kunder om ditt företag eller till och med kalla till möten med kollegor.
Detta gör det enkelt att hantera e-postmeddelanden och de dokument som gör dem möjliga.
Ta din e-postmarknadsföringskampanj till nästa nivå
Även om du kanske tror att generiska e-postmeddelanden kommer att få fram din poäng, säkerställer anpassade e-postmallar att konsumenterna kommer i kontakt med ditt företag. Nu när du vet hur dessa mallar kan hjälpa till med försäljningskonverteringar är det dags att komma igång.
Vi är engagerade i att hjälpa dig att skapa, hantera och optimera sociala mediekampanjer med anpassningsbara mallar och automatisk sändning. Det är därför vi är glada över att diskutera dina individuella behov och komma fram till den rätta stridsplanen för din specifika SMB. Registrera dig för vår kostnadsfria provperiod för att börja skicka e-postmeddelanden till dina kunder som faktiskt konverterar.
© 2022, . Alla rättigheter förbehållna.