Om du vill att dina e-postmarknadsföringskampanjer ska bli framgångsrika måste du skapa engagerande ämnesrader. Studier har visat att ämnesrader är en av de viktigaste faktorerna när det kommer till öppning av e-post och klickfrekvens. I det här blogginlägget kommer vi att ge dig 11 idéer för att skapa ämnesrader som får dina läsares uppmärksamhet!
Typer av ämnesrader
Onboarding
Om du e-postar en lista över prenumeranter som är nya för ditt varumärke, är det viktigt att introducera dem för vad du gör i ämnesraden. Ett bra sätt att göra detta är att använda ordvitsar eller popkulturreferenser. Till exempel, om du säljer hudvårdsprodukter kan du använda något som ”Du kommer att vilja sätta ditt bästa ansikte framåt.” Ett annat roligt exempel kan vara, ”Jag är ledsen för vad jag sa när jag var hungrig,” för ett matrelaterat varumärke.
Kampanjer
Rädsla för att missa, eller FOMO, är en kraftfull känsla som kan utnyttjas i e-postmeddelandens ämnesrader. Om du har tidskänsligt innehåll eller erbjudanden, se till att nämna dem i ämnet. Till exempel, ”Bara 24 timmar kvar!” kommer att skapa en känsla av brådska och uppmuntra människor att öppna din e-post.
Nyhetsbrev
Ditt e-postmeddelandes ämnesrad bör ge mottagarna en uppfattning om vad de kan förvänta sig att hitta i nyhetsbrevet. Till exempel, om ditt nyhetsbrev innehåller branschnyheter, kan du använda en ämnesrad som ”De senaste branschnyheterna.” Om den innehåller ny produktinformation kan du använda en ämnesrad som ”Nya produkter du kommer att älska”.
Aviseringar
För e-postmeddelanden är det viktigt att vara tydlig och koncis. Ämnesraden ska låta mottagaren veta vad mejlet handlar om utan att ge för mycket ifrån sig. Om du till exempel skickar ett meddelande om ett kommande evenemang som förnyelse eller ett viktigt problem kan du använda en ämnesrad som ”Din prenumeration är på väg att löpa ut” eller ”Viktig säkerhetsuppdatering.”
Transaktionsmail
Transaktionsmail är e-postmeddelanden som skickas som svar på en åtgärd som mottagaren har vidtagit. Till exempel, om någon registrerar sig för din e-postlista kommer de att få ett transaktionsmeddelande som bekräftar sin prenumeration. Ämnesraden för dessa typer av e-postmeddelanden bör vara tydlig och koncis
Tack så mycket
Ett tackmeddelande är ett bra sätt att visa din uppskattning för någons verksamhet. Du kan använda ämnesraden för att anpassa e-postmeddelandet, till exempel ”Tack för ditt företag!” eller ”Tack för att du är en lojal kund!”
Begäran om feedback
Om du letar efter feedback från dina mottagare, se till att meddela dem i ämnesraden. Till exempel, ”Vi vill höra från dig!” eller ”Berätta vad du tycker.” Detta kommer att låta människor veta att deras input värderas och uppskattas.
Introduktioner
Om du mailar någon för första gången är det viktigt att presentera dig själv i ämnesraden. Till exempel ”Ett nytt sätt att hålla kontakten” eller ”från din favorit onlineåterförsäljare.” Detta kommer att hjälpa mottagaren att förstå vem du är och varför de ska öppna din e-post.
Personalisering
Människor älskar att känna att de är speciella, så att inkludera deras förnamn i ämnesraden är ett bra sätt att få deras uppmärksamhet. Du kan också segmentera din lista efter plats eller intresse och anpassa ämnesraden därefter. Till exempel, ”Hej New Yorker, kolla in vår senaste kollektion!” eller ”För naturälskaren, ett nytt sätt att utforska naturen.”
Ställer en fråga
Att ställa en fråga till dina läsare i ämnesraden är ett bra sätt att få dem att öppna din e-post. Du kan till exempel säga ”Är du redo att förbättra dina öppningshastigheter för e-post?” eller ”Vet du vad din e-postlista saknas?” Detta kommer att öka deras nyfikenhet och få dem att vilja ta reda på svaret.
Inklusive en emoji
Att använda en emoji i ämnesraden i ditt e-postmeddelande kan vara ett bra sätt att sticka ut i inkorgen och få folk att öppna din e-post. Du kan till exempel använda en smiley
Emojis är ett bra sätt att lägga till personlighet till dina ämnesrader. De kan också hjälpa dig att sticka ut i inkorgen. Se bara till att använda dem sparsamt och bara när de är meningsfulla för ditt varumärke. Du kan till exempel använda en emoji i en ämnesrad som ”Vi har rea!” eller ”Det är dags att förnya din prenumeration.”
💡 Proffstips: Använder du ett skrivbord? För att öppna emoji-tangentbordet på MacOs genom att kombinera kommando + kontroll + mellanslagstangent. Om du använder Windows måste du kombinera Windows-logotyp + semikolon (;)
Inklusive siffror
Folk älskar listor, så att inkludera ett nummer i ditt e-postämne är ett bra sätt att få folk att öppna din e-post. Du kan till exempel säga ”11 sätt att förbättra dina öppningshastigheter för e-post” eller ”25 tips för
Inklusive en uppmaning
Ämnesraden i ditt e-postmeddelande ska alltid innehålla en uppmaning. Det här kan vara något i stil med ”Registrera dig nu!” eller ”Handla idag!” Att inkludera en uppmaning kommer att uppmuntra människor att ta nästa steg och engagera sig i din e-post.
Med dessa tips i åtanke bör du vara på god väg att skapa engagerande e-postämnesrader som gör att dina meddelanden öppnas och läses. Så vad väntar du på? Börja skriva!
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2022, Fede White. Alla rättigheter förbehållna.