Nyligen på Smart Hustle närmade vi oss ett mycket intressant ämne, ett ämne som jag är säker på att alla har sin egen åsikt om: behöver du en högskoleexamen för att starta och driva ett företag? Eller kan du hitta framgång genom att ta en icke-traditionell väg? Samla dina tankar och kolla sedan in vår intervju med Charles Bonfiglio nedan för insikter från en framgångsrik franchisetagare som inte tog collegevägen. Förra veckan var en kort vecka på grund av 4:anth julihelgen, men vi har också några bra artiklar med tips om hur du använder innehåll för att öka din biz och hur du når framgång med PR. Få din veckodos av Smart Hustle i sammanfattningen nedan.
Behöver du en högskoleexamen för att starta ett företag?
Istället för att gå på college gick Charles Bonfiglio till jobbet för ett franchiseföretag direkt efter gymnasiet. Han arbetade sig fram till att bli den bästa artisten och blev sedan själv franchisetagare. Efter årtionden av erfarenhet inom franchisen, lämnade han för att starta sitt eget företag 2007. Så kan enbart erfarenhet leda dig på vägen till framgång eller behöver du en högskoleexamen? Gå med i diskussionen genom att kolla in den här artikeln.
Klicka för att läsa Behöver entreprenörer en högskoleexamen? En intervju med entreprenören och franchisetagaren Charles Bonfiglio
Hur man växer genom smart användning av innehåll
Är innehåll ett verktyg för alla företag, eller fungerar det bara inom vissa branscher och områden? I den här intervjun med Julie Tupler från Diastasis Rechab hävdar hon att alla, oavsett bransch, kan använda innehåll för att växa. Julie är en sjuksköterska som fokuserar på en specifik åkomma – diastasis recti. Med en kombination av böcker, DVD-skivor, guider och mer har hon skapat en blomstrande verksamhet inom denna specifika nisch. Artikeln undersöker hur du också kan använda innehåll för att växa, även om du inte ser dig själv som författare eller videofotograf.
Klicka för att läsa Boosting Your Biz through Content: An Interview with Julie Tupler of Diastasis Rehab
Ditt PR-fuskblad
Varje företagsägare vill ha mediebevakning, men att få uppmärksamhet från PR är en helt annan sak. Om du någonsin har försökt att navigera i den skrämmande PR-världen, den här artikeln för dig. Det här fuskbladet täcker alla grunderna i hur du får ditt företag i rampljuset, inklusive att utveckla en berättelse, hitta mediekontakter, skriva en pitch och följa upp.
Klicka för att läsa The Power of PR: Your Cheat Sheet to Getting Media Coverage
Så vad tycker du? Behöver du gå på college för att starta och driva ett framgångsrikt företag? Är innehåll en bra strategi, oavsett vilken bransch du är i? Kan rätt tillvägagångssätt hjälpa dig att få den mediebevakning du letar efter? Kom och fundera på dessa frågor med oss genom att läsa de tidigare nämnda SmartHustle.com-artiklarna – och om du har en kommentar att dela, gå med i diskussionen i Smart Hustle-gemenskapen.