Seriösa skribenter kommer hela tiden med artikelidéer, utan att tänka över processen. De vet att varje artikel de publicerar är en del av en större arena för content marketing.
Men tanken på att generera innehållsidéer på en konsekvent basis slår oss ofta ut innan öppningsklockan ens ringer.
Det kan vara svårt att konsekvent skriva exceptionellt innehåll som uppmuntrar besökare att stanna kvar och lära sig om ditt unika säljförslag.
Så, hur bryter du denna cykel och skriver regelbundet för din blogg?
Proffsskribentens inställning till killar artikelidéer
Låt oss låtsas att du är marknadschef för en webbplats som tillverkar och säljer boxningsutrustning.
Du vill använda företagsbloggning för att förmedla passionen, omsorgen och expertisen som ditt företag lägger ner på att skapa sin specialiserade utrustning. Problemet är att ditt meddelande bara är ett par stycken.
Det är uppenbart att ditt töntiga, enstaka innehåll läser mer som ett pressmeddelande eller en Om-sida än en fängslande historia som sprids över flera blogginlägg.
Du har fastnat med begränsat material när du behöver utveckla en fascinerande innehållsserie som består av många olika artiklar som hjälper boxare och boxningsentusiaster att hitta dina varor.
Istället för att ”kasta in handduken” och förlora en marknadsföringsmöjlighet, se din situation ur ett kreativt perspektiv. Du kan lära dig hur du skriver artiklar snabbt genom att ha en stor lista med idéer redo att börja.
Med det i åtanke, här är 16 sätt som ett företag inom boxningsutrustning kan närma sig att skriva blogginlägg. Observera att var och en av artikelidéerna nedan kan tillämpas på din nisch för att göra din webbplats till en ny resurs i din bransch.
Artikelidéer om produkter
Dessa artikelämnen är användbara när du fokuserar på värdet av dina produkter eller tjänster.
1. Berätta historier
Det är här du får visa upp din kärlek till berättande … med storyselling. Visa dina individuella produkter i separata blogginlägg, istället för att bara lista vad du säljer handskar, väskor, munskydd, tejp m.m. Vilka är deras speciella fördelar? Vilka egenskaper gör dem till det perfekta köpet för din idealkund?
2. Kundberättelser
När du har lagt upp artiklar som belyser var och en av dina produkter, skapa kompletterande inlägg med vittnesmål om dessa produkter. Länka de nya inläggen till relevanta gamla inlägg.
3. Läsrabatter
Visa din uppskattning för dina bloggläsare genom att belöna dem med specialerbjudanden eller giveaways. Efter att du har valt rätt e-postprogram för ditt företag kan du lägga till ett incitament för att prenumerera på din webbplats, till exempel en freebie eller rabatt på ett specialerbjudande.
4. Nästan kärlek
Om du inte säljer kläder och accessoarer, som boxningsbyxor och vattenflaskor, främja andra företag som säljer dessa föremål. När du har hittat dina bästa val, skriv inlägg om dina favoritboxningsbutiker och länka till deras webbplatser för att initiera kamratskap.
Artikelidéer som delar ditt företags historia
Prospects är ofta intresserade av ditt företags bakgrund och värderingar, så dela gärna din historia i blogginlägg.
5. Medarbetarprofiler
Älskar ditt lag? Demonstrera att dina anställda är riktiga boxningsfantaster – personer med relaterade intressen. Du kan strukturera dessa inlägg i ett ”Fråga & Svar”-format för att göra dem lätta att läsa. Vilken är hans eller hennes dagliga roll? Hur bidrar hans eller hennes kompetens till företagets affärsmål?
6. Artikelidéer bakom kulisserna
Här är ytterligare ett tillfälle för dig att berätta historier – den här gången om dagliga aktiviteter. De kan tyckas vardagliga för dig, men rutiner i din organisation ger inblick i din verksamhet. Hur är det att jobba på ditt företag? Vilka bästa metoder skiljer dig från konkurrenterna? Varför älskar kunder dina produkter?
7. Filosofi
Använd din blogg för att beskriva ditt uppdrag (som ett författarmanifest) på ett personligt sätt. Den avslappnade tonen som är lämplig på din blogg gör att du kan göra professionell jargong mer begriplig. Varför tillverkar och säljer du boxningsutrustning? Vilka problem löser dina produkter? Varför är din kvalitet oöverträffad?
8. Fängslande bilder
Visa dina produkter i aktion med foton, bildspel och videor. Detta är särskilt användbart om du är i en atletisk eller aktiv bransch som boxning, eftersom bilder hjälper potentiella kunder att få en känsla av hur det är att äga ditt specifika varumärke.
Artikelidéer som diskuterar viktiga händelser
Håll läsarna engagerade genom att upprätthålla en blogg som är uppdaterad med innehåll om aktuella händelser.
9. Journalistik
Håll ditt innehåll aktuellt genom att regelbundet skriva om lokala och nationella slagsmål. Du kan göra meddelanden om kommande (virtuella) evenemang och även skriva blogginlägg om deras höjdpunkter efter att de har inträffat.
10. Högprofilerade slagsmål
Standardblogginlägg kan innehålla cirka 1 200 ord, men speciella tillfällen är en chans för dig att producera längre, djupgående artiklar närmare 2 000 ord (eller mer). De är en möjlighet att ge omfattande detaljer och analyser när du fortsätter att utveckla dina kunskaper och lära dig hur du skriver ett bra blogginlägg.
11. Fältrapporter
Har du haft korrespondenter på stora matcher eller turneringar tidigare? Interagerade du med potentiella kunder på mässor eller konferenser? Du kan använda den här typen av inlägg för att förklara vad du har lärt dig om dina kunders behov.
12. Träning och klasser
Funderar du på en lektionsplan du vill erbjuda? Överväg att skapa en onlinekurs som kan hjälpa din målgrupp och använd din blogg för att mäta intresset från dina läsare. Om din egen träning inte är en möjlighet, rekommendera dina favoritklasser eller onlinekurser.
Artikelidéer som utbildar och belyser
Din blogg är det perfekta stället att dela med dig av din kunskap och expertis.
13. Exklusiva intervjuer
Håll alltid utkik efter sätt att utbilda din publik … ett enkelt sätt är att dela med dig av andra människors visdom i din bransch. Att fråga professionella boxare och tränare om deras bästa tips hjälper dig också att komma på fler blogginläggsidéer.
14. Insiderinstruktioner
Fortsätt sedan att utbilda dig med boxningstips och -tekniker. Vilka är de bästa sätten att behandla sår? Hur stärker du dina muskler för optimal prestation? Vad ska boxare äta?
15. Recensioner och resurser
Om du tycker om att hålla koll på de bästa resurserna i din bransch kan du granska appar, webbplatser, böcker eller tidningsartiklar relaterade till boxning. Är de användbara eller slöseri med tid? Din forskning leder dina kunder till rätt butiker.
16. Direkt korrespondens
Ju mer du lyssnar på dina kunders frågor, desto mer har du att skriva om. Du svarar förmodligen inte på alla deras förfrågningar på din webbplats, så ta upp dem i blogginlägg. Om du redan har en grundlig ”Vanliga frågor”-sektion, använd eller uppdatera din text igen och publicera den i en blogginläggsserie.
Använd idéer om knockout-artiklar för att bygga din egen arena för innehållsmarknadsföring
Innehåll låter dig bygga ”vet, gilla och lita på”-faktorn som du måste uppfylla innan kunderna känner sig bekväma med att köpa av dig.
Och när du har en fokuserad redaktionell strategi blir din webbplats en kanal som sänder dina nyheter.
Det är ett mediaställe som potentiella kunder regelbundet besöker för att få nästa del av din berättelse – och de blir intresserade av att utkämpa den goda kampen med dig.
PRENUMERERA NU
Observera: JavaScript krävs för detta innehåll.