För att bli framgångsrika måste vi lära av dem som kom före oss. Finns det något bättre sätt att göra det än att dyka in i affärsklassiker – de bästa affärsböckerna som har stått emot tidens tand. Så vilka är de bästa affärsklassikerna att läsa – böckerna som borde finnas i VARJE småföretagares bibliotek? För detta vänder jag mig till Ruth King, VD och grundare av Profitability Revolution Paradigm.
Jag är en serieentreprenör. Jag startade mitt första företag 1981 och det är fortfarande i drift. Under de senaste 35+ åren äger eller har jag ägt 6 företag. Vissa klarade sig väldigt bra. Andra misslyckades. Alla gav eller fortsätter att ge lärdomar som jag implementerar för att öka produktiviteten och lönsamheten för de företag vi arbetar med såväl som mina egna företag. Jag har delat med mig av mina lärandeupplevelser i mina böcker, Modet att vara lönsam, den fula sanningen om småföretag och den fula sanningen om att hantera människor.
Jag har också lärt mig av många entreprenörer och författare. Mina favoriter, som jag kallar klassikerna, är kanske inte de mest populära eller kända. Alla har gedigen affärsrådgivning inklusive varför du behöver bibliotekslösningar. De här böckerna ska finnas i ditt bibliotek, inte sitta på hyllan och samla damm, istället för hundar, markeras och användas som vägledning för ditt lönsamma företag.
Försäljning
Du kan inte lära ett barn att cykla på ett seminarium, David Sandler
Davids försäljningsprocesser är beprövade, sanna, och kommer att hjälpa alla professionella säljare. Följ hans tratt, implementera hans förslag, och din försäljningsstängningskvot och dollarvolym kommer att öka. Du kommer att veta när du ska gå iväg innan du spenderar din värdefulla tid på en potentiell försäljning som aldrig kommer att bli verklighet.
Hur man behärskar konsten att sälja, Tom Hopkins
Detta är en grundläggande primer för försäljning. Definitioner, metoder och metoder för att sälja nästan allt, inklusive Toms berömda fågelbadexempel. Lär dig ord och fraser att använda och sådana att undvika i denna praktiska, jordnära bok.
Marknadsföring
Made to Stick: Varför vissa idéer överlever och andra dör, Dan och Chip Heath
Oavsett om du marknadsför till kunder, potentiella kunder eller dina anställda, måste dina budskap komma ut. De måste bryta igenom röran och vara minnesvärda. Dan och Chip visar oss hur vi får våra idéer att hålla fast. Tips: berätta en historia. Ju klistermärke dina meddelanden, desto större chans att öka din kundbas.
De nya reglerna för marknadsföring och PR, David Meerman Scott
David reviderar ständigt den här boken för att hålla dig à jour med de senaste förändringarna inom marknadsföring och PR. Han erbjuder en steg-för-steg handlingsplan för att hjälpa dig att investera dina marknadsförings- och PR-pengar klokt. Den senaste versionen innehåller sociala medier, video och mobilapplikationer som du kan använda för att nå köpare direkt.
Finansiera
Den rikaste mannen i Babylon, George S. Clayson
Ge tillbaka. Den här boken visar dig en enkel formel för att göra det så att du inte bryter banken. Den visar dig också ett enkelt sätt att hantera din företagsekonomi. Om du är lönsam, hanterar dina pengar väl och ger tillbaka, kommer du att ha ett boägg och kontantreserver när du behöver dem.
Personlig utveckling
Tänk och bli rik och lagar om framgång på sexton lektionerNapoleon Hill
Napoleon är farfar till böcker om personlig utveckling av företag. Andrew Carnegie gav Napoleon Hill i uppdrag att studera, intervjua och skriva om hur rika och mäktiga affärsmagnaters vanor och rutiner för att upptäcka vad som gjorde dem framgångsrika. Resultatet: dessa två böcker som ger insikt i framgångsrika affärsmäns tankemönster och handlingar. Kopiera dem och du har stor chans att bli framgångsrik.
Författare Bio: Ruth King är VD och grundare av Profitability Revolution Paradigm, ett internetbaserat tv-program som tillhandahåller information för att hjälpa småföretagare att bättre driva sina företag och maximera sina vinster. Som serieentreprenör skrev hon också boken Modet att vara lönsamen resurs som hjälper småföretagare att få och förbli lönsamma på mindre än 30 minuter i månaden.