För den nyutexaminerade som precis kommer ut från college är en av de största stressfaktorerna att hitta ett jobb inom det karriärområde de vill ha och tycker är intressant. Många gånger ger ett instegsjobb dig en fot i dörren till något större på ett företag. Andra gånger är det ett språngbräda på din karriärresa. Oavsett om du är intresserad av försäljning, eller bara letar efter ett jobb för att binda dig tills du kan hitta ditt drömjobb, finns det många anledningar till varför du bör överväga ett försäljningsjobb på ingångsnivå när du söker jobb.
Orsaker till jobb på ingångsnivå inom försäljning
1. Universell kompetens
Oavsett var du hamnar är försäljning universell. Tänk även på intervjuprocessen. Var annars kan du få ett jobb som betalar dig för att förbereda dig för ditt nästa jobb? Även om det är i en helt annan bransch. Försäljning är i grunden konsten att rikta kommunikation – tydlig och koncis, etc.
Det här är färdigheter som du kan ta till alla evenemang på vilken nivå som helst. Kommunikation är bokstavligen den mest universella färdigheten. Och kommando över kommunikation är en av de mest prisvärda färdigheterna. Medan försäljningsskicklighet till stor del bottnar i en djup förståelse av produkten, är produkten av försäljningen sällan produkten. Försäljningens produkt är föremålet för försäljningen. Människan du säljer till.
Om försäljning är kommunikationen så är orden ämnet och personen är sidan, läst och omskrivet. Att sälja är en färdighetsuppsättning som kan ha någon av dina framtida ansträngningar eller ansträngningar sublimerad och det kommer att fortsätta att tjäna dig. Liksom marknadsföring är det en uppsättning färdigheter som fungerar oavsett medium. Det gör det till ett bra ställe att börja.
2. Låg inträdesbarriär
Försäljning ses ofta som snabbrörliga positioner med hög stress. Även om det finns delar av detta som är sant, skulle det vara mer lämpligt att anse att försäljning är en metriskt driven position som kommer i fokus baserat på deras prestation. Det betyder att det handlar om en enkel sak: kan du göra jobbet?
Om du kan, är du med. Glöm examen. Glöm upplevelsen. Detta ger människor som tagit en väg som erbjöd dem lite pengar eller inte har turen att ha kommit från den rikliga möjligheten att arbeta och skapa överflöd för sig själva.
Det bör dock noteras att detta gör ansökningsprocessen mycket mer rigorös då många sökande söker dessa roller. Att starta i en lägre nivå kalla-ring position kan öppna upp detta. Dessutom är intervjuprocessen dessutom mycket rigorös och fungerar som en mycket, mycket kritisk punkt. Det betyder att det kan göra eller bryta den sökandes goda eller dåliga ansökan.
3. Högt i tak
Försäljning erbjuder en sak som många jobb inte gör: ett nästan gränslöst tak. Säljpositioner är färdigheter som alla andra, men i en mer ung metafor är de en teknik för färgläggning, inte ett speciellt medium för färgning. Detta innebär att du kan kasta av dig huden på en försäkringssäljare och gå över till mjukvara, och så småningom, högkvalitativ medicinsk utrustning. Säljpositioner erbjuder gott om höjd i sitt kassatak. Och erbjuda arbete i flera branscher över hela marknaden.
Försäljning fungerar också som en ledstjärna i affärsverksamheten. Det betyder att om du någonsin velat verkligen ta bort ditt tak helt och hållet kan du ta dessa färdigheter dit. Och om du i själva verket visar sig vara mer lämpad att sälja än vad du är på ledningen eller affärsstrategin så finns det alltid en plats för dig att återvända till… och troligen slå ut en säljare som inte hoppat in i fältet tidigare.
4. Undervisning Motivation och Självstart
Säljteam är i slutändan sin egen ö. För att hålla de stackars metaforerna igång. Försäljning skulle ha dig som en ö i en skärgård. En ö, – men inte riktigt. Vad säljpositioner förmedlar till individen är en stark uppskattning för att köra sitt eget schema och uppfylla sina egna mätvärden.
Detta ger ansvar och intern motivation. Dessutom lär du dig färdigheter i hur du tar avslag med ro och fortsätter att rulla på. Dessa är element av individuell karaktär som liksom säljträning kan föras genom livet. Att för övrigt göra inställningen till korrekt försäljning till ett sätt att på bästa sätt leva ett hälsosamt liv.
5. Ingen förlust av erfarenhet
Säljkunskaper är universella. Det finns en låg inträdesbarriär. De kan tas till vilken bransch som helst. Kunskaperna kan hjälpa dig med inslag av att sälja dig själv i livet. De har ett vansinnigt högt penningtak. De kan ge djupa livsläxor. Många företag anställer för dessa tjänster just nu – även i de värsta ekonomiska tiderna.
Det finns ingen märkbar förlust från erfarenheten av försäljningsjobb på ingångsnivå – spara om du skulle ägna den tiden åt att lära dig en av de andra tre ekonomimåtten – antingen reklam eller produktion. Båda är diametrala till försäljningen, med till och med annonser som delar mycket crossover. Oavsett vilket står försäljningen som en av de tre pelarna som driver all ekonomi och är nödvändiga för varje individ som vill göra sig själv till en fullt realiserad person och en oförfalskad affärsmästare.