Kreativa e-postämnen kan skjuta i höjden dina öppningsfrekvenser utöver genomsnittet på 18,1 procent och ge fler klick, engagemang och försäljning. Faktum är att 56 procent av konsumenterna säger att de sannolikt kommer att klicka på en länk i ett intressant e-postmeddelande. Så var inte rädd för att skaka om saker och ta ett nytt tillvägagångssätt. Även om inte alla dessa idéer kommer att fungera för ditt företag, kommer de säkerligen att kickstarta din kreativitet och få igång din e-postmarknadsföring.
1. Före och efter
Berätta inte för din publik att dina produkter och tjänster är fantastiska. Visa dem istället med före- och efterbilder som tydligt illustrerar varför ditt företag är överlägset. Exempel inkluderar:
- Lawn Fertilizer 2000: Före- och efterbilder
- Se resultaten av Jills 30-dagars viktminskningsutmaning
- Köksrenoveringar, före och efter
- Webbsida makeover före och efter skärmdumpar
Det här fotot från CLIP Lawn Care visar kunderna att de kan ha vackert välskötta häckar utan att lägga timmar på att göra tråkigt trädgårdsarbete.
Om du driver ett B2B-företag och vill visa fördelarna med att anställa dig eller köpa din programvara, kan diagram och grafer ersätta foton i dina e-postmeddelanden.
2. Varningsmail
Gör dina prenumeranter något fel eller utsätter sig själva för fara? Varningsmejl väcker uppmärksamhet och betonar hur viktigt det är att följa dina råd. Exempel inkluderar:
- VARNING: Din tvål är dålig för din hud
- 5 sätt som ditt hem dödar dig på
- Använd inte fosfor på din gräsmatta – prova detta istället
- Varning: dina förmåner är på väg att löpa ut
- Det är sista dagen att spara stort på badkläder
- Ditt företag slösar bort tusentals dollar
Målet är att skapa en känsla av nöd och brådska att agera, och den åtgärden kan vara att köpa dina produkter eller tjänster.
3. Hemligheter avslöjade
Att avslöja hemligheter som hjälper din publik att nå sina mål och förbättra sina liv är ett kraftfullt sätt att motivera e-postöppningar och klick. Exempel inkluderar:
- Hemligheten # 1 till hälsosam viktminskning
- 5 hemligheter till en vacker gräsmatta
- Hemligheterna som våra konkurrenter inte vill att du ska veta
- 7 hemligheter till fräsande sommarstil
- Ta del av hemligheterna till total välbefinnande
I exemplet nedan använder Stack Social på ett lockande sätt ”hemligheter”, utan att låta skräppost – det är en biljett till att hålla din kommunikation trovärdig.
Hemligheter är intressanta och spännande, och att låta din publik ta del av dem kommer att inspirera till förtroende för ditt varumärke.
4. Kändisnamn sjunker
Du behöver inte en kändis rekommendation för att dra nytta av stora namn. Istället kan dina e-postmeddelanden erbjuda kommentarer baserat på de saker en kändis gör och säger. Till exempel, om en kändis rekommenderar en konkurrents produkt, kan du nämna deras misstag. Eller, om en kändis nämner att de gillar en viss aktivitet, kan du lista skälen till varför. Exempel inkluderar:
- Kanye gör ett stort misstag – här är varför
- Varför Taylor bär röda klänningar (och det borde du också)
- Vilken hårgelé använder Leo?
- Hur man tränar som Jennifer
Naturligtvis ska du vara försiktig så att du inte antyder någon form av stöd; men om du bara erbjuder kommentarer baserade på saker som kändisar har sagt eller gjort, kan det vara en fantastisk strategi för att generera fler öppningar och klick.
5. Misstro
Otro kan vara spännande och sensationellt – båda kraftfulla sätt att motivera öppna – och kan resultera i lösningar som inspirerar kunder att agera. Exempel inkluderar:
- Du kommer inte att tro på denna diet!
- Vi sa att sociala medier inte fungerar. Vi hade fel…
- 10 otroliga kök för din inspiration
- Du måste se dessa möbelerbjudanden för att tro på dem
- Läckra tillbehör du inte kommer att tro är glutenfria
Att skicka samma gamla e-postmeddelanden kommer bara att få dina kunder att sova eller få dem att avsluta prenumerationen, så våga vara annorlunda. Kom ihåg att ditt mål är att skapa innehåll som kunder engagerar sig i, uppskattar och delar. Gå ut ur din komfortzon och börja använda fräscha, nya kreativa e-postidéer för att ta dig över röran och konkurrenterna.
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2023, Vertikalt svar. Alla rättigheter förbehållna.