Denna Thanksgiving day planerar inte mindre än 30,6 miljoner människor att handla online eller i butik. Som företagare slickar du förmodligen redan dig om läpparna vid den statistiken, eller hur? Vem som helst i dina skor skulle göra det. Det är trots allt inte varje dag som möjligheter som dessa knackar på. Men låt inte charmen med dessa rikedomar ta dig bort från det faktum att det kommer att bli en och en halv uppgift att göra anspråk på dem.
Om inte det fräsande och sprakande i dina e-postkampanjer matchar det från den nystekta kalkonen på ditt Thanksgiving-bord, kommer du inte att kunna kanalisera något slags intresse mot dig. Och hur får man sagda läckra kampanjer rätt? Genom att driva din forskning, utmana dina kreativa gränser och, naturligtvis, genom att ta inspiration från de bästa i branschen! För att hjälpa dig komma igång har jag sammanställt några av de mest fantastiska tacksägelsemailen från det senaste förflutna i den här bloggen. När deras ära och magi väl behagar dig, kommer du att få en mängd idéer. Tro mig inte? Tja, läs vidare och ta reda på det själv!
Terräng
Ämnesrad: Glad Thanksgiving från terräng!
Ett sött meddelande, en härlig jordnära designestetik och ett minimalistiskt kuvert för att hölja det hela – låter inte det som ett utmärkt Thanksgiving-e-postrecept? Tja, det är precis vad Terrain har gjort här borta. Så fort du öppnar deras e-post, blir du invaggad i lugnet och lugnet som deras innehåll och designelement brygger ihop i tandem. Jag gillar det faktum att mejlet tydligt har markerat alla olika produktkategorier som butiken innehåller och att var och en av dem leder specifikt till den sidan. Målet är att göra användarupplevelsen så friktionsfri som möjligt och en sådan typ av design går långt för att öka dina konverteringar. Terräng är också transparent om deras fraktpriser i det här e-postmeddelandet, ännu en taktik som jag har godkänt.
American Apparel Frankrike
Ämnesrad: Tacksamhet är ett måste… Glad Thanksgiving!
Detta Thanksgiving-e-postmeddelande från American Apparel är en utmärkt illustration av hur du kan använda fet typografi för att segmentera ditt e-postinnehåll. Om du tittar noga, kommer du att märka att det inte finns några traditionella avgränsningar i detta e-postmeddelande i vägen för linjer eller gränser eller något. Och ändå kan du utan tvekan säga att den innehåller tre avsnitt. Varför är det så? Du gissade rätt, med tillstånd av de uttalade rubrikerna. Men djärv typografi är inte den enda applåderande aspekten av detta e-postmeddelande. Jag gillar också hur de har bestämt sig för att hålla e-postmeddelandet högt på bilder och lågt på text. Som ett resultat har de generöst kunnat visa upp sina produkter och tilldelat två bilder för varje.
Förutom paraplyet CTA för varje sektion, har varje produkt tilldelats sin egen knapp – ett briljant drag, enligt min mening. Men alla har inte tålamod att scrolla bortom hjältesektionen, och American Apparel förstår det väl. Det är därför de har lagt till två CTA:er ovanför själva mitten. I grund och botten har de gjort sin hjältesektion till en fristående enhet, komplett med ett tacksägelsemeddelande, en tilltalande bakgrundsbild och naturligtvis CTA-knapparna.
Popopie Inc
Ämnesrad: Vad man ska klä sig på Thanksgiving PartyFind på Popopie-Kids
Den häpnadsväckande bakgrundsgradienten, den förtjusande färgen i förgrunden och det tydliga omnämnandet av deras specialerbjudande – sådan är tilltalandet av Popopie Incs hjältesektion att man inte kan låta bli att scrolla längre för att upptäcka vad som ligger bortom det. Det fungerar också som ett bevis på varför gradienten förblir en så populär designtrend under semesterperioden.
I kroppen stöter man på Popopies olika produktkategorier och har fullständig klarhet angående hur de ser ut såväl som deras kostnad. Som ett resultat kan abonnenten komma fram till ett välgrundat beslut även utan att besöka webbplatsen. I det här e-postmeddelandet har de även marknadsfört sin app. Men de har inte bara nämnt att det är tillgängligt i App Store och Google Play; för abonnentens bekvämlighet har de tillhandahållit en QR-kod som de kan skanna för att ladda ner applikationen. För att få läsarna att vidta denna åtgärd har de också erbjudit ett incitament.
Balkanbitar
Ämnesrad: Visa inte upp till Thanksgiving tomhänt
Ett bra sätt att framkalla andan av ett tillfälle i din e-post är att använda relaterad ikonografi i din e-post. Det är precis vad Balkan Bites har gjort här borta. Bakgrunden till hjältesektionen är spetsad med en mängd illustrationer med Thanksgiving-tema – kalkon, ekollon, pumpa och liknande.
En annan sak som fångade min uppmärksamhet i det här avsnittet är hur de har ramat in kopian. De har inte tagit en marknadsföringsvinkel med det; istället har de skapat ett behov av sina erbjudanden i läsarens medvetande. Alla som någonsin har arbetat med försäljning kommer alltid att berätta för dig att nyckeln till att driva försäljning ligger i att skapa behov, inte att tuta ditt eget horn.
Det sista jag vill lyfta fram i detta e-postmeddelande kan ses under CTA-knappen. Ja, frågan ställdes till läsaren. Vad är det som är så speciellt med det, undrar du? Du förstår, ända sedan Apples MPP (Mail Privacy Protection) har kommit in i bilden, har det blivit omöjligt för varumärken att spåra sina e-postmeddelanden öppna priser. I ett sådant scenario är det viktigt att uppmuntra svar, för de är ett extremt spårbart engagemangsmått.
Maila Uplers
Ämnesrad: Kommer du att hjälpa TURKIET att nå sitt mål?
Gamification är ett av de mest innovativa och effektiva sätten att engagera dina prenumeranter. På Email Uplers är det kännetecknet för alla våra semestermailare. Och förra Thanksgiving var inte annorlunda!
Målet med spelet var enkelt – spelaren måste hjälpa den fotbollsälskande kalkonen att nå sitt mål. Hur gör de det? Genom att svara på en rad frågor om Thanksgiving! Skulle du råka få alla svar rätt, gör ditt Turkiet sitt mål och du utför ditt uppdrag. Dessutom får du dela din prestation med vänner och familj på sociala medier!
Om du får något fel svar får du försöka om spelet från början.
JibJab
Ämnesrad: Säg Happy Thanksgiving med JibJab
Om det är en sak som du alltid kan lita på för att fånga din publiks uppmärksamhet, så är det humor. Och ja, det råkar vara kännetecknet för detta tacksägelsemail från JibJab. Varje enskild GIF i det här e-postmeddelandet är lustiga till ett fel, garanterat att du får hysteriska skrattanfall. Tonen på kopian är perfekt i linje med det visuella, vilket säkerställer att e-postmeddelandet förblir ett oförfalskat skrattupplopp.
Lägg märke till hur alla GIF:er är små i storlek och har minimala ramar. Detta är inte en slump utan ett smart designval. Du förstår, när ett e-postmeddelande har för många GIF-filer, blir dess filstorlek ganska stor. Därefter ökar dess laddningstid också. Och kunder hatar långsamma e-postmeddelanden, det vet både du och jag. Så om du funderar på att bifoga GIF-filer i ditt Thanksgiving-e-postmeddelande, gör du klokt i att använda det tillvägagångssätt som JibJab har tagit över här.
Ralph Lauren
Ämnesrad: Happy Thanksgiving
Semestersäsongen är en bra tid för dig att inte bara skapa större intäkter utan också skapa en känslomässig kontakt med dina prenumeranter. Och vilket bättre sätt att gå tillväga än att presentera för dem ansiktena som jobbar hårt för att leverera sina älskade produkter till dem? Det är den väg Ralph Lauren har tagit med sin Thanksgiving-e-post. Finns det inget som ett komplett familjeporträtt (allt uppklädda i de utsökta Ralph Lauren-kläderna, naturligtvis) för att starkt driva hem ”från vårt till ditt”-känslan? Det vackra porträttet åtföljs av ett lika varmt budskap, läsning som säkerligen kommer att få ett leende på läpparna. Och det är allt som finns i det här e-postmeddelandet – porträttet och meddelandet.
Inga reklamlänkar, inga CTAs, ingenting. Ralph Laurens tacksägelsemail fokuserar uteslutande på att hälsa sina prenumeranter; ett unikt tillvägagångssätt men som jag helt kan stå bakom.
Lolas muffins
Ämnesrad: Thanksgiving Treats
Lolas hakar in läsarna i sin Thanksgiving-e-post med en helt underbar hjältebild (ja, bokstavligen!). Detta mejl är ett idealiskt exempel på hur man kan förstärka sin varumärkesimage med sitt formspråk.
En enda blick på det här e-postmeddelandet räcker för att berätta att Lola’s är ett roligt, informellt och ungdomsvänligt varumärke. Du får allt detta utan att ens läsa deras innehåll. Så, vad säger? Många saker faktiskt. I början är det deras val av typsnitt i hjältedelen. Därefter, hur de har märkt sin produkt med en illustrerad pil. Den mest påtagliga aspekten är dock sättet på vilket avsnitten i detta e-postmeddelande har avgränsats. Skulle detta e-postmeddelande ha delats upp med vågräta vågräta linjer, hade din varumärkesuppfattning om Lolas förblivit densamma? Definitivt inte. De vågiga linjerna som segmenterar e-postmeddelandet spelar en stor roll för att återge stämningen den har. Illustrationsstilen på ikonerna bidrar också till att hålla denna informella ton konsekvent.
lera-paj
Ämnesrad: Thanksgiving-outfits för din lilla kalkon!
mud-pies Thanksgiving-e-post är utan tvekan det mest bedårande i det här partiet. Vad som är värt att notera i det här e-postmeddelandet är hur skickligt mud-pie har knutit till tillfället med sina erbjudanden. Medan de vuxna i huset kommer att få fullt upp med att förbereda Thanksgiving-delikatesser och dekorera huset, vad ska småbarnen göra? Gör ett oefterhärmligt fashion statement, naturligtvis, med mud-pies Thanksgiving-speciallanseringar. Och en snygg bebis är en glad bebis; det vet vi alla, eller hur? Rekvisita också till det faktum att varje del av e-postmeddelandet har en distinkt CTA-fras.
Slår ihop det
Vi hoppas att exemplen som delas ovan har gett dig den inspiration du letade efter för att få igång dina Thanksgiving-kampanjer. Här önskar vi att de blir bra och får den framgång de förtjänar!