Tidigare under 2016 genomförde Smart Hustle sin första undersökning för att förstå målen och utmaningarna för Smart Hustle-läsare. En solid upptäckt som framkom var att våra småföretagsläsare är mycket oroade över marknadsföring: marknadsföringsstrategi listades som en topputmaning och undersökningsdeltagarna sa att de var ivriga att lära sig mer via ytterligare marknadsföringsartiklar på webbplatsen. Denna Smart Hustle Recap visar vårt engagemang för att ge läsarna vad de vill ha. Några av våra senaste och mest väl mottagna artiklar kretsar alla kring marknadsföring, så vi sammanfattar dem nedan (inklusive mun-till-mun-marknadsföring, Instagram-marknadsföring och videomarknadsföring). Har du kontroll över dina marknadsföringssträvanden? Vi har också lagt in en bonusartikel som förklarar en viktig lektion i småföretagsekonomi.
Mun-till-mun marknadsföring
Stora och små företag älskar gratis marknadsföring, där kunderna är villiga och ivriga att lovsjunga dig baserat på de positiva erfarenheter de har haft med ditt företag. Men förutom att bara tillhandahålla fantastiska produkter och tjänster, hur skapar du mun-till-mun-marknadsföring? Den här artikeln utforskar fem praktiska saker du kan göra för att få fler att prata om ditt företag.
Klicka för att läsa 5 sätt att få människor att prata om ditt företag
Instagram för företag
Som en nyare plattform för sociala medier har Instagram fortfarande många företagare som kliar sig i huvudet. Hur exakt använder du en plattform som fokuserar på bilder och hashtags för att öka kunderna och medvetenheten? Lanseringen av ”Instagram Stories” öppnar faktiskt upp ny marknadsföringspotential för småföretag, förutsatt att du vet hur man använder den. Den här artikeln förklarar vad Instagram Stories är och hur du kan utnyttja det för ditt företag.
Klicka för att läsa Hur du marknadsför ditt företag med Instagram Stories
Videomarknadsföringsidéer för småföretag
Om du följer marknadsföringstips, råd och nyheter är chansen stor att du stöter på ämnet videomarknadsföring hela tiden. Tyvärr är många småföretag inte säkra på var de ska börja. Vi har täckt grundläggande tips i andra artiklar, men den här ger dig specifika videor du kan skapa för att marknadsföra ditt företag, inklusive nya produktteasers, kundfeedback och mer. Det kommer säkert att ge dig några bra idéer för att skapa din första marknadsföringsvideo.
Klicka för att läsa 6 engagerande videomarknadsföringsidéer för småföretag
Bonusartikel: Måste-ha finansiella roller
Som utlovat ville vi också dela en informativ artikel för företagare som känner att de redan har kontroll över sin marknadsföring – och som inte kunde använda en ekonomilektion då och då? Den här artikeln, skriven av finansexperten Jonathan Ankney, täcker de tre finansiella roller som du måste ha för ditt småföretag – och vad som händer om en av dessa avgörande roller saknas.
Klicka för att läsa 3 finansiella roller som varje företag behöver för att maximera framgång
Smart Hustle-läsare bad om fler marknadsföringsartiklar, och vi har gärna levererat artiklar om mun-till-mun-marknadsföring, Instagram, videor och mer. Vilka andra ämnen skulle du vilja se oss ta upp på Smart Hustle? Se vad som är tillgängligt på SmartHustle.com och dela sedan din åsikt på Smart Hustle Community.