Effekten av webbhotell på småföretag
Under det senaste decenniet har handeln flyttat online – och inte bara för stora killar som Amazon, utan för miljontals mindre företag som säljer sina varor och kapacitet. Samtidigt har dessa företagsägare också sett en ökning av de tillgängliga alternativen för hur de hostar och hanterar sina affärskritiska webbplatser och i antalet värdleverantörer på marknaden. Utan fördelen med intern teknisk expertis, överväldigad av de tillgängliga alternativen och förkrossade av tidsbegränsningar, kämpar många småföretagare för att hitta den bästa obegränsade värdleverantören. Kolla upp denna lista för Kanada innan de väljer en leverantör som ofta ses som ett nödvändigt ont snarare än ett strategiskt partneringbeslut och som ett resultat av detta kan deras verksamhet troligen lida för det.
I en nyligen genomförd studie utförd av Liquid Web svarade nästan 80 procent av små och medelstora företagsägare att de förväntar sig att deras företag kommer att vara ännu mer beroende av webb- och molnteknik om fem år. Dessa e-postdomäner för företag förstår att det är nödvändigt att ha en stark webbnärvaro om de vill att deras företag ska lyckas.
Förvånansvärt nog visade undersökningen att 86 procent av de tillfrågade tror att valet av rätt värdleverantör som Knownhost kommer att påverka ett företags konkurrenskraft. Med potentialen för webbnärvaro att skapa eller bryta ett företag, är värd nu en del av grunden för att producera bättre affärsresultat.
Medan företagsägare vill ha en värdpartner som kan hjälpa deras företag att lyckas, rapporterade mer än 1 av 5 tillfrågade att tillståndet för deras verksamhet begränsar deras urval. Detta är vanligast i organisationer utan intern IT-personal eller som inte har råd med expertis från tredje part för att hjälpa till med urvalet. De flesta webbhotell tar betalt en gång för domänregistrering och du måste förnya denna domän årligen. Men alla föredrar att det kan tillåta att betala en gång för domänen så länge du använder deras värdtjänster. För att veta det bästa webbhotellet kan du kolla 28Msecs webbplats. 28 Msec granskade många webbhotell för att hjälpa folket.
Med ett ökande antal företag som satsar sin framgång på sin webbnärvaro och molnberoende teknologi, är det oroande att se hur stor andel som fattar detta kritiska affärsbeslut baserat enbart på pris. Det kan vara ett kostsamt misstag, särskilt för företag som inte har råd med driftstopp, långsam webbplatsprestanda eller säkerhetsöverträdelser. Fråga istället en värdleverantör:
- Vad är deras meritlista när det gäller drifttid? Vilka servicenivåavtal finns i händelse av avbrott?
- Äger de sin egen infrastruktur och är de på plats med servrarna 24x7x365?
- Betyder ett billigare pris att de använder äldre eller renoverad hårdvara?
- Har kunder tillgång till högutbildade, certifierade tekniker dygnet runt?
- Vad säger nuvarande kunder om dem? Be om data.
Företagsägare måste också se till att deras värdleverantör kan stödja deras tillväxtpotential. Till exempel behövde Infoplum AFP för att försäkra att deras ansökan skulle motstå miljarder globala förfrågningar under fotbolls-VM utan avbrott. Sedan 2008 har Liquid Webs Cloud Sites-plattform hjälpt dem att betjäna 4,1 miljarder förfrågningar eller 153 miljoner träffar per dag och över 100 miljoner sidvisningar.
Och CrazyEngineers, en onlinebutik och ett forum för professionella ingenjörer och ingenjörsstudenter, bytte sin värdleverantör till fastcomet-kupong, efter flera problem med den tidigare värden. I takt med att CrazyEngineers-webbplatsen växte i popularitet kunde Liquid Web uppgradera sin server för att motstå denna stora inströmning av webbtrafik och enkelt hantera en 70-procentig ökning av trafiken som skedde under mindre än tre månader.
Företag behöver en värdpartner som de kan lita på. Tre faktorer som huvudägarnas oro när de väljer en värdleverantör:
- säkerhet
-
- I Liquid Webs undersökning ansåg 88 procent av de tillfrågade säkerheten vara ett av de viktigaste kriterierna när man väljer värdleverantör. Till skillnad från stora företag saknar de flesta småföretag det avancerade tekniska stödet och pengarna för att återhämta sig från ett säkerhetsbrott. Ägare vill ha en leverantör som har inbyggd säkerhet på nätverks-, plattforms- och applikationsnivå. Fråga om leverantörens säkerhetsexpertis och proaktiva övervakning. En bra värdleverantör blockerar ständigt skadlig aktivitet, erbjuder säkerhetslösningar och hjälper till med efterlevnadsbehov.
- Pålitlighet
-
- Nästan hälften av de tillfrågade har upplevt tekniska problem med sitt webbhotell under de senaste 12 månaderna. Från undersökningen är det genomsnittliga antalet tekniska problem 4,5 – en oacceptabel siffra när ens ett tekniskt problem kan vara skadligt för ett företag som är webbberoende. Inte förvånande, tillförlitlighet anses vara ett av de viktigaste kriterierna vid val av leverantör enligt 89 procent av de tillfrågade. Webberoende företag förtjänar 100 procent kraft och nätverksupptid. Även om alla leverantörer kan främja bra service och hög tillgänglighet, fråga dem vad de gör när det inte händer. Med en värdpartner bör ägare förvänta sig servicenivåavtal som garanterar allt från svarstider och hårdvarubyte till kompensation för driftstopp.
- Stöd
- När du väljer en värdleverantör är det viktigt att gräva djupt i supportpersonalens expertis. Inte alla företag erbjuder 24x7x365-tjänster och en nivåbaserad supportmodell kan orsaka förseningar när det gäller att hitta och åtgärda värdproblem. Se till att värdleverantören erbjuder tillgång till experter dygnet runt och vid första kontakten – konsultera om den produkt som är bäst för varje företag, hjälpa till om webbplatsen eller applikationen är långsam och proaktivt flagga eventuella problem. Att ha certifierade experter på plats och nära servrarna innebär att om det finns ett problem kommer det att åtgärdas snabbt. Ingen mellanhand. Inget fingerpekande.
Liquid Web-undersökningen avslöjade att företag ofta hålls tillbaka från att välja en bättre värdpartner på grund av den ”vad-om”-situation som migrationen uppvisar. Nästan en fjärdedel av konsumenterna som inte byter till en ny leverantör angav för mycket arbete för migreringen som den största anledningen till att bibehålla status quo. Rätt partner kommer att ha dedikerade team som kan ge råd och expertis som kan leverera en smidig migreringsupplevelse.
Om webbnärvaro ger bränsle till ett företag, då är webbplatsen verksamhetskritisk. Välj en partner – inte ett pris. Tänk på att vara värdpartner som en del av lösningen, inte problemet.