Young Entrepreneur Council (YEC) är en organisation som endast är inbjudna och består av världens mest lovande unga entreprenörer. I samarbete med Citi lanserade YEC nyligen BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Mun-till-mun-hänvisningar
Ett av mina företag driver evenemang för millennials, och det starkaste marknadsföringsverktyget vi har är mun-till-mun-hänvisningar. Ingenting är starkare än att en vän säger åt en annan att kolla in detta fantastiska evenemang de deltog i. Det är ännu bättre att det är gratis!
– Darrah BrusteinNätverk under 40
2. Att göra roliga saker som företag
Vi är en marknadsföringsbyrå som har en tusenårig majoritet. Vi tog nyligen vårt företags bowling för att fira vårt företagsjubileum. Medan jag bowlade tittade jag mig omkring och märkte att majoriteten av våra anställda var på sina telefoner, snapchattade, instagrammade, smsade – i huvudsak sände de sin upplevelse. Att göra roliga saker för anställda och kunder är kostnadseffektivt och engagerande.
– Brett FarmiloeMarkitors
3. Facebook Pixel
Inte bara sker ominriktning av millennials via Facebook Pixel inom Facebook, utan annonsnätverket för världens största sociala nätverk når även miljontals andra onlinefastigheter där millennials umgås. Genom att logga Facebook-besökare med Pixel kan du nå ut till denna publik kostnadseffektivt genom att veta exakt vilka produkter de är intresserade av och hålla dem engagerade.
– Diego OrjuelaKablar och sensorer
4. Facebook Live
För att rikta in oss på unga millennials ger vi insikt i vår kultur och de människor vi omger oss med genom Facebook Live. Som en millennial själv tror jag att de flesta millennials är på sina telefoner, så varför inte ge dem något att titta på? Vi gör två typer av innehåll via Facebook Live: intervjuer med lokala vänner som har starka varumärkesanhängare, och innehåll med roliga saker som vi gör.
– Kenny NguyenStora fiskpresentationer
5. Exklusivt innehåll för Facebook-grupper
Det finns otroligt många mycket engagerade Facebook-grupper som ständigt växer. Vi har skapat gratis guider, kurser och e-böcker för att bara erbjuda massor av värde till dessa studenter. Resultaten har varit fantastiska: ökad webbplatstrafik, försäljning, engagemang i sociala medier och uppskattning. Ge ut något som är värdefullt och se din närvaro online öka betydligt snabbare.
– Krish ChopraSjuksköterska Clinical Rotations
6. Kuponger och rabatter i appen
Millennials är öppna för att prova nya produkter eller tjänster om de kan spara lite pengar i processen. Mitt företag är fokuserat på kvalitet och hastighet över pris, så jag använder kuponger i appen för att få millennials att prova mina tjänster. Detta är en kostnadseffektiv taktik eftersom jag bara behöver ge bort en del av mina marginaler för att få en ny kund. När de väl är inne ger jag den bästa servicen så att de kommer tillbaka för mer.
– Tommy MelloA1 Garageport Reparation
7. Sociala medier
Marknadsföring på sociala medier är särskilt kostnadseffektiv eftersom det egentligen bara innebär en investering av din tid. Dessutom är det ett bra sätt att engagera millennials. Svara på varje kommentar och kör interaktiva tävlingar och omröstningar också.
– Andrew SchrageMoney Crashers Privatekonomi
8. Giveaways och tävlingar
Giveaways och tävlingar arbetar fortfarande för att engagera en publik i alla åldrar, inklusive millennials. Erbjud upplevelser, snarare än produkter, som millennials kan ta videor och foton av för att dela med vänner via sociala medier. De kommer också att tagga dig och hjälpa till att skapa medvetenhet om ditt varumärke.
– Adelyn ZhouTOPBOTS
9. Segmenterade marknadsföringskampanjer
Millennials, som alla generationer, omfattar inte en enda demografi. Det är kortsiktigt att anta att de delar preferenser och intressen över hela linjen. Titta på de verkliga egenskaperna hos dina faktiska kunder istället för att rikta in sig på åldersgrupp. Kör marknadsföringskampanjer som fokuserar på ålder, inkomstnivå, kön och andra potentiella variabler.
– Erik HubermanHawke Media
10. Ge tillbaka
På vårt företag är det de små mänskliga kontaktpunkterna som verkligen driver framgången inom vår kundbas, och viktigast av allt vår tusenåriga personal (som representerar 95 % av företaget). Vi gör välgörenhetssessioner varannan vecka och arbetar volontärer med organisationer som The Road Home, Ronald McDonald House, Rotary International, etc.
– Kelly EhlersIdéer som framkallar
11. Videoinnehåll
Video är ett bra sätt att ha mycket innehåll som drivs mot millennials. När du väl känner dig bekväm med att kameran är på och din telefon är redo att fotografera lite innehåll, kan det bli en del av en rutin som är lika vanligt som att skicka ett e-postmeddelande. För att bli mer bekväm med detta utan att anlita en tränare, prova mini-shoots dagligen. Redigering blir den största kampen!
– Matthew CapalaSök avkodare
12. Användargenererat innehåll
Vi förlitar oss på användargenererat innehåll för att nå millennials. Den här publiken föredrar att lära av sina kamrater och litar inte på annonser, så det bästa sättet att nå dem är att låta sina kamrater prata. Det gör vi genom att få kunder att skapa rekommendationer (skrivna och video), samt lägga upp på sociala medier och tagga oss. Detta är ett stöd för vårt varumärke till alla deras vänner.
– Brooke PetersonOrsakligt
13. Samarbete med nischinfluencers
Influencers är ett bra sätt att utöka din räckvidd och få kontakt med millennials, men många människor gör misstaget att försöka hitta influencers med en bred räckvidd snarare än en djup. Fokusera på influencers i en relevant nisch och prioritera högkvalitativt innehåll. Bli specifik och fokuserad för att utöka dina pengar och ansträngningar ytterligare. Vårda dessa influencer-relationer och du kommer att se fantastiska resultat.
– Kyle GoguenPawstruck