Young Entrepreneur Council (YEC) är en organisation som endast är inbjudna och består av världens mest lovande unga entreprenörer. I samarbete med Citi lanserade YEC nyligen BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Fråga i förväg
Jag ber många av våra kunder under ett första samtal om ett omdöme om vi gör ett bra jobb. Alla kommer alltid att säga ”ja”, så när det är dags har du en referenspunkt för ett mjukt engagemang. Dessutom bekräftar det vårt åtagande att sätta våra kunder först så att de får en fantastisk upplevelse. – Krish ChopraSjuksköterska Clinical Rotations
2. Var kortfattad
När du ber om ett vittnesbörd behöver du inte gå vidare och fortsätta innan du kommer till saken. Tänk på att tid är värdefull och att du inte vill irritera folk med en utdragen förfrågan. Håll saker kort och rakt på sak, låt dem veta att du värdesätter deras åsikter och hänvisa dem till vart de ska gå för att skriva en kort recension, helt enkelt. – Jared BrownHubstaff Talent
3. Kommer från en plats av tacksamhet, inte press
När vi ber kunder om ett omdöme låter vi dem veta hur mycket det betyder för oss. Varje recension har förmågan att verkligen hjälpa vårt lilla företag att växa och är så påverkande för företaget. ”Din recension skulle verkligen betyda mycket för oss, vi är så tacksamma att du överväger det” räcker långt. – Rachel BeiderMassage Greenpoint, Massage Williamsburg
4. Hitta din kvantifierare
Förklara mått. När det kommer till vittnesmål måste du hitta ett sätt att kvantifiera vad du gjorde för ett företag för att motivera sina utgifter. Vi lever i en värld där människor har mer information till hands mer än någonsin, och att hitta sätt att bevisa att vi gör det vi gör kommer bara att hjälpa vår sak. – Kenny NguyenStora fiskpresentationer
5. Visa din uppskattning
Säg till dem ”tack” för att du tog dig tid att göra vittnesmålet och ge dem något efter att de har gjort det, som en rabatt eller annan kampanj. Vänta tills efter så det inte verkar som att du köper det vittnesmålet.- Cynthia JohnsonIpseity Media
6. Erbjud tidigare vittnesmål för att motivera och vägleda
Det är inte alltid lätt att få ett omdöme, inte ens från en nöjd kund. Vi visar dem våra tidigare vittnesmål för att motivera, samt för att göra det lättare att formulera vittnesmålen. Vi visar dem både video- och textrekommendationer. En videorekommendation är alltid bättre. Ibland måste vi följa upp flera gånger för att få det, men kunden kommer att tillhandahålla det så länge du fullföljer det. – Piyush JainSIMpalm
7. Gör det enkelt för dig själv
Av min erfarenhet tror jag att det bästa sättet att be om vittnesmål är att använda vad folk redan säger, som när ditt team avslutar ett projekt och kunden inte kan sluta yra över hur underbart ditt team och deras arbete är. Det är den perfekta tiden att fråga: ”Skulle du ha något emot att vi skriver ner det här?” Att få enastående vittnesmål är bara så svårt som du gör det. – Zev HermanÖverlägsen belysning
8. Begär en videorekommendation
Alla är inte bekväma med att ge en videorekommendation, men det enorma värdet gör det värt att fråga. Låt dem veta att det inte behöver vara långt: Det tar vanligtvis bara ett par minuter att ge en sammanfattning av deras erfarenheter. När folk kan se en nöjd kund prata in i kameran är det mycket mer övertygande än text. Låt dem veta att ett skriftligt vittnesmål också är bra, naturligtvis.- Shawn PoratScorely
9. Gör förfrågan personlig
När vi nådde ut till användare för att få omdömen har vi haft stor framgång när förfrågan kommer direkt från mig eller från vår communityguide och har en personlig touch. Du kanske nämner deras tillstånd, antal inloggningar eller någon unik del av data som de har delat när de registrerade sig. Förutom att det är mer benäget att få ett omdöme, kommer din kund att känna sig mer kopplad till ditt varumärke. – Mark KrassnerFörväntningsfull
10. Leta efter ärlighet
Många gånger ser företagsägare vittnesmål som en gratis recension av sin produkt eller tjänst, och därför tenderar de att närma sig negativa omdömen som belackare. Verkligheten är att ju ärligare insikten är från din konsument, desto mer konstruktiv och användbar är rekommendationen för dig och ditt företag. Rekommendationer bör vara ärliga, uppriktiga och hjälpa ditt företag att lära sig och växa. – Blair ThomaseMerchantBroker
11. Vet när och var du ska fråga
Vet när och var du ska be om ett omdöme. Använd en datadriven metod med en plattform som CLIENTpulse för att veta var dina bästa och gladaste kunder finns. Att be om ett vittnesmål vid fel tidpunkt kan låta tondöv och skada ditt förhållande. Sedan, när du har fått ett omdöme, skicka ett tackkort eller gör något utöver det vanliga för att visa din uppskattning. – Dan GoldenBFO (finns online)
12. Låt rätt grupp göra begäran
Den som kommunicerade med kunden senast eller oftast, till exempel en kontoansvarig eller kundsupportanställd, bör vara den som begär utlåtandet. När en vd eller marknadsföringsperson mailar helt i det blå verkar det väldigt ensidigt: du har aldrig pratat med dem förut, och det första du ber om är en tjänst. Det finns ingen anledning att späda på den goodwill som de redan naturligt har byggt upp med någon annan. – Roger LeeKapten 401
13. Erbjud incitament för foton
När ett vittnesmål åtföljs av ett foto på personen som skickade det, kommer texten att ha en mycket högre konverteringsfrekvens än en utan foto. Erbjud incitament till människor att skicka in vittnesmål tillsammans med ett fotografi. Vi erbjuder presentkort på 20 USD till kunder som inkluderar ett foto tillsammans med sina vittnesmål och gör det enkelt att fråga om vi kan använda deras Facebook-profilbild.- Diego OrjuelaKablar och sensorer
14. Använd en av deras onlinerecensioner
Fråga din kund om du kan publicera deras onlinerecension av din produkt på din webbplats. Klistra in recensionen i e-postmeddelandet för att göra det enkelt för dem att komma ihåg och nämna sin verksamhet i signaturen på vittnesmålet. – Jared AtchisonWPForms
15. Erbjud förskrivna vittnesmål för dem att redigera eller godkänna
Det bästa sättet att få några vittnesmål är att göra det enkelt genom att erbjuda att förbereda dem för dina kunder. Nå ut till några avancerade användare eller lojala kunder och fråga om de skulle vara villiga att ge ett vittnesmål eller godkänna ett förskrivet. Om det är lätt kommer de att vara mer benägna att hjälpa till. – Christopher SwenorOstkustprodukt