Varje sekund görs mer än 56 000 sökningar på Google, mer än hälften av dem på smartphones. För företagare som försöker nå lokala kunder representerar många av dessa sökningar en möjlighet att nå lokala kunder, men bara om de kan hittas i resultaten.
Om du har sökt på namn efter en lokal hemvarubutik, bilhandlare eller en läkarmottagning under de senaste veckorna, har du troligen märkt specialerbjudanden eller annat innehåll till höger på den första sidan med resultat. Nyfiken på vad som ligger bakom dessa uppdaterade affärsinlägg? Du är inte ensam.
Den här nya funktionen, kallad Google Posts, ”gör det möjligt för företag att skapa innehåll direkt på Google, som visas högt rankat i Googles sökresultat för deras namn.” Fördelarna med Google Posts för konsumenterna är ganska tydliga: de får färskt och aktuellt innehåll från företag utan att behöva gräva igenom sidor med webbplatsinnehåll.
Men konsumenterna är inte de enda som drar nytta av detta nya verktyg. Lokala små och medelstora företag (SMB) får också ökad synlighet genom detta kostnadsfria marknadsföringsverktyg, som tills nyligen bara var tillgängligt för ett fåtal elitorganisationer som kändisar, politiker och stora organisationer.
Och det kunde inte ha kommit vid en mer kritisk tidpunkt: Med 82 procent av kunderna som vänder sig till sökmotorer för att hitta information om lokala företag enligt Google, är det avgörande för små och medelstora företag att ta kontroll över innehållet som visas på första sidan med sökresultat .
Skapa ditt första Google-inlägg
Sedan juni kan lokala företag som gör anspråk på sin plats på Google My Business (GMB) nu kontrollera meddelandena som visas i deras företagsprofil på första sidan med sökresultat när människor söker efter deras företagsnamn. Google My Business-användare kan börja med att gå till fliken Inlägg i deras GMB-instrumentpanel.
Med den nya funktionen kan lokala företag tillhandahålla information om erbjudanden eller specialerbjudanden, visa upp nya produkter eller dela användbar instruktionsinformation, allt inför en publik som redan är intresserad och söker efter den här produkten eller tjänsten.
Lägg först till en länk till din företagswebbplats som innehåller information om ett specialerbjudande, komplett med ett foto av produkten eller tjänsten. Byt ut det med ett nytt erbjudande varje vecka, samtidigt som du lägger in länkar till din blogg eller videor på din företagswebbplats.
Få ut det mesta av ditt inlägg
Innan du postar, kom ihåg att inte allt innehåll skapas lika. Här är några bästa metoder för att skapa ett vinnande inlägg:
- Inspirera till handling med din rubrik. Du har 58 tecken för din titel, så välj dina 4-6 ord klokt.
- Få ditt inlägg att sticka ut med levande bilder och videor som är väl upplysta och av hög kvalitet. Bilder bör vara 720 pixlar höga och 720 pixlar breda i JPG- eller PNG-format.
- Gör ditt inlägg kort och inkludera bara de nödvändiga detaljerna. Du har upp till 1 500 tecken för detaljerna i ditt inlägg, men den idealiska längden är mellan 150-300 tecken.
- Välj en tydlig uppmaning. Gör din CTA till en enkel handlingsinstruktion. Tänk Köp nu, läs mer, ring eller besök.
Ta din Google-närvaro till nästa nivå
Internet ger en lovande möjlighet att växa ditt företag ännu större. detta är ofta med hjälp av vad vi kallar ”digital marknadsföring”, vilket innebär användning av olika lösningar för internetmarknadsföring.
När ditt företag bestämmer sig för att ta en position inom onlinemarknadsföring finns det en mängd olika strategier du kommer att prova som har visat sig vara effektiva tidigare. Och oavsett om ditt företag är lokalt fokuserat (inriktar sig på vissa geografiska platser) eller inte, kommer du säkert att komma i kontakt med SponsoredLinX, som hjälper dig att förverkliga din plan. Sådana företag kan hjälpa dig med följande:
Att utveckla en webbplats för ditt företag – att ha en webbplats som bäst representerar ditt företag är viktigt för marknadsföring på nätet. Som ett exempel, om ditt företags karaktär är att sälja produkter kan det vara en enorm hjälp för mer försäljning att ha en e-handelssida. Även om detta kan kosta dig en del pengar, är det viktigt för inspirationen till ryktet och onlinenärvaron du försöker skapa.
Arbeta för programoptimering – när du väl har en webbplats kommer du förmodligen att arbeta för organisk programmarknadsföring (SEO). New York SEO involverar strategier för att utöka din webbplats närvaro i ögonen på stora sökmotorer (Google, Yahoo och Bing). När din webbplats är mer synlig på SERP (sökmotorresultatsida) desto fler besökare kan din webbplats få.
För att öka medvetenheten för ditt lokala företag måste du också förstå de ord som konsumenter skriver på Google för att hitta dina produkter eller tjänster. Googles sökordsplanerare arbetar för att hitta de sökord som är mest relevanta för din verksamhet genom att visa hur ofta sökord söks och hur deras sökvolym förändras över tiden. Du kan sedan implementera dessa sökord i deras meddelanden, webbplats och betalda reklamkampanjer – och dina Google-inlägg.
När du väl har förstått dina sökord kan du överväga att implementera en betald digital marknadsföringsstrategi för att visa dina kunder. Till exempel kan taktik som betald annonsering på sociala medier tillsammans med marknadsföring via sökmotorer förbättra affärsmedvetenheten hos kunder i närheten, vilket ger dem en digital färdplan till din butik.
Med hjälp av dessa verktyg och insikter måste småföretag komma ihåg att hålla sin marknadsföringsstrategi trogen sitt varumärke. Med det i åtanke, tillsammans med några SEO-tips och tricks, kan lokala återförsäljare ta sig till toppen – på marknaden och sökmotorn.