Young Entrepreneur Council (YEC) är en organisation som endast är inbjudna och består av världens mest lovande unga entreprenörer. I samarbete med Citi lanserade YEC nyligen BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Berätta din historia
Om du precis har börjat, berätta historien om hur ditt företag kom till och vart det är på väg härnäst. Regelbundna uppdateringar om dina framsteg kommer att få kunderna att bry sig mer om dig och checka in mer regelbundet. Det ger ett företag en personlighet och gör det lätt att knyta an till.
– Colbey PfundLFNT Distribution
2. Utnyttja SaaS-verktyg
Nuförtiden finns det många verktyg i prisklassen $10 till $20 per månad, som kan hjälpa dig att utnyttja digitala medier på ett mer optimalt sätt. Till exempel hjälper CrowdfireApp varumärken att snabbt engagera sig på Twitter och hantera rätt mix av följare. Du kan också använda designverktyg som Canva för att designa varumärkesinnehåll. Och Google Analytics är ett kostnadsfritt verktyg för att förstå resultatet av din digitala marknadsföring.
– Shilpi SharmaKvantum Inc.
3. Skapa en e-postlista
En e-postlista är en värdefull resurs som ökar ditt varumärkes värde över tid. Att skapa en stor och lyhörd är inte nödvändigtvis lätt, men du kan göra det utan att investera mycket. Medan betalda annonser hjälper dig att bygga en lista snabbare, kan du också göra det billigt med SEO och marknadsföring på sociala medier. Se till att du tillhandahåller användbart innehåll till dina prenumeranter och din lista kommer att fortsätta växa.
– Shawn PoratScorely
4. Beräkna SEO-värdet för organiska sökord
– Brett FarmiloeMarkitors – Digital Marketing Company
5. Anställ en frilansare
Att anställa en frilansare som är specialiserad på digital marknadsföring är ett utmärkt sätt att öka ditt digitala varumärkesvärde. Småföretagare har mycket på tallriken, och ofta tar digitala en baksätet. Istället för att lägga till en annan sak till din långa att-göra-lista, anlita en digital marknadsföringsfrilansare som redan vet vad de gör och kan öka ditt digitala varumärkesvärde på egen hand.
– Jared BrownHubstaff Talent
6. Livestream-innehåll
Jag tror att jag är beroende av livestream. Jag älskar idén med etermedier och tycker om att intervjua och presentera historier, samt att dela med mig av bitar av mitt liv och arbete. Det är engagerande för min publik, som älskar att ställa frågor. På så sätt lär jag känna fler av dem genom att prata direkt med dem, vilket också hjälper till att forma live-videoinnehållet.
– Murray NewlandsSeende
7. Visas på Podcasts och Quora
Podcasts är ett bra sätt att få ut ordet om ditt företag och etablera dig som en tankeledare med expertis inom din bransch. En annan billig, outnyttjad kanal för att öka ditt digitala varumärke kan vara Quora. Genom att informativt svara på frågor som är relevanta för din bransch kan du inte bara positionera dig själv som expert utan också driva trafik till din webbplats.
– Brian David CraneCaller Smart Inc.
8. Skapa värdefullt innehåll
Det mesta innehållet som publiceras av ett företag är självreklam och, ärligt talat, inte värt att läsa eller titta på. Istället för att tänka på hur innehåll bäst kan tjäna ditt företag, tänk på vad din publik behöver och vill ha. Fokusera på att skapa och marknadsföra innehåll som verkligen är värdefullt för kunder och potentiella kunder, inte på hackingengagemang och trafikstatistik.
– Vik PatelFramtida värdskap
9. Förbättra ditt fotavtryck genom recensioner på Google och Yelp
Yelp och Google Business är det bästa sättet för små företag att skapa ett digitalt fotavtryck. Små företag kan skapa en profil på dessa nätverk gratis och sedan lägga till massor av innehåll om företaget. Du kan också nå ut till dina kunder för att skicka in recensioner om dig på dessa webbplatser. Detta kommer att skapa ett starkt varumärkesvärde när någon söker efter dig eller liknande företag online.
– Piyush JainSIMpalm
10. Tillhandahåll fallstudier
Att ha väldesignade och statistiskt drivna fallstudier på din webbplats är en lågkostnadslösning för att öka ditt varumärkesvärde. Fallstudier ger verifiering av ditt varumärkes förmåga att prestera. Att bara visa en lista över tjänster och berätta för dina kunder vad du gör är inte tillräckligt för att etablera auktoritet. Fallstudier visar att kunderna kan gå på promenad och inte bara prata.
– Duran InciOptimum7
11. Investera i Instagram-annonser
Många människor bedömer digitalt varumärkesvärde efter sociala mediers räckvidd. Instagram-annonser, särskilt berättelseannonser, är mycket effektiva för att få fler ögonglober och följare till ditt konto.
– Leila LewisBli inspirerad PR
12. Pivotera till video
Ett av de bästa sätten att öka ditt företags digitala varumärkesvärde är att hålla sig à jour med digitala trender och hitta billiga sätt att dra nytta av dem. Just nu betyder det video. ”Vridningen till video” i det sociala medielandskapet innebär nya möjligheter för detta engagerande format, inklusive inbyggd video. Och att producera autentiskt högkvalitativt videoinnehåll är inte så dyrt som du kanske tror.
– Brian LischerIgnyte
13. Ange designriktlinjer
Upprätta dina designriktlinjer så att varje inlägg är en konsekvent förkroppsligande av ditt varumärkes fundament. Teckensnitt, färger, linjevikter, logotypanvändning, ämne och så vidare spelar in i ditt varumärkes igenkänning. Snart kommer en speciell look att påminna folk om ditt varumärke istället för att vara gömd i minnesbanken som ett slumpmässigt internetmeme.
– Ben LarsonGateway