Personalisering är en viktig aspekt i företag idag men kan vara tidskrävande. Vad är ett enkelt och billigt sätt för ett litet företag att anpassa den övergripande kundupplevelsen?
Dessa svar tillhandahålls av Young Entrepreneur Council (YEC), en organisation som endast kan bjudas in som består av världens mest lovande unga entreprenörer. YEChar också lanserat BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Skicka personliga gåvor till kunder
Vi skickar personliga presenter som inte är så dyra, men kunderna älskar dem. Ett exempel skulle vara att skicka en anpassad handskriven anteckning. Jag föreslår något som maillift.com. De har ett API så att du kan göra allt programmatiskt. – Liam Martin, TimeDoctor.com
2. Låt artificiell intelligens hantera ditt grynta arbete
Om du tar dig tid att utveckla ett robust AI-system för att interagera med kunder på prospekteringsstadiet och underhållsstadiet av din relation, bör du kunna investera mer av din tid för att verkligen ge personlig uppmärksamhet när det behövs som mest. – Artem MaskovDEVTRIBE INC
3. Undersök dina kunder för att hjälpa till att tillgodose deras behov bättre
Jag använder frågesporter för att automatisera anpassningen av vår kundupplevelse. Baserat på svaren på frågesporten kan vi skicka e-postmeddelanden till prenumeranter som specifikt svarar på de problem de upplever. Detta gör det mycket lättare att sälja till dem, bygga upp deras förtroende och hjälpa dem. – Bryan Kesler, CPA Exam Guide
4. Förbind dig till personliga incheckningar
Den mest effektiva taktiken är ibland den mest traditionella. Även om vårt kontoteam är fenomenalt, ägnar jag fortfarande regelbundet tid för att personligen få kontakt med kunder så mycket som möjligt. Denna möjlighet att konversera uppriktigt med den högsta nivån av ledarskap, även om den är kortvarig eller intermittent, är ett tydligt bevis på vårt engagemang för att tjäna våra kunder väl. – Ryan WilsonFiveFifty
5. Följ upp efter köpet
Varje kund har ett unikt sortiment av produkter i sin varukorg när de slutför kassan. Använd den informationen för att anpassa sina e-postmeddelanden efter köp. Skicka pedagogisk produktinformation för att hjälpa dem att maximera nyttan av sitt köp och hjälpa dem att upptäcka nya användningsfall för produkten. – Firas Kittaneh, Amerisleep
6. Gör genomtänkta, genuina gester som sätter din produkt i ett sammanhang
När folk hyr laddningsstationer för mobiltelefoner av oss för evenemang lägger vi till handdukar ifall deras händer blir smutsiga under monteringen. Vi fodrar även lådorna med torkdukar så när de öppnar lådan får de en känsla av lugn i en typiskt hektisk miljö. Tidigare har vi inkluderat saker som mynta, energigodis och andra småsaker som kan vara användbara för att överleva en händelse. – Jessica GonzalezInCharged
7. Få dina systemgenererade e-postmeddelanden att kännas personliga
Jag är alltid förvånad över hur våra kunder kommer att svara på ett systemgenererat e-postmeddelande, och tror att det faktiskt skrevs av en människa. Vi har stor framgång med våra e-postmeddelanden eftersom vi gör dem väldigt personliga. Vi undviker att skicka meddelanden från ett standardiserat e-postkonto utan genererar dem istället som om de kom från en gruppmedlem. E-postmeddelanden som kommer från någon är den ultimata anpassningen. – Diego Orjuela, kablar och sensorer
8. Segmentera dina e-postlistor
E-postmarknadsföring är mest effektivt när du skickar riktade e-postmeddelanden till dina webbplatsbesökare. Du kan segmentera listor baserat på tidigare beteende och skapa köparpersonas för dina besökare beroende på deras interaktion med din webbplats. Detta gör det lättare för dig att förstå vad dina besökare letar efter och leverera e-postmeddelanden som är mer benägna att konvertera. – Syed BalkhiOptinMonster
9. Servera automatiska rekommendationer
Led personer med rekommendationer som är relaterade till deras köp. Amazon använder detta mycket väl för att öka sin e-handelsförsäljning. Rekommendationer kan baseras på liknande produkter eller vad folk sökte efter efter att de landade på den givna målsidan. Denna strategi skulle också kunna följas upp i ett personligt e-postmeddelande eller en faktura som skickas till kunden efter ett köp eller efter att ett köp övergetts. – Kristopher JonesLSEO.com
10. Använd den data du har
Använd den värdefulla data du redan har för att lära dig från ditt företag, konsumenter och konkurrenter. Data kan hjälpa dig att lära dig vad som är mest effektivt för ditt företag och hur du kan använda dessa insikter för att effektivt anpassa kundupplevelsen. Dina insikter ger dig en bild av din konsuments behov och förväntningar så att du kan uppdatera de områden som behöver en förbättrad, relevant upplevelse. – Solomon ThimothyOneIMS
11. Erbjud personliga erbjudanden genom ett lojalitetsprogram
För digitala handelsföretag som redan har ett lojalitetsprogram, erbjuda dina kunder ett erbjudande som ditt företag aldrig har erbjudit tidigare. Skapa 48-timmars snabbförsäljning med otroliga erbjudanden. Företag som inte har ett belöningsprogram måste implementera ett så snart som möjligt. Åtminstone kommer du att kunna utöka din e-postlista. – Patrick Barnhill, Specialist ID, Inc.
12. Skicka relevant innehåll i rätt tid via e-post
Så länge du skriver innehåll och håller koll på vad som finns där ute i din bransch, kan du skapa en e-postmarknadsföringskampanj som är ganska kostnadseffektiv. Se till att du har ett sätt att fånga e-postadresser till webbplatsanvändare och sedan lägga in dem i en droppkampanj baserat på var de befinner sig i köparens resa. Detta hjälper till att hålla upplevelsen personlig. – John HallInfluence & Co.
13. Betona kundservice
Vikten av bra kundservice ges ibland inte tillräcklig uppskattning, även om detta kan vara en bra kanal för att få kontakt med användare. Att erkänna att du förstår deras oro och kan hitta en kreativ lösning på deras problem, förutom att ta itu med dem med namn, kan få ringeffekter som förbättrar någons övergripande upplevelse och sprids till andra användare. – Mark Krassner, förväntansfull
14. Inkorporera automation i ditt CRM-system
Många automatiserade program är inte dyra och gör underverk när det gäller personalisering, speciellt när det kommer genom ditt CRM-system. Detta kan ge dig möjligheten att skicka ut riktade meddelanden som relaterar till en speciell tid på året för mottagaren, eller som genererar en personlig rabatt eller kampanj. – John RamptonKalender