Visste du att den enskilt vanligaste orsaken till att småföretag misslyckas beror på bristande marknadsföring?
Med så mycket konkurrens där ute har ett företag inte råd att klara sig enbart på mun till mun. Snarare är det viktigt att köra engagerande marknadsföringskampanjer i en rad olika medier. En av de mest framgångsrika vägarna är e-post eftersom det är något folk ofta kontrollerar dagligen.
För att driva en bra e-postkampanj behöver du ett bra marknadsföringsföretag. Fortsätt läsa för att lära dig allt om 5 egenskaper att leta efter när du väljer ett e-postmarknadsföringsföretag.
1. Kundtjänst i toppklass
På många sätt är ett företag bara så bra som sin kundservice. Du kan få alla e-postmarknadsföringstips i världen, men om du inte kan få experterna på telefon för att få hjälp kommer din framgång att påverkas.
Snarare förtjänar du ett företag som kan finnas där för dig varje steg på vägen. De bör ha en snabb handläggningstid när de svarar på e-post, telefonsamtal och schemalägger personliga möten om det behövs.
När du har en kortare lista med lovande kandidater kan du kontakta dem med fler frågor. Var noga med att notera både svarstiden och tonen i meddelandena. Det ska vara professionellt men ändå varmt och välkomnande.
2. Beprövad expertis
En annan egenskap som du bör lägga lite tid på att bekräfta är om deras team har den kompetens och expertis som krävs för att hjälpa ditt småföretag att växa. Ett sätt du kan göra detta på är att ställa mer detaljerade frågor om deras metoder och strategier. Om de inte kan ge dig direkta och detaljerade svar tillbaka kan det vara en varningsflagga.
Ett annat tecken på expertis är erfarenhet. Om företaget precis har startat, kanske de inte har tillräckligt med kunskap för att påverka. Men även ett nytt företag kan göra underverk om de har satt ihop ett team bestående av personer med mycket individuell erfarenhet.
Du kanske till och med har möjlighet att få en gratis provperiod där de kan börja bevisa sina färdigheter för dig i realtid. Åtminstone borde det finnas någon form av demo som de kan erbjuda dig. På så sätt kan du få mer sinnesfrid när du registrerar dig för deras tjänster.
3. Ett imponerande rykte
Enkelt uttryckt, om ett företag är värt din tid och dina pengar, borde de ha visat sig för sin kundbas vid det här laget. Detta kan komma i ett par former. Till exempel är betyg och recensioner online ofta en bra indikator på det övergripande ryktet.
Med det i åtanke vill du spendera en kväll och titta på vad nuvarande och tidigare kunder har sagt om deras tjänster. Det är bäst att läsa mer än ett par recensioner per företag så att du kan få ett så korrekt intryck som möjligt.
När du känner dig mer säker på ett eventuellt företagsval och är redo att ta nästa steg bör du be om flera remisser. Att läsa recensioner är en sak, men att prata med riktiga individer kan ge dig ännu mer detaljerad information. Glöm inte att skriva ner några frågor du kan ställa till dem, inklusive frågor om aktualitet, pålitlighet, kunskap och mycket mer.
Se till att betona för ett potentiellt företag att du vill ha remisser som inte är äldre än några månader. Eftersom ett företag kan förändras mycket på ett år eller mindre, vill du undvika att få information som kan vara föråldrad.
4. Rimliga priser
Även om e-postmarknadsföring är viktigt, bör det inte kosta dig en arm och ett ben. Det är därför du inte kan hoppa över steget att jämföra och kontrastera priser.
De bästa e-postmarknadsföringsföretagen kommer att ha olika priser för att passa specifika kunders behov. Till exempel vill vissa kunder bara ha huvudtjänsten utan något annat. Andra företag kanske vill gå den extra milen och få alla klockor och visselpipor.
Det bör vara upp till kunden att bestämma vilket pris som är värt investeringen i sin tillväxt. Ofta är ett företag begränsat av sina budgetar. När du blir större har du möjlighet att erbjuda fler tjänster utöver de viktigaste.
Om ett företag inte är rättfram om sina priser, så är det en röd flagga. De borde inte ha några problem att förse dig med åtminstone en bollplank offert. När de väl vet mer om ditt företag och dina behov bör de ge dig något ännu mer exakt.
5. Strategier som passar ditt företag
Enkelt uttryckt, det finns inga enkla e-postmarknadsföringsstrategier som passar alla. Om du har anlitat ett företag som ger dig samma tips och tricks och aldrig skräddarsyr sina strategier efter dina behov, finns det ett problem.
När allt kommer omkring, varför skulle en e-postmarknadsföringskampanj för en bokhandel se exakt likadan ut som en för ett escape room-företag? Därmed inte sagt att det inte finns mjukvara och andra fiffiga tips och tricks som kan delas mellan kampanjer. Men det bör också finnas en generös mängd anpassning.
Inte bara detta, utan företaget bör ändra och finjustera dina strategier baserat på analyser. På så sätt kan dessa strategier bli ännu mer framgångsrika med tiden. Det värsta som kan hända är att din tillväxt plötsligt avtar eftersom exakt samma saker görs om och om igen.
Är du redo att anlita ett e-postmarknadsföringsföretag?
Nu när du har lärt dig allt om fem egenskaper att leta efter när du väljer ett e-postmarknadsföringsföretag, kan du känna dig mycket mer självsäker när du väl börjar arbeta med ett. Med en e-postmarknadsföringsspecialist i ditt team kommer du att kunna uppnå så mycket mer och övervinna alla platåer för företagstillväxt.
Med bas- och proffspriser som passar din budget är Vertical Response här för att erbjuda dig de bästa marknadsföringstjänsterna som finns. Våra kunder har älskat att arbeta med oss och nu vill vi gärna arbeta med dig också.
För skräddarsydda strategier, kontakta oss gärna.
© 2022, . Alla rättigheter förbehållna.