När det kommer till marknadsföring är e-postkampanjer en av de mest effektiva metoderna. Men om dina e-postmeddelanden inte är tillräckligt engagerande kommer de sannolikt att ignoreras. I det här blogginlägget kommer vi att diskutera 5 sätt att fånga dina kunders uppmärksamhet och öka engagemanget med dina e-postkampanjer!
1. Se till att använda rätt listsegmentering
När du skickar marknadsföringsmejl, kom alltid ihåg att använda lämplig listsegmentering och personaliseringstekniker för att öka engagemanget och undvika skräppostmappen! Detta kommer att säkerställa att de får innehåll som är relevant för dem, vilket i sin tur kommer att göra dem mer benägna att engagera sig i dina e-postmeddelanden. Ett annat bra sätt att öka engagemanget är genom att anpassa dina e-postmeddelanden. Att lägga till kundens namn eller annan personlig information i e-postmeddelandets ämnesrad eller brödtext kan göra stor skillnad. Människor är mer benägna att öppna och läsa ett e-postmeddelande som är specifikt adresserat till dem. En annan anledning att använda segmentering är att det kan hjälpa dig att undvika den fruktade skräppostmappen.
2 . Var uppmärksam på ämnesraderna. De betyder mycket – mycket!
Se till att skriva tydliga och koncisa ämnesrader som korrekt återspeglar innehållet i e-postmeddelandet. Detta kommer att säkerställa att människor inte stängs av av en vilseledande ämnesrad och är mer benägna att öppna och läsa din e-post. Dessutom bör du fokusera på att skapa medryckande och uppseendeväckande ämnesrader. Din ämnesrad är ofta det första som en kund ser, så det är viktigt att få det att räknas! Slutligen, glöm inte att inkludera en uppmaning
Slutligen är det viktigt att hålla dina e-postmeddelanden korta. Ingen vill läsa ett långt, stökigt e-postmeddelande. Håll dig till saken och förmedla ditt budskap med så få ord som möjligt.
3. Inkludera uppmaningar
Dessa är viktiga i e-postmarknadsföring eftersom de ger kunderna ett tydligt och kortfattat sätt att vidta åtgärder. Exempel på uppmaningar är ”klicka här för att lära dig mer” eller ”registrera dig nu!” Genom att inkludera en uppmaning ökar du chanserna att kunder kommer att engagera sig i din e-post. En bra uppmaning måste ta hänsyn till e-postmarknadsföringsmålen, till exempel för att öka trafiken till en webbplats eller blogg, få registreringar för ett evenemang eller marknadsföra en produkt. Uppmaning till åtgärder är också mer effektiva när de placeras ovanför mitten, så se till att placera dem på en framträdande plats i din e-post.
4. Använd kampanjautomatiseringar
När du automatiserar din kampanj kan du skicka en serie e-postmeddelanden till kunder automatiskt baserat på vissa kriterier som du ställer in. Du kan till exempel ställa in en automatisering för att skicka ett välkomstmail till alla nya prenumeranter. Det här är ett bra sätt att vårda dina potentiella kunder och öka engagemanget med dina e-postkampanjer. Dessutom är automatiska uppföljningse-postmeddelanden också ett bra sätt att öka engagemanget. Om någon inte vidtar åtgärder på ditt första e-postmeddelande kan uppföljning med ett andra e-postmeddelande vara mycket effektivt för att få önskat svar.
5. Rapportering och analys
Efter att din kampanj har skickats är det viktigt att spåra resultaten för att avgöra vad som fungerade och vad som inte fungerade. Detta kan göras genom rapporterings- och analysverktyg som många e-postmarknadsföringsplattformar erbjuder. Genom att spåra dina resultat kan du göra nödvändiga justeringar av framtida kampanjer för att säkerställa högre engagemang.
VerticalResponse erbjuder omfattande värmekartor och klicklänksrapporter som visar dig var människor interagerar mest med din e-post. Denna information kan vara oerhört värdefull för att hjälpa dig att finjustera din e-postmarknadsföringsstrategi eftersom den kommer att berätta vad som fungerar och vad som inte fungerar.
Genom att följa dessa enkla tips kan du vara säker på att fånga dina kunders uppmärksamhet och öka engagemanget med dina e-postkampanjer! Vilka andra strategier använder du för att engagera dina kunder? Låt oss veta i kommentarerna nedan!
© 2022, Fede White. Alla rättigheter förbehållna.