Vad är ett UX-designelement du har implementerat som har visat sig öka användarnas engagemang eller försäljning?
Dessa svar tillhandahålls av Young Entrepreneur Council (YEC), en organisation som endast kan bjudas in som består av världens mest lovande unga entreprenörer. YEC har också lanserat BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Prestandaoptimering
Även om det ofta handlar om en utvecklingsförändring, kan en förbättring av laddningshastigheten på din webbplats eller app ofta ha en enorm inverkan på kundupplevelsen. Konsumenternas uppmärksamhet är ombytlig, så allt du kan göra för att fånga den innan den är borta är avgörande för att driva försäljning eller konvertering. Optimera din kod för att säkerställa att du optimerar din försäljning. – Ross Beyeler, Growth Spark
2. Färganvändning
Färg är ett viktigt designverktyg som kan öka kundernas engagemang, såväl som försäljning. När du använder kontrasterande färger mellan bakgrunden, CTA-knappar och text på din webbplats, påverkar du hur en användare rör sig på sidan. När färg används på rätt sätt kan det leda användarens öga till de viktigaste föremålen, till exempel ett klick för att köpa alternativ eller en knapp som låter dem begära mer information. – Blair Thomas, eMerchantBroker
3. Samtalsschemaläggning
Möjligheten att prata med någon via telefon eller personligen är mycket viktig för de flesta konsumenter. Vi lade till en gigantisk ”schemalägga ett samtal”-knapp mitt på vår hemsida. Detta har lett till hundratals ytterligare samtal under de senaste månaderna jämfört med när vi bara hade den här knappen på kontaktsidan på webbplatsen. – Mike A. Podesto, Hitta mitt yrke
4. Transaktionshastighet
Vi har ändrat hur våra transaktioner fungerar på vår webbplats för att påskynda hur kunderna upplever dem. Det finns färre övergivna kundvagnar och fler slutförda försäljningar på grund av ändrade hur transaktioner fungerar, inklusive att låta kunderna lagra sin information. – Peter Daisyme, Kalender
5. Mobil lyhördhet
Tja, vår webbplats är fortfarande väldigt viktig, men vår försäljningstratt är väldigt bred och varje kommunikationsnivå går tillbaka till vår webbplats. Till exempel använder vi sociala medier för att få nya kunder och hänvisar dem till ”länken i bio”. Det är bättre att se till att din webbplats är mobilvänlig. Du är väldigt sen om det inte är det. – Andrew Namminga, Andesign
6. Enklare webbplatser
Jag tenderar att skeva mer mot en minimalistisk webbdesign för både snabbhet och användarvänlighet. Eliminera långa rullningar, visa en tydlig CTA och gör omvandlingar så enkelt som ett klick. Rekommendationer, fallstudier och innehåll hjälper till att skapa potentiella kunder, men du behöver inte fylla dessa på din startsida eller målsida. Minimalism framstår som mer naturlig och professionell. Erbjud tydliga fördelar, men sälj inte för mycket. – Kristopher JonesLSEO.com
7. Färre steg
De två primära syftena med UX är att göra det enkelt och tydligt för användaren. Genom att ha färre steg kan människor få vad de vill ha snabbare, och att göra det tydligt för användarna gör att de kan göra det. Du bör alltid fråga dig själv om ditt designflöde och användargränssnitt är lätt och tydligt för användarna att förstå. Allt annat är mer specifikt och taktiskt. Din design kommer att härröra från det. – Andy Karuza, FenSens
8. Socialt bevis
Vi implementerade en social proof-applikation som dyker upp i hörnet av sajten. Det kommer att ge förnamnet och staden för någon som nyligen har köpt produkten och ökar social validering. Du kan använda appar som Upfunnel eller Uptible för att implementera det. – Chris ChristoffMonsterInsights
9. Chattalternativ
Vår chatt får mer engagemang än någon form på vår webbplats. Vi började använda chatten för att förstå våra kunders mål, men sedan började vi se samma frågor om och om igen. Så vi använde chatten för att få potentiella kunder att svara på frågor åt oss. När de svarat ”ja” på tre frågor, skulle vi ha ett telefonsamtal med dem för att diskutera deras mål och utvärdera deras passform. Använd chatt; det hjälper. – Sweta PatelSilicon Valley Startup Marketing
10. Exit-intent popup-fönster
Vi har implementerat popup-fönster med exit-avsikter som har hjälpt till att öka antalet prenumeranter precis innan besökaren lämnar webbplatsen. Ett sätt vi ökade prenumerationspriserna på var att skapa blymagneter, i princip en gratis resurs i utbyte mot deras e-postadress. – Syed BalkhiWPBeginner