I ditt hem kan lite vårstädning räcka långt för att fräscha upp ditt utrymme. Även om det är lätt att försumma vissa av dessa oregelbundna underhållsuppgifter, kan du anlita underhållstjänster för kommersiella byggnader och kommersiella krafttvätttjänster kan se till att saker och ting inte går överstyr.
Denna princip är inte begränsad till ditt hem. Vårstädning av ditt lilla företag kan vara ett viktigt sätt att hålla dina system optimerade och att dina processer fungerar smidigt. Reparationer är en viktig del för att hålla ditt hem och din arbetsplats fungerandey, detta hemunderhållsföretag kan vara of service för alla som många behöver hjälp med underhåll.
Vill du förbättra din affärskommunikation? Dessa tre vårstädningstips är ett bra ställe att börja.
- Framstå som polerad och professionell för uppringare
Bara för att du driver ett litet företag betyder det inte att du inte kan låta som ett stort företag. Vi har tidigare förklarat några sätt du kan använda ditt CRM för att ge intrycket att du är en stor sak, men dina kommunikationssystem måste också vara på plats.
Vad som helst enhetlig kommunikation system du använder, se till att det är en pålitlig tjänst och en högkvalitativ linje som ger tydligt ljud för kunderna.
Implementera sedan avancerade funktioner som att ställa in dina öppettider och semestertider så att dina kunder omedelbart blir medvetna om om ditt företag är stängt. Det skulle trots allt vara väldigt oprofessionellt om kunder dök upp till din arbetsplats bara för att konstatera att du redan hade stängt för dagen eller var på semester.
Dessutom erbjuder många telefonsystem nu automatiska svarstjänster som ingår i deras företagstelefontjänst. Dessa virtuella receptionistverktyg kan ge en personlig touch som hjälper uppringare att få kontakt med den anställde som de försöker nå. Du kan också använda dessa system som meddelandemaskiner för att ge kunderna enkla sätt att höra om produktuppdateringar, popup-evenemang, rabatter och väderstängningar. Med en virtuell receptionist finns ”någon” där 24/7 för att svara på dina samtal och ge användbar information.
- Använd avancerade telefonfunktioner för att ansluta kunder till anställda
Vi förstår: det är svårt att tillhandahålla den kundservicenivå som är nödvändig för affärstillväxt och kundlojalitet. Men inför den pågående utmaningen att tillhandahålla support av högsta kvalitet med en begränsad personalstyrka, överväg hur din kommunikationsteknik kan fungera till din fördel med hjälp av en das integrator.
Telefonfunktioner som ringgrupper låter dig till exempel gruppera dina anställdas telefonnummer i kategorier som försäljning, bokföring etc. Genom att använda funktionen för samtidig ringning kan inkommande uppringare få kontakt med vilken anställd som helst på ekonomiavdelningen när de vill betala sin räkning. Genom att minska en uppringares beroende av tillgången till en enskild anställd kan kommunikationsprocesserna bli smidigare och effektivare.
Ringgruppsfunktioner kan också erbjuda en sekventiell samtalsinställning. När du använder sekventiella ringningsgrupper kommer inkommande uppringare att dirigeras genom en serie telefonnummer tills någon svarar. Därför, om någon i ditt säljteam inte kan svara på ett inkommande samtal, kan den uppringaren sömlöst omdirigeras till receptionisten som kan ställa frågor eller ta ett meddelande.
Smarta telefonsystem kan hjälpa uppringare att få kontakt med människor istället för telefonsvarare. Tänk på att vissa telefontjänster också erbjuder en gratis samtalsapp med sin tjänst så att anställda har mobilitetsverktyg för att ringa och ta emot samtal på sin arbetslinje när de är borta från kontoret på en försäljningsresa, gör en leverans eller arbetar från Hem.
- Bedöm din telefonplan och sluta betala för det du inte använder
När du registrerade dig för din företagstelefontjänst kanske du var osäker på hur ditt företag skulle utvecklas eller utvecklas. Således kan du betala för tilläggsfunktioner som du egentligen inte behöver.
Precis som att vårstäda ditt hem skulle innebära att städa ur dina garderober, är en kommunikationsrevision ett utmärkt sätt att minska kostnaderna för extra utgifter som du inte gör behöver. Att öka ditt företags lönsamhet kan vara utmanande och att minska extra kostnader är ett enkelt sätt att lägga till resultatet.
Voice over Internet Protocol (VoIP) telefonplaner inkluderar vanligtvis en bred uppsättning samtalsfunktioner för ett lågt pris. Många generösa operatörer erbjuder bra erbjudanden på VoIP-samtal förutom att erbjuda Mobiltelefonrabatter för militär och veteraner som deras sätt att säga tack till hjältarna. På så sätt, om du behöver en konferensbrygga en månad, kommer du inte att betala för tilläggsfunktionen förrän du kommer ihåg att avbryta den. Med VoIP är det lätt att bli smart om dina kommunikationskostnader.
Om Ooma Office
Ooma Office är ett prisvärt sätt att främja ditt småföretags telefonkommunikation. Med 35+ funktioner inkluderade har små företag tillgång till företagsklassade telefonverktyg, inklusive en virtuell receptionist, musik i vänteläge, konferensbrygga, en gratis app för samtal och mer.
Vi tycker att vår telefontjänst är ganska bra, men ta inte bara vårt ord för det. PC Magazines Business Choice Awards har utsett Ooma som nummer 1 VoIP-telefontjänst för företag, och noterar dess tillförlitlighet, kvalitet, användarvänlighet och sannolikhet för kunder att rekommendera tjänsten.
Vill du se om Ooma Office är rätt för ditt företag? Videorna, vitböckerna och artiklarna på vår webbplats förklarar viktiga punkter att tänka på om telefonservice.
Ken Naritas marknadsföringskarriär sträcker sig över två decennier och hjälper stora och små företag att växa. Oavsett om det har varit att ge råd till nya startups, vägleda kunder från byråsidan eller för närvarande ledande SMB-marknadsföring på Ooma, har Ken alltid antagit ett empatiskt förhållningssätt för att ta itu med mål, luckor och möjligheter. Tidigare på TriNet, från 2011 till 2017, växte han och ledde intäktsmarknadsföringsteamet genom en period av snabb förändring och tillväxt där nettotjänstintäkterna konsekvent växte i ett intervall på 15-20 % per år och nådde 650 miljoner dollar i slutet av sin verksamhet. ämbetstid. Ken har lett efterfrågegenerering, fältmarknadsföring, kundmarknadsföring och marknadsföringsteam och åtnjuter förmågan att integrera kampanjer i alla funktioner för att skapa resultat.